mooi zeg...
dat is dus het project waarvan al picz gepasseert zijn, maar waarvan we dus de voorkant niet mochten zien
nu weten we waarom!
Dit topic is gesloten
mooi zeg...
dat is dus het project waarvan al picz gepasseert zijn, maar waarvan we dus de voorkant niet mochten zien
nu weten we waarom!
Moderator
Op 25 januari 2008 09:36:51 schreef marcob:
Ik zou ook even kijken voor moertjes met zo'n kapje er op, weet even niet hoe ze heten, maar je weet denk ik wel wat ik bedoel.
Ja, dopmoertjes, dat maakt het af!
Op 25 januari 2008 09:44:15 schreef Tim Blanckaert:
mooi zeg...dat is dus het project waarvan al picz gepasseert zijn, maar waarvan we dus de voorkant niet mochten zien
nu weten we waarom!
gemeen is Kif he... een worst voorhouden maar je mag er niet van happen.
maar mooi hoor KiF. van mij krijg je een 10
ps. kan ik er een kopen?
Mooi werk kif! Strakke behuizing, zeker voor handwerk!
Eventueel kun je nog iets van RVS buis over de schroefdraad schuiven als je dat strak afgewerkt wilt hebben in het midden. Voor de afwerking zou je de moeren kunnen vervangen voor siermoeren, bijvoorbeeld zoiets:
^^met marcob
Maareuh... Petje af!
Op 25 januari 2008 07:25:20 schreef Turbokeu:
[...]
Zie http://www.circuitsonline.net/forum/view/32513/2/vertinbad
Hmmm,. tinchloride zou het vertinzout moeten zijn. Wat dat andere materiaal zou zijn, weet ik niet. Misschien een soort katalysator. (mijn chemie-verleden ligt te ver weg).
PS: Kan je nog aan Seno Immerse tin van Mega UK geraken? Mijn is op en ik zou liefst 450gr voor 5 liter kopen.
Ik was van plan om een dergelijke grote pot te kopen, maar ik schrok even van de verzendkosten a 20 Pond. Maar toen ik 2 potjes als bestelling invoerde bleef de prijs gelijk. Misschien is het een idee om er een aantal potjes te kopen met een groepje, zodat de verzendkosten lager zijn...
Zijn er geinteresseerden ?
P.S. Zelfbouw was natuurlijk ook leuk geweest, door wat bij een groothandel in te slaan. Maar ik vrees dat dat "Thiourea" echt nodig is.
[EDIT]
Boom in Meppel levert beide, gezien hun catalogus (pag. 340 en 342)
Iemand met meer recente chemie-kennis die kan bevestigen of met deze 2 materialen de printjes vertint kunnen worden ? Of zou er nog wat nodig zijn ?
[Bericht gewijzigd door oxurane op vrijdag 25 januari 2008 13:35:25 (14%)
@Kif
Bij de bouwmarkt verkopen ze alu buisjes die je misschien over je schroefdraad kan doen.
De kleur is mat alu look.
Is misschien een idee?
Je zou misschien ook dat zelfde buisje vol kunnen stoppen met lijm en daarin verzonken schroefjes in draaien.
Dan vallen die weer mooi in je Plexiglas!.
Afijn alleen meer ideeen om een erg mooi project nog mooier te maken!!
FF over het vertinnen:
Een tijd geleden heb ik Verzilverpolish van hg geprobeerd:
Verpakking
Resultaat:
Verzilverde print (helft koper helft verzilverd)
De inhoud van het flesje is vloeibaar en er zit een doekje bij, gewoon even flesje op zn kop en dan wrijven over je print. Paar keer moeten herhalen en toen was ik klaar.
[Bericht gewijzigd door Bluefox op vrijdag 25 januari 2008 13:44:10 (23%)
Mooi gedaan KIF, op die eerdere foto dacht ik dat dat blauwe een soort display ging worden
Dat verzilverpolish (niet te verwarren met zilverpolish) heb ik ook nog liggen, wilde ik bij een volgend printje gaan vinden. Het is wel onmogelijk spul om te kopen, ben heel wat bouwmarkten, supermarkten en drogisten afgeweest en heb nog nooit zoveel HG spul bij elkaar gezien, maar echt nergens dit specifieke middel. Uiteindelijk bij een online drogist gekocht (drogisterij.net geloof ik).
Moderator
Ik wilde juist een beetje industriële look, vandaar de RVS draadeindes. Daar gaan geen buisje meer overheen! Misschien nog wel een paar dopmoertjes.
Op 25 januari 2008 00:32:21 schreef Arjan Swets:
ik ga voor de tien punten.... volgens mijn een mechanische klok...
'Welke serie' bedoel ik. Maar je zit in de buurt.
maar heb je die in de print ge-etst? of een sticker?
Het ontwerp is echt in de print geëtst.
Op 25 januari 2008 07:25:20 schreef Turbokeu:
PS: Kan je nog aan Seno Immerse tin van Mega UK geraken? Mijn is op en ik zou liefst 450gr voor 5 liter kopen.
