@KIF: Ok (@ chemiestuk), Jak (@ werkende etmachine) , blijft toch een vies werkje dat etsen. Verder wel goed schoongekregen. Das een hele klus geweest zeg. Waarmee heb je eigenlijk schoongemaakt?
@Buzz: Niets bijzonder aan de instellingen, die zijn gewoon zoals het hoort. Het werkt wel bij andere draadloze verbindingen maar niet bij de laptop van de jongen op zolder. Elke andere vaste router werkte wel. Ligt echt aan die Sweex. Dat ze anders in NL niet verkocht zouden worden is een beetje kort door de bocht. Het blijft een zo'n goedkoop mogelijk gemaakte router. Niet alle routers werken op alle NIC's. Is ook een bekend iets. Trouwens, andere clonen hebben duidelijk betere afscherming die in de Sweex is weggelaten. Ik heb de fotos gezien van andere varianten van deze router. Maar goed, het zij zo...
Ik kijk nu in mijn router en zie dat mijn ADM5120P niet van Infineon is maar van ADMtek. Dus die zijn al verschillend.
De JP1 connector waar jouw printje bovenhangt is bruikbaar als JTAG connector, heb hier een schema liggen om die via printerpoort aan te kunnen sturen.
Ik heb ook een foto liggen van de Edimax waarop de voeding van de USB wel zit, het IC is helaas niet leesbaar. Maar wat zie ik, beide voedingscircuits zien er gelijk uit! U1 is een step-up/step-down regelaar, de 34063. Laat U10 nou gewoon dezelfde zijn dan kan ik adhv de datasheet de weerstanden wel achterhalen voor de 5V usb voeding.
Ik begin nu toch zin te krijgen om mijn Sweex te gaan uitbereiden, maar zoveel mogelijk met smd zodat het echt netjes en bruikbaar blijft .
Lol, er is zelfs een hack om van die 16MB flash een 32MB flash te maken. De RAMs vervangen ze door RAMs van een PC133 SDRAM strip (wat er nu op zit is ook SDRAM) en op de uC (SoC) en Q2 daarnaast hebben ze koelribben geplaatst. Misschien idee'tjes voor uitbereidingen.
[Bericht gewijzigd door
Eagle666
op dinsdag 6 november 2007 02:45:18
(14%)