Ik zou graag eens met de XY mode van een scope willen spelen maar die knop zit niet op mijn beide scopes: de Philips PM3260 en PM3267. Dus waarschijnlijk kunnen we kort zijn en dus ook aannemen dat het niet mogelijk is maar er zitten zoveel knoppen bij de aansluiting van de tijdbasis dat ik mij afvraag of het niet gewoon anders heet op die dingen?

Oftewel is op 1 van deze scopes XY mode mogelijk?

Waarvoor zijn eigenlijk de knoppen X DEFL, DTB, ALT TB, AUTO PP en MTB?

Ik zie op de PM3267 naast de ext aansluiting ook staan A B EXT en onder de A en B COMP en onder B en EXT LINE. Misschien dat die combi's iets doen? Tevens staat er text als TRIG or X DEFL. Ik hoop dat dat aangeeft dat ik iets met die X DEFL kan doen ;).

Zeker wel mogelijk, gewoon met ingang op de tijdbasis, zal thuis eens voor je kijken hoe alles precies moet staan, maar is toch wel vrij intuitief in te stellen, ik heb ook geen handleiding van m'n PM3260.

edit: effe uit m'n hoofd: straal A kiezen, die X DEFL (bovenin bij de main/delayed tb) indrukken, onderin bij trigger voor bijvoorbeeld B kiezen, dan heb je A en B als X en Y

[Bericht gewijzigd door Jochem op (30%)]

Gaaf, hoef ik geen nieuwe scope aan te schaffen ;).
Helaas zo even geen bronnetjes om te testen. Ik moet nog een 2de handse functiegenerator repareren en dan heb ik er maar 1. Misschien binnenkort even snel met 2 timers even iets in elkaar knutselen om te testen.

Hee nog over de 3260: als je in de toekomst nog een service manual nodig hebt, dan weet je me wel te vinden he?! ;) Ik heb die hier in de kast staan. Tis alleen wel weer even een dikke pul en nu even geen tijd voor scans of copies.

Ik hoop 'm niet nodig te hebben, maar bedankt voor het aanbod :)

Leuk om mee te testen: http://www.circuitsonline.net/forum/view/52049

Linker en rechter kanaal van je soundkaart op je X-Y van je scope en gaan met die demo :) Wel even netjes het FLAC-bestand downloaden en eventueel een goeie player (foobar ofzo)

Op 6 december 2007 06:12:05 schreef Eagle666:
Gaaf, hoef ik geen nieuwe scope aan te schaffen ;).
Helaas zo even geen bronnetjes om te testen. Ik moet nog een 2de handse functiegenerator repareren en dan heb ik er maar 1. Misschien binnenkort even snel met 2 timers even iets in elkaar knutselen om te testen.

Zonder signaal op A en B heb je een stip op je scherm, koppel je twee probes aan dan kan je in de gevoeligste stand een diagonale lijn en andere tekeningen op je scherm zien. Vooral als je met je vingers bij de tip van de probes komt.