Het kopen van dat spul gaat via ROMEX en die hanteren andere prijzen. Ik heb net even gebelt voor je, €65.55 voor 450 gram ex. BTW, verzendkosten €15,- ex. BTW.
Zelfde prijs als anderhalf jaar geleden toen ik het kocht, maar geen bedragen om blij van te worden.
Of je het goedje zelf kan maken door alleen die twee stoffen te mengen weet ik niet, maar ik vermoed van niet.
Op 25 januari 2008 09:36:51 schreef marcob:
Je hebt de rande van het plexiglas nog dof. Nu heb ik bij een bedrijf gestaan die die randen met een heel heet klein brandertje ook weer doorzichtig maakte.
Het mat past momenteel mooi bij de look, maar ik ben al bezig geweest met een dremel achtig iets en wat tandpasta. Werkt ook prima.
Op 25 januari 2008 12:32:58 schreef Jeroen Boere:
ps. kan ik er een kopen?
Een tweede maken kost altijd minder tijd dan de eerste. Als jij een heel goed bod hebt ben ik wel te porren hoor.
Vroeger heb ik ook verzilverbad gehad, nadeel is dat een verzilverde print zichtbaar gaat oxideren. Je ziet het aan de drukknopjes op mijn print, die zijn verzilverd. Een paar uur nadat ik die dingen uit de reel had gehaald zagen ze er al zo uit. Een heteluchtbout betekent helemaal instant oxidatie.
Vandaar dat ik over ben gestapt op vertinbad, dat is een stuk warmtebestendiger en oxideert veel minder zichtbaar.
Ik wil wel eens een animocheck starten voor dat spul, als veel mensen wat willen hebben kan ik misschien wat van de prijs afkrijgen.
@ KIF, mocht je die randen van het plexiglas weer doorzochtig willen maken kun je dit doen door te polijsten met koperpoets. Werkt perfect. Heb hier nog ergens een stuk plexiglas liggen wat ik op die manier heb afgewerkt. Als ik tijd heb zal ik wel even een foto posten.
Op 25 januari 2008 14:10:14 schreef klein is fijn:
Ik wil wel eens een animocheck starten voor dat spul, als veel mensen wat willen hebben kan ik misschien wat van de prijs afkrijgen.
ben wel benieuwd! ook inclusief het "badje"?
@ kif
klein gokje voor de 10 punten:
Serial Experiments Lain toevallig
aangezien uw signature of hoe je dat ook noemt dit was:
close the world and open the next(komt uit Serial Experiments Lain)
en aangezien het om een serie gaat;)
symbool heb ik nog nooit gezien, serie ook niet.
uhm, beetje laat maar ook mijn complimenten! (kif):P zoiets hoop ik ook nog eens te maken:D als mijn programmer maar eens werkte...
Moderator
Op 25 januari 2008 17:54:43 schreef Jeroen Boere:
ook inclusief het "badje"?
Badje? Bakje van de chinees bedoel je?
Op 25 januari 2008 18:14:07 schreef riktw:
klein gokje voor de 10 punten:
Serial Experiments Lain toevallig
Leuke gok, maar nee.
Screenshot komt uit de serie Chrno Crusade (niet mijn typefout). Hetgeen wel toepasselijk was voor een klok.
Op 25 januari 2008 14:10:14 schreef klein is fijn:
Bij deze doe ik mee voor 1 pot van 450 gram. Of ga je onder "Algemene Electronica" een IA opzetten ?
Moderator
IA's staan in ontwikkeling
Golden Member
Op 24 januari 2008 22:49:53 schreef klein is fijn:
Ik mag ook weer wat showen...Men neme een screenshot:
[afbeelding]
Tien punten voor iemand die uit zichzelf weet waarvan...Aan de hand daarvan ga je een beetje 3D tekenen:
[afbeelding]Dat was leuk, maar resultaat is leuker:
[afbeelding]
Een binaire klok, met kunstzinnig display.
De behuizing kan wat bekend voorkomen, kan kloppen. Sine heeft ooit een nixieklok gemaakt in een soortgelijke behuizing, daar heb ik het idee van gestolen.Nog een close up:
[afbeelding]Ook de achterkant is mooi gelukt:
[afbeelding]Kijk, hiervoor had ik die side push drukknoppen nodig:
[afbeelding]
Ieder knopje lijnt precies uit met het 1mm gaatje zodat je met een stokje de tijd in kan stellen. Een knop om uren op te tellen, een knop om minuten op te tellen en een knop om seconden naar 0 te resetten.Ook de voedingsconnector is netjes ingebouwd:
[afbeelding]
Het ding werkt op een normale 9V adapter. Spanningsregelaar zit ingebouwd in de klok inclusief ompoolbeveiliging. In vol bedrijf trekt het hele ding nog geen 10mA.Foto's zijn allen klikbaar.
De klok is volledig in elkaar geklemd met de draadeinden. het plexiglazen buisje klemt er simpelweg tussen, de print hangt met vier nokken in vier gaten (de halfgeboorde gaten aan de zijkanten).
