@ Moderator GJ:
Een topic op slot doen dat al járen goed loopt op CircuitsOnline, het toptic sluiten dat de mééste pagina's heeft, kortom een succesvol topic sluiten? Daar maak je geen vrienden mee!
In dit topic komt juist alles aan bod, dus ook vraag en aanbod. Hier hebben allemaal wat aan!

Dit topic loopt slecht. Een forum werkt niet op deze manier, anders zouden we net zo goed een groot topic voor alles kunnen maken.

Ik ben er ook sterk voor dit het laatste deel te laten zijn, laserzaken kunnen beter gewoon op de normale manier een plaats vinden op Co. :)

Directe aanleiding is overigens dat niemand van ons meer zin heeft dit topic (te proberen-) te modereren.

[edit]
We zijn hier om Co zo goed mogelijk te laten draaien. Daar valt dit duidelijk niet onder.

[Bericht gewijzigd door Aart op (11%)]

Op 20 oktober 2007 08:46:08 schreef scanman:...In dit topic komt juist alles aan bod, dus ook vraag en aanbod. Hier hebben allemaal wat aan!

Fout. Vraag en aanbod hoort hier dus helemaal niet thuis.
In al die jaren waar jij het over hebt zijn er hier kennelijk dingen ingeslopen die oogluikend zijn toegelaten. Uiteindelijk is er een slechtlopend topic overgebleven.

Dat betekend dat je je best kunt doen er weer een normaal goedlopend topic van te maken in plaats van een lasercafé of je nergens iets van aantrekken en afwachten wat de consequenties zijn.

Verdere discussie hierover graag niet in het forum.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (37%)]

Hallo allemaal.

Ik ben al een tijdje bezig lasers uit dvd-branders te halen om ze vervolgens in een andere behuizing weer terug te plaatsen. Het is altijd goed gelukt, echter heb ik nu 2 branders gekregen waar dioden in zitten met 12 pinnetjes. Ik zou niet weten hoe ik ze aan zou moeten sturen, hier wat foto's van de lasers:

http://www.thuisserver.net/temp/IMG_1905.jpg
http://www.thuisserver.net/temp/IMG_1908.jpg
http://www.thuisserver.net/temp/IMG_1910.jpg

Iemand een idee?

dit zijn lasers met ingebouwde opnemers
de laserstraal gaat er uit door het venster, naar een spielgeltje ,foccus en plaat(dvd)terug naar het venster. In dat venster zit een optiekje in waar door hij verschuift naar de opnemer 8 bits ,een aarde ,laser +, en terugkoppeling
laser ,en vol en laag vermogen .
laat eens raden, nec thosiba
gr jt

en zolang er zoveel lezers zijn en reacties komen ,lijkt me dit een goed tropic en wil je dit niet, ga je toch een ander tropic lezen ik zie het probleem niet ,en wat mij betreft over en uit met deze discussie .

beetje recente necs hebben gewoon 5.6 mm diodes dr in zitten philips en lg ook en tsst ook

Op 20 oktober 2007 21:16:17 schreef haan:
dit zijn lasers met ingebouwde opnemers
de laserstraal gaat er uit door het venster, naar een spielgeltje ,foccus en plaat(dvd)terug naar het venster. In dat venster zit een optiekje in waar door hij verschuift naar de opnemer 8 bits ,een aarde ,laser +, en terugkoppeling
laser ,en vol en laag vermogen .
laat eens raden, nec thosiba
gr jt

Ah zo. Wel jammer dat deze er in zaten, deze kan ik namelijk niet in een AixiZ behuizing plaatsen vanwegen de grootte... Ben bang dat ik weinig aan deze dingen heb.

Op 19 oktober 2007 18:53:10 schreef ScanTech:
LA Freak is leuk, maar het blijft het kleine broertje van Pangolin...
Verder moet je uikijken met je bestelling, want de DAC kun je namelijk alléén gebruiken voor LA freak.
Koop je een EaseLase DAC, dan zijn er veel meer software programma's die je kunt gebruiken!!

