waar vind ik componentenkasten?

Henry S.

Moderator

Op 7 augustus 2007 09:59:24 schreef timmie:
[half oftopic]
[...]
formido is allemaal franchise dat verklaart de prijzen, formido onderling kan ook prijs verschillen zijn.
[/half oftopic]

bedankt voor de info, dat verklaart het idd.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 7 augustus 2007 09:54:24 schreef Turbokeu:
Thanks!
Geeft nog wat stof tot nadenken...

Andere vraag: Kent iemand een webshop waar ik goedkoop 'High Density Conductive Foam' kan vinden om IC's in te prikken?

CD :)

Ik heb wel eens gelezen (ik dacht een post ven Free_electron) dat het ook gaat door geëxtrudeerd piepschuim te nemen (dus van dat redelijk hard en stevig isomo zoals van bvb. visbakken) en dat te bespuiten met een spuitbus grafietspray. Laten drogen en klaar. Daarmee maak je zoveel conductive steekschuim als je maar wil.
Ik zal de desbetreffende post nog eens zoeken, als ik wat vind post ik hem wel.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Dit is het topic Chris:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/44123/1

Zoals ik er ook in beschrijf, als je wat halfgeleiders bestelt bij Farnell, zitten die meestal in van die zwarte geleidende doosjes, met je halfgeleider op zo'n geleidende hardfoam geprikt met bovenaan nog een laag geleidende zachtfoam erover. Ze zijn er vrij gul mee, en dat kan je nog allemaal gebruiken.
Had overlaatst nog een bestelling, waaronder 1 stuk diode BYV29-500, wel dat zit in zo'n doosje met 5cm*13.5cm foam, daar kan je al wat IC's op kwijt. En nog iets, die matjes passen perfect in je Raaco laadjes, ze worden ook op die maat verkocht (althans door Farnell).

En het is me al opgevallen, bestel een paar stuks en je krijgt die dus geleverd op deze manier, bestel bvb. 10 of 25 stuks en je krijgt een lat, daarmee dus rekening houden als je foam wil.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Die foam is te krijgen bij reichelt (zoeken naar 'ESD PE-MOS 300').

Componentenkasten kan je in elke doe-het-zelfzaak krijgen ( brico,brico-planit,hubo,gamma, enz ) En je kan ze uiteraard ook online bestellen bij sommige online-shops zoals conrad ( www.conrad.be )

heb je heel het topic gelezen?

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
Turbokeu

Golden Member

Bedankt big bang.
Ik heb spijtig genoeg al die zwarte doosjes van Farnell weggekieperd nadat ze maandenlang in mijn weg lagen...
Heb ondertussen o.a. een aantal van die MOS stukken foam bij Dick Best besteld.

Etiketten/labels:
Ik heb hier sinds 2002 een Dymo Labelpoint 300 liggen (was een 100 Euro + BTW), maar de benodigde label cartridges (type D2) beginnen moeilijk verkrijgbaar én duur te zijn.
Dymo Labelwriters vallen uit de boot wegens thermisch printprocédé.

Ik heb nu gekozen voor Avery 11.1x46mm laseretiketten op A4-bladen (84 labels/pagina) en de bijbehorende (gratis te downloaden) Avery DesignPro Lite software.
Een doos van deze etiketten bevat 25 bladen (=2100 etiketten, méér dan genoeg) en kost ongeveer 20 Euro + BTW.
Zéér professioneel resultaat!

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Goeie tip van die Avery labels Chris, ik zat hier ook nog met zo'n labelprobleem, dat zal misschien iets worden voor de lange winteravonden. Hier ligt ondertussen een Brother PTouch 1250 met van dat lint zoals Hugo al eerder opmerkte, maar een printer/etikettenoplossing is misschien een beter alternatief én goedkoper.

Verder, mag ik weten wat je die stukken conductive foam betaald (en grootte)?

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Turbokeu

Golden Member

Het betreft Avery laserlabels ref. L7656-25 voor 35mm dia's.
goedkoop in NL: Office Shopper
Goedkoop in B: Teleland (waar ik ze gekocht heb).

PS: De in mijn vorige reply aangegeven prijs van +/-20 Euro was verzendkosten naar B inbegrepen en zonder BTW.

Met de DesignPro software kies je eerst het type Avery label (bvb. L7656).
In het hoofdscherm bevat het 'Master label' tab info die op alle labels moet verschijnen, op tab 'Label 1' maak je je eerste etiket.
Door rechts te klikken op het 'Label 1' tab kan je 'copy tab' kiezen en de waarden in het volgende etiket aanpassen.

Edit: fotootje toegevoegd.
http://www.turbokeu.com/temp/designpro.gif
20x45cm MOS schuim bij Dick Best voor 2.25 Euro.

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Op 18 juli 2007 02:07:13 schreef big bang:
Voor de mensen die wel vallen op de kasten zoals die van Conrad, weet ik nog een leverancier in Belgïe:

Marco. Doe-het-zelf. Stationsstraat 6. 2235 Westmeerbeek (Hulshout). Telefoon 016/69.92.01. Fax 016/69.79.69. Maandag, Gesloten

Het merk is MARS, degelijke kwaliteit en net hetzelfde als de Raaco's van vroeger, echter wel met transparante (plexiglazen) lades, dus niet de onbreekbare halfdoorzichtige. Conrad heeft ze in het blauw, MARCO alles in het rood.
Een tijdje geleden nog 2 formaten gekocht: kasten met 60 kleine lades (12rijen*5) en kasten die even groot zijn met 45 kleine lades, 2 halve grote en 1 grote onderaan.

