Show your projects! Part 6.

Dit topic is gesloten

http://www.ertveldt.be/schema/schakeling.bmp

moet het zo niet?

edit// met de verkeerde link is het normaal dat er niets te zien is eh:p

oei ik zie dat ik de led vergeten ben en het lampje in serie heb gezet ipv parallel. denk dat er even bij :p

[Bericht gewijzigd door ej_on_line op dinsdag 27 november 2007 18:48:27 (27%)

Nee zo moet je het niet doen. De emmiter spanning komt nooit boven de basis spanning. Dus bij 5V uit de PIC kan je nooit meer dan 5V schakelen. Daarom wordt bij NPN altijd in de collector geschakeld, niet in de emitter.

jongens even een nieuw topic openen mischien? dit blijft het "show your project topic" hè. Ik moet alleen zeggen dat ik hier al veel te lang neit gepost heb.......

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl

En nu nog een foto van binnen, die met de elektronica ;)

Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....

ik ben nog met de print bezig
dit is nog op gaatjes print

nonkel dw

Niks mis met gaatjesprint toch?? FOTO!!!
En ik kan het niet goed zien, maar ik heb het vermoeden dat jij iets aan de kabeldoorvoer van je netspanning moet doen...

If you want to succeed, double your failure rate.

Zit er een dipswitch op de voorkand voor de kanaalkeuze?

Ook tegenwind gaat liggen.

de" kabel door voer is nog niet echt het van het
maar dit is een proto type

dat rood is de dip switch

nonkel dw

Toch zou ik ook bij een proto nooit een kabel zonder fatsoenlijke doorvoer door een gat in metaal laten gaan, zeker geen kabel die de netspanning voert.

If you want to succeed, double your failure rate.

m, dmx dimmer, als eerder genoemd, een foto is welkom, maar zeer zeker ook een schema, ben zelf zeer geintereseerd in dergelijke projecten.

Look at me, I can't fly.....

Misschien ookw el mooi: Een powercon input of evt. een eurostekker. Dan heb je ook geen aanhangende kabels e.d.

ik heb dit zo proberen te maken maar dit lukt niet aangezien de rindkern transfo tegen een wand staat die hier binnen in staat
ander had ik dit zo gemaakt

nonkel dw

@treinfreak: DMX-dimmertje is op internet nog wel wat over te vinden hoor, als je niet bang bent voor een PIC of AVR..

If you want to succeed, double your failure rate.

@Jochem_S

bang voor een PIC, ik lust ze rouw, maar ik heb op internet gekeken en alle firmware die ik dan in mijn PIC stop werkt niet...

Vandaag dat een werkende code een leuk opzetje zou zijn, wat is er mis mee om de code hier te publiceren?

Look at me, I can't fly.....

Oh, zeker niks mis mee. Alleen geloof ik dat nonkel_dw ook een voorbeeld heeft gebruikt, misschien kan hij aangeven waar die vandaan kwam, of kijk anders eens in zijn postgeschiedenis.

Zoek ook eens op DMX hier op CO, best veel te vinden. ReneBiemans is geloof ik ook met iets van een tutorial op z'n site bezig, misschien kan hij je ook wat werkende voorbeeldcode geven als beginpunt.

If you want to succeed, double your failure rate.

Je zou de code die op mijn site staat kunnen gebruiken echter met wat aanpassingen natuurlijk: http://www.renebiemans.nl/page.php?al=dmx
De code die hier staat zet het ingestelde adres in een register. Ik heb een tijdje terug ook een code gemaakt die PWM aanstuurde dit werkte leuk en makkelijk. Alleen 1 nadeel de pic had maar 1 hardware PWM.

Ik kan je eventueel ook een beetje helpen met de code daarvoor zou je me evt. wel kunnen mailen(adres staat in profiel).

Ik denk dat nockel_dw ook mijn code heeft gebruikt en deze een beetje aangepast heeft.

ik heb een pic gevonden met 3 maal en pwm, 16F737, en wou deze gaan gebruiken, is ook een 16 serie, dus moet gaan lukken, dank je.

Look at me, I can't fly.....

Ik ben zelf ook net met een 16F777 (grote broertje van de 737) bezig, maar die PWM's zijn géén hardware PWM's (zoals ik dacht).
Hij maakt gebruik van Timer2 om interrupts op te wekken en daarmee de PWM te doen,
met als gevolg dat je andere code iets trager loopt.
Hou daar rekening mee, het zou geen probleem mogen zijn, maar is soms toch belangrijk bij vb communicatie ed.

Toine

hoe kom je daarbij?
ik kan het niet vinden in de datasheet
echter wordt Timer2 wel gebruikt voor de pwmclock

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
klein is fijn

Moderator

Mensen mensen.. Wat snappen jullie niet van de woorden "Show" en "Projects"? ;)

Niet je problemen bespreken, maar gewoon de uitkomst laten zien.

Zo! 64 leds in 40 minuten.... (heeft me ook wel wat tijd gekost om de mal te maken, maar ok....)

http://prive.bitwizard.nl/dsc_4842_small_small.jpg

http://prive.bitwizard.nl/dsc_4854_small_small.jpg

[edit: ] Er komen nog wel wat antwoordjes op de vragen hieronder. Niks topsecret. Mal is hier van hardboard. Heb in postscript iets gemaakt dat ik weet waar ik moest boren. Als je eenmaal goed de slag te pakken hebt gaat het best wel snel. Maar voordat het eenmaal zo ver is....

Vandaag de rij en kolomdraden naar de connector aangesloten. Er zijn nog wat rotte contactjes: Ik heb geprobeerd door de isolatie heen te solderen. Geisoleerde draden omdat ik niet zeker wist of die draden voldoende bij mekaar uit de buurt gingen blijven.

Mail maar als je m'n mal wilt lenen, maar dan moet je hem wel zelf hier (Delft) ophalen en weer brengen... Zelf maken is niet zo lastig.

Het wordt inderdaad een led-cubus. Maar dan dimensionally challenged: voorlopig maar 1 laag.... Je ziet het nu niet, maar er zijn 3 verschillende kleuren leds. In een verhouding dat ze samen redelijk wit licht moeten kunnen produceren. De bedoeling is dat je van dichtbij duidelijk de kleuren ziet, terwijl hij "overall" netjes wit licht geeft (en instelbaare kleur door bepaalde ledjes uit of zachter te zetten).

[Bericht gewijzigd door rew op zondag 2 december 2007 16:08:19 (71%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

:r wou hoe hebt je dat gedaan kan je mij een mailtje sturen hoe u dit hebt gedaan

Ik vind 't eigenlijk nog aan de langzame kant. Als je 8x8 gaatjes in een plankje hebt gemaakt, dan kun je daar in vijf minuten ledjes in duwen (met de anode dezelfde kant uit), en dan heb je in, zeg, tien tot vijftien minuten de boel vastgesoldeerd.

Dit topic is gesloten