Show your projects! Part 6.

Dit topic is gesloten

Ja weet het, dan krijg ik maar een schok.. leer ik er van ;)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Als je dan nog KUNT leren wel ja...

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Als de achterkant geaard is, is dan de voorkant (waar de schakelaar aan zit) niet gelijk geisoleerd? Of zijn de zijkanten en onder + bovenkant van plastic?

Zo'n harde klap is dat nou ook weer niet,
je schrikt wel even.. maar verder niet.

Corne: Nee van hout..

[Bericht gewijzigd door Technojunk op zaterdag 12 januari 2008 22:53:21 (77%)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Sine

Moderator

Dan heb je duidelijk nog nooit een echte opdonder gehad ..

Ik heb de generator zelf overigens dubbel geisoleerd uitgevoerd, geaarde uitgangen zijn irritant.

Gewoon een aarddraadje doorlussen van achter naar voor.
aan allebei de kanten een AMP oogklemmetje (kweet niet hoe ze officieel heten)

Zelf ben ik niet zo'n voorstander van die kleine tuimelschakelaars op 220 volt, maar dat is persoonlijk.

en vergeet niet een geaarde WCD te gebruiken !

Op 12 januari 2008 22:52:43 schreef Technojunk:
Zo'n harde klap is dat nou ook weer niet,
je schrikt wel even.. maar verder niet.

Corne: Nee van hout..

oei, dat kan pijn doen hoor :P

verder lukt het mij nooit denk ik om een goede behuizing te maken voor hobby projecten :P is meestal niet meer dan een oud isdn kastje ofzo.

Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl
Sine

Moderator

Dat kan meer dan pijn doen, met een beetje pech kun je hardstikke dood blijven.

Van het 220 net?
Maargoed.. even bij de projects blijfen.. en niet offtoppic ;)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Technojunk: De Net spanning is tegenwoordig 230V, en is zeer zeker levensgevaarlijk !
Dus kijk er zeer goed mee uit, en onderschat het risico niet !

Weet het...

Nu over de generator zelf ;)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Henry S.

Moderator

Nou zo is die echt af. :)

Frontplaat is goed gelukt hoor, ik scheur nu net het papier van die van mij af... mislukt.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar? ;)
Ik heb hem gewoon opgeplakt met de prit-stif, daarna met van dat plakfolie er overheen..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Lucky Luke

Golden Member

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Henry S.

Moderator

Net teveel Velpon. >:)

Edit: 2e poging gelukt.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zondag 13 januari 2008 12:57:51 (38%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Waar hebben jullie die frontplaatpapiertjes vandaan? Zijn dit die dingen van de grote C?

Ook tegenwind gaat liggen.

De grote C heeft ze inderdaad ook, maar daar zijn ze ECHT duur :P
Bij mij in de stad zit Office 1, daar verkopen ze dat spul ook en een stuk goedkoper

Dus gewoon proberen bij een boek/kantoor handel? Ik heb namelijk ook wel intresse in die velletjes.

hoe gaat dat in zijn werking dan ?

IF you can't convince them, then confuse them!

Henry: Sjongejongejonge.. en ik dacht dat jij ervaring had >:)

ik doe het gewoon met een A4'tje..
Die opplakken met prit, plakfolie er over.. klaar is TJ
Dan kun je het er ook nog een keer afhalen als het moet..

[Bericht gewijzigd door Technojunk op zondag 13 januari 2008 14:07:19 (16%)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Wou eens proberen een zo klein mogelijke PCB te maken en dat is me gelukt. Het hart vormt een 16F628(A) rechts een ICSP connector 12 Fetjes en SMD weerstanden. Links zit 5V Voeding. En de Ontkoppelings condensator zit onder de IC. Hiermee ga ik lampen sturen die aan/uit moeten op willekeurige tijden.

http://img70.imageshack.us/img70/6096/afbeelding138qw9.jpg

In het vervolg maak ik ze wel wat groter want dit was haast niet te solderen.

Mooie print idd!

waar haal je die witte connectors vandaan en de bijbehorende stekkers?

[Bericht gewijzigd door VWG3JB op zondag 13 januari 2008 18:37:21 (13%)

Die stekker heb ik ooit een gekocht op ebay 100 van die dingen met kabeltjes 2 euro meen ik uit Engeland.

Die 7805 had ook in smd gekunt maar wil eerst mijn oude spul opmaken heb er nu nog 20 ofzo dus eerst die op dan nieuwe spullen kopen.

(jullie krijgen btw geen foto van de onderkant dat zal menig electronicus een hartverlamming verzorgen)

[Bericht gewijzigd door Gerwinh op zondag 13 januari 2008 18:59:39 (18%)

Op 13 januari 2008 18:52:58 schreef Gerwinh:

(jullie krijgen btw geen foto van de onderkant dat zal menig electronicus een hartverlamming verzorgen)

had je niet moeten zeggen...
nu eis ik een foto, of je krijgt een account-ban >:)

IF you can't convince them, then confuse them!

Dit topic is gesloten