Hij heeft nog andere formaten, met bvb. allemaal grote laden etc. maar daar weet ik het fijne niet van.

Je kan altijd telefoneren voor info.

- - big bang - -

Ik woon in Nederland en ben naarstig op zoek naar rode ladenkasten met transparante (plexiglazen) lades. Ik heb ze jaren geleden bij de Praxis gekocht. Ik wil ze erg graag uitbreiden, maar Praxis levert nu alleen (rode) ladekasten met halfdoorzichtige lades.
Ik heb de Marco uit bovenstaande quote gebeld (het adres klopte), maar die meneer ontkent stellig dat hij ze ooit heeft gehad. Het is voor mij te ver weg om even langs te rijden en te kijken. Is dit met zekerheid de goede leverancier?

Dat is inderdaad de juiste leverancier. De Marco.
Ik weet het heel goed, ik heb er een tijd geleden nog een zestal kasten bijgekocht. Een tijd geleden, misschien 1.5jaar ofzo.
Het zou kunnen dat hij ze nu niet meer heeft, maar wel gehad, zeer zeker weten. Het zou ook kunnen dat je de zoon aan de lijn had, en het van voor zijn tijd was, maar vader (zaakvoeder) zou het toch zeker moeten weten. Vreemd.

Nu moeten die dingen ook nog wel in Nederland te krijgen zijn hoor, als blauw geen probleem is: bij Conrad kan je ze zo krijgen. Maar in het rood, doet me meteen denken aan Hugo Welther, die er ook een heel arsenaal van heeft staan, naar ik kan zien met doorzichtige laden:
In deze thread
Of je kan hem misschien eens per mail vragen waar hij ze gehaald heeft.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Hugo Welther

Moderator

Mijn ladekasten komen gewoon bij de Praxis vandaan.
Wel ff de aanbiedingen afwachten. :P
http://welther.nl/hugo/Fotos_hobbyhok/Onderdelen/DSCN0008.JPG
De laden zijn niet glashelder, maar je kan er doorheen kijken.

JaguarXK bedoeld de kastjes met de hardplastic transparante laden. Die worden niet meer gevoerd voor zover ik weet.
De fabrikant (Raaco) is overgestapt op "onbreekbare" laden en die zijn wat minder transparant.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Op 11 september 2007 20:43:50 schreef big bang:
Dat is inderdaad de juiste leverancier. De Marco.
Ik weet het heel goed, ik heb er een tijd geleden nog een zestal kasten bijgekocht. Een tijd geleden, misschien 1.5jaar ofzo.
Het zou kunnen dat hij ze nu niet meer heeft, maar wel gehad, zeer zeker weten. Het zou ook kunnen dat je de zoon aan de lijn had, en het van voor zijn tijd was, maar vader (zaakvoeder) zou het toch zeker moeten weten. Vreemd.

Nu moeten die dingen ook nog wel in Nederland te krijgen zijn hoor, als blauw geen probleem is: bij Conrad kan je ze zo krijgen. Maar in het rood, doet me meteen denken aan Hugo Welther, die er ook een heel arsenaal van heeft staan, naar ik kan zien met doorzichtige laden:
In deze thread
Of je kan hem misschien eens per mail vragen waar hij ze gehaald heeft.

- - big bang - -

Bedankt voor jouw reaktie. Neen, ik wil echt alleen rode ladenkasten, geen blauwe of grijze, die volop leverbaar zijn. Ik zal bij de Marco de zaakvoerder nog eens bevragen. Anders geef ik mij gewonnen en koop ik dan toch maar de ladekasten van het type welke te zien is op de foto van de moderator. Nogmaals dank.

Henry S.

Moderator

@Hugo: Kom hier ook eens labelen. ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 12 september 2007 16:33:59 schreef Henry S.:
@Hugo: Kom hier ook eens labelen. ;)

Pas als de wintermaanden erg, erg lang zijn, en jij zorgt voor enkele echte Belgische Biertjes. :)

Hubie

Special Member

nu bij Hornmozart ladekastje 47x32x14 37 laden 13,50 Euro.
Ik weet niet of dat duur is ,maar ik geef het maar ff door.
btw,ze zijn blauw.;)

Op 12 september 2007 16:51:00 schreef JaguarXK:
[...]

Pas als de wintermaanden erg, erg lang zijn, en jij zorgt voor enkele echte Belgische Biertjes. :)

Tja, dan moet je toch opletten want het kan zijn dat je de volgende dag de helft moet herlabelen, omdat er wat 'afwijkingen' inzitten, ;-)

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Hugo Welther

Moderator

Slim oplossen door af en toe een lade bakje leeg te laten.
Ook in de ladebakjes zelf af en toe een ruimte laten.
Met twee schotjes in een lade een vakje leeg laten.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

en af en toe een kastje leeg laten, zo te zien ;)

If you want to succeed, double your failure rate.

De aldi heeft weer kasten:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_52/OFF17.HTM

De 33 (4x8 en 1 grote lade) lades versie zal wel een 'normaal' exemplaar zijn.

Heb er 4 gehaald, ben er wel tevreden mee voor dat geld. Ze zijn beter dan het kastje van Holts (gamma) dat ik nu heb staan. En met lekker veel tussenschotten.

Ja, en volgens de praxis hier in groningen gingen de raaco's er binnenkort uit. Maar ja, of dat waar is...

Dat volk bij die praxissen hier zijn ook zulke nitwits...

Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?

@ kruiskop of een andere koper. Kun je mij vertellen hoe hoog/breed/diep z'n ladekastje is? (die van 33 lades)

bedankt