Als je Live wilt gaan, dan zou je ook eens kunnen overwegen om Moncha aan te schaffen. Dit is ook met DAC en goedkoper dan LA Freak.

Die DAC van LA-Freak is een Flashback 3 controller, ik begreep dat alle producten van Pangolin daar mee overweg kunnen (LD2000, LivePro,..)

Voor zover ik weet draaien HE, Popelscan, Mamba en Phoenix op de Easylase. Phoenix is erg leuk, maar voo nu boven mijn budget. De rest biedt net niet wat ik zoek..

Moncha is een leuk programma inderdaad, lekker overzichtelijk met al die kleurtjes :) Maar 0 MIDI support. Fiesta heeft wel MIDI (en nog veel meer leuks).. maar dat is met EUR 880,- weer boven mijn budget..

@ side FX
Gebruik zelf voor live play de avatar van medialas. Tikkeltje duurder 1200,- maar geen gesleep met computer en relax live spelen. De avatar heeft een directe ilda uitgang + je krijgt mamba2004 erbij om de avatar vol te pompen. Meer info op de medialas site.

Ja ook leuk :) ..maar ook erg ver boven mijn budget :(

Ik denk dat het toch de LA-Freak gaat worden.. ik vind het jammer dat ik software niet hands-on kan proberen.. maar op papier ziet het er goed uit.

Jaja, je wilt dus software aanschaffen waar je nooit een demo van hebt getest en die je nooit hebt zien draaien. Een demo-versie zijn er helemaal niet. Je gaat dus af op wat anderen zeggen. En je gaat een DAC gebruiken die alleen op Pangolin software draait. Wil je dus ooit andere software gebruiken, dan moet je overstappen naar de light versie van LD2000, die nu 1200 euro kost.
Er zijn op CO weinig gebruikers die LA-Freak gebruiken dus vragen hierover kunnen niet beantwoord worden. Bovendien is de Easylase er al voor 150 euro. Make up your mind...

Ik heb de diode werkende gekregen :D

Gewoon de meest logische pinnetjes geprobeerd en het werkte meteen. Het zijn de 2 buitenste pinnetjes in het midden, de aarde is makkelijk te herkennen omdat die aan de behuizing zit, de ander zit er recht tegenover.

De diode die ik heb getest is een sterke IR diode, het ding brandde zelfs zonder lens makkelijk een gat in het batterijklepje van een afstandsbediening.

Filmpje: http://fok.phserver.net/irdiode.wmv

hallo,
ik heb nu een laserpen gekocht van 10mw nu heb ik een vraagje, in de handleiding staat dat je alkeline batterijen moet gebruiken in dat nu echt nodig? of kun je ook gewone batterijen gebruiken?

edit: sorry mensen laat maar heb ondekt dat de meeste batterijen alkaline zijn ;)

Op 21 oktober 2007 20:47:53 schreef electro_freakz:
hallo,
ik heb nu een laserpen gekocht van 10mw nu heb ik een vraagje, in de handleiding staat dat je alkeline batterijen moet gebruiken in dat nu echt nodig? of kun je ook gewone batterijen gebruiken?

edit: sorry mensen laat maar heb ondekt dat de meeste batterijen alkaline zijn ;)

no alleen nog ff modden ;)

denk ik nog niet ik heb nu deze en hier ga ik de groene laser inbouwen:)

Op 21 oktober 2007 21:06:53 schreef electro_freakz:
denk ik nog niet ik heb nu deze en hier ga ik de groene laser inbouwen:)

hou je dr wel rekening mee dat die modules niet gemaakt zijn om lang aan te blijven zonder koeling

ik heb de LASER niet de pen! aangepast met een kleine fan. de voeding moet ik nog gaan bedenken het worden in ieder geval geen batterijen! want die zijn na een uur al leeg :( of ik haal de module uit de pen, of ik schroef het achterste gedeelte gewoon eraf.
er komt ook een andere behuizing dus ik ben nog wel even zoet!:)

Op 21 oktober 2007 21:01:42 schreef ledfreak:
[...]

no alleen nog ff modden ;)

verkort dit niet de levensduur van de laser?
of blaas je em niet op?