Het display bestaat uit 24 blauwe 0603 SMD LED's die in matrix staan, vandaar dat er ook 18 0603 0Ω weerstand zijn gebruikt. Alle LED's staan aangesloten, dus het is ook nog mogelijk om andere dingen op het display te laten zien.
De controller is een ATtiny2313 met 884kb aan code. Van de 17 I/O pinnen is er een niet gebruikt. Deels overgens, want de pin hangt aan de ISP connector. Die ISP connector is overgens pitch 1.27mm, vandaar dat ie zo klein lijkt.
ik denk dat het juiste woord hiervoor "fantastisch" is
dat dikke plexiglas is echt gaaf, de manier waarop ze aan elkaar zitten ook.
mij gaat dit niet lukken, zo mooi, maar mijn binaire klok word wel kleiner
Ik ben weer begonnen met mijn fotografie opstelling. bedoeling is weer in 2008 een totaal nieuwe reeks unieke beelden te maken van het highspeed type.
Ik heb mijn opstelling bijgewerkt met enkele nieuwe modules die allemaal door de DE1 FPGA board bestuurd worden. Hier een overzicht van de opstelling:
De bedoeling was om een vliegend projectieltje door een vallende druppel vloeistof te laten vliegen. Het resultaat van zoiets zie je hier:
Door de juiste timingen in te stellen (resolutie is 100 usec) kun je de juiste valpositie van de druppel bepalen samen met de horizontale positie van het projectiel. Het projectiel heeft hier slechts een vrij beperkte snelheid maar voor deze toepassing is een veel hogere niet gewenst omdat je dan moeilijk een scherpbeeld kunt bekomen door de snelle beweging. Op de foto is die snelheid 5 m/sec.
Om een konstant resultaat te bekomen moet de opstelling van druppel detector en projectiel heel precies gebeuren. De startpositie van het projectiel tov de magneet bepaald in hoge mate de konstante resultaten. Hiervoor heb ik een heel stabiele opstelling gemaakt waarbij het projectiel tot op 0.01mm nauwkeurig dezelfde startpositie inneemt. resultaat: vele mooie foto's met doorprikte druppels.
Ik heb ook een nieuwe druppelaar ontworpen. Die moet een 2de druppel kunnen leveren op een heel precies tijdsinterval tov van eerste en die tijd moet instelbaar zijn. Dit wordt gedaan door een luidspreker te gebruiken als drukgolf op een membraan waardoor een druppel uitgestoten wordt. Groote en tijdinterval wordt bepaald door de golfvorm op de luidspreker. Dit wordt gerealiserd in de FPGA module waar zowel amplitude als pulsduur en wavevorm bepaald worden. Hieronder de tekening van de druppelaar.
Zoiets is natuurlijk niet in de handel, dus je moet alles zelf maken. Maar met een klein draaibankje die nu ook aangevult is met een kleine freesmachiene kan ik alle mechanische stukken maken. Enkel geduld en tijd heb je nodig.
Grotere foto's staan op mijn pbase site, gezien het formaat passen ze niet om direct op volle resolutie in deze topic te plaatsen.
Zie pbase Daarna klikken op de tumbnails
Wow fotoopa, respect voor zoveel geduld en vakmansschap!
Dat is duidelijk een opstelling waar heel wat tijd en werk is ingekropen.
-Toine
@ fotoopa: Wow respect voor je gekheid (in de slimme zin) en kennis!
edit: lol ik lijk wel een copycat van Twabi2
[Bericht gewijzigd door gitaarstudentje op zondag 27 januari 2008 15:23:09 (26%)
fotoopa, ik blijf versteld staan van je huisvlijt!
BTW: je hebt waarachtig een inktjet-printerkop uitgevonden...
Op 27 januari 2008 17:11:05 schreef pros:
fotoopa, ik blijf versteld staan van je huisvlijt!BTW: je hebt waarachtig een inktjet-printerkop uitgevonden...
Wel ik denk dat er nog niet velen op het idee gekomen zijn om zo druppels te maken. Vooral de precieze timing is hier belangrijk. Er is wel wat vermogen nodig maar het werkt verduiveld goed. Maar meerdere na elkaar in een heel korte tijd gaat toch niet op deze manier omdat je druk terug wegvalt. Een variant op dit systeem zou met een dubbele magneet kunnen zijn, de ene moet door de andere heen schuiven zodat je telkens een volume kunt samendrukken zonder terug schakelen. we spreken hier wel van tijden van enkele tientallen msec.
Ze gaan binnen 100 jaar nog spreken van de druppelaar van fotoopa
En als je het volume water nu eens constant houdt door te werken met communicerende vaten?
Volume constant = druk constant lijkt me bij deze opstelling...
(ben maar hardop aan het denken hoor)
Maar het is inderdaad een geniaal systeem dat zijn eigen benaming verdient!
-Toine
Prachtig allemaal. Petje af, wat een vakmanschap!
Wat ik nog niet versta is wat die kruisschroevendraaier doet in jou lanceerinstallatie?
Dit topic is gesloten