Op 21 oktober 2007 21:21:05 schreef electro_freakz:
ik heb de LASER niet de pen! aangepast met een kleine fan. de voeding moet ik nog gaan bedenken het worden in ieder geval geen batterijen! want die zijn na een uur al leeg :( of ik haal de module uit de pen, of ik schroef het achterste gedeelte gewoon eraf.
er komt ook een andere behuizing dus ik ben nog wel even zoet!:)

Een voeding is niet zo moeilijk te maken, je moet gewoon een regelbare voeding maken, kan dmv een transistor, voeding, weerstanden, dioden, condensator en potmeter. Schemas zijn makkelijk te vinden als je googled op 'voltage regulator' schematic. Ik heb zelf ook een voeding gemaakt voor een 300mw rode diode die ik heb besteld op internet, brand in een paar seconden electro tape door midden.

bedankt! begin meteen mischien schema? ik denk dat ik 3 volt nodig zal hebben? toch?

Op 21 oktober 2007 22:57:44 schreef electro_freakz:
bedankt! begin meteen mischien scema? ik denk dat ik 3 volt nodig zal hebben? toch?

Zoek em ff voor je, 3 volt heb je idd nodig.

Deze heb ik gebruikt: http://www.overclockers.com/tips910/

Is regelbaar, gewoon voltmeter aansluiten en de pot draaien totdat je 3 volt hebt. Ik heb overigens ook een extra 5 watt weerstand tussen pot en transistor geplaatst, mijn pot begon namelijk te roken toen ik het voltage op 3 volt zette.

5 watt? hoeveel ohm is dat of is dat juist de waarde?

(ps ben nog een beginner in electronica|:()

[Bericht gewijzigd door electro_freakz op (70%)]

Op 21 oktober 2007 23:13:07 schreef electro_freakz:
5 watt? hoeveel ohm is dat of is dat juist de waarde?

(ps ben nog een beginner in electronica|:()

Het is zo'n witte keramische weerstand, de waarde is 20 kohm, met de weerstand ertussen moest de pot iets hoger zetten. Maargoed, waarde is afhankelijk wat voor vermogen je transformator geeft.

Hier een plaatje van mijn zelfgemaakte laser die het schema gebruikt, ik heb ook een bleeder resistor over de condensator geplaatst, die haalt gevaarlijke verhogingen in het voltage weg:

http://fok.phserver.net/IMG_1916.jpg

Op 21 oktober 2007 12:32:00 schreef ScanTech:
Jaja, je wilt dus software aanschaffen waar je nooit een demo van hebt getest en die je nooit hebt zien draaien. Een demo-versie zijn er helemaal niet. Je gaat dus af op wat anderen zeggen. En je gaat een DAC gebruiken die alleen op Pangolin software draait. Wil je dus ooit andere software gebruiken, dan moet je overstappen naar de light versie van LD2000, die nu 1200 euro kost.
Er zijn op CO weinig gebruikers die LA-Freak gebruiken dus vragen hierover kunnen niet beantwoord worden. Bovendien is de Easylase er al voor 150 euro. Make up your mind...

Easylase voor 150? Waar dat dan?

t'Is een risicootje idd.. maar voor die kleine €400 waag ik de gok. en dan ben ik de eerste op CO :) kan ik een review geven. En mocht het tegenvallen verpats ik het op ebay.

De (goedkopere) software voor de Easylase is prima software.. maar heeft net niet wat ik zoek. LA-studio lijkt het wel te hebben.. en daar ga ik achter komen.

Op 30 juni 2007 17:43:43 schreef Lazeres:
Goed nieuws voor mensen die laser software willen tijdens LIVE gebruiken! MONCHA is nieuwe software die dat kan!

ja moncha werkt perfect heb hem hier ook

mooie dac via usb en een mooi software pakket er bij

[color=grey]mod edit: onnodige quote verwijderd ivm leesbaarheid[/color]

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (63%)]