Je Mooiste Meetapparatuur!

Dit topic is gesloten

Ja, Gisteren is hij dan toch eindelijk gekomen!
Een philips PM3050 (ja ja, Ik heb een 52 gekocht, maar ik kreeg een 50)

Foto´s:
http://www.elektronicastynus.be/Upload/albums/userpics/10011/000_0116.jpg

http://www.elektronicastynus.be/Upload/albums/userpics/10011/000_0117.jpg

Alleen het aantal divisies klopt niet, als je kijkt naar het voltage, hoe kan ik dit af regelen?

EDIT:
Heb ik weer, zit ik op pagina 31..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

zitten er ook 2 potmeters die VAR A en VAR B heten ? Probeer die eens helemaal naar links te draaien. Waarchijnlijk voel je dan ook een schakelaar op de eind stand.

Ik heb even gekeken in een service manual van 3055 gekeken.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
free_electron

Silicon Member

zie ik daarboven de electuur functiegenerator met xr2206 ?

scoop staat inderdaad in VAR mode( dat zie je trouwens aan het > teken op het LCD display ! )

knoppen helemaal linksom draaien. normaal 'klikken' ze dan

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 20 maart 2008 19:38:20 schreef free_electron:
zie ik daarboven de electuur functiegenerator met xr2206 ?

Zeer zeker, ik denk wel dat het een fors aantal keer nagebouwd is, nostalgie komt boven.
Zie ook topic: Maxim MAX038

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
free_electron

Silicon Member

ik heb zelf gans die reeks gebouwd op de up gestuurde frequentiemeter na. dat was mij te duur ( die VFD diplay en rockwell drive en de ls7220 en 6502 waren te duur als 14 jarige ... )

ik had ze allen. spotsinusgenerator, de puls generator , de dubbele voeding , de sweep geenrator de frequtnie meter met intersil chippie erin ( inclusief de prescaler dankjewel ! ) en dan ook de scoop digitizer met zn426 en 6116 memory ). der was nog een toestel in die reeks ... hmmm kan even niet meer bedenken wat het was. ah de rlc meter ( was dat ding in handheld , ik had die aangepast om in dezelfde vero kast te zitten. ) ik had ook dat autoranging multimetertje met de icl7139

dat zouden ze eens opnieuw moeten doen : meetapparaten reeks.

Circuitcellar heeft een mooie RLC meter ( met grafisch lcd ) gebasseerd op een dspic.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 20 maart 2008 19:38:20 schreef free_electron:
zie ik daarboven de electuur functiegenerator met xr2206 ?

scoop staat inderdaad in VAR mode( dat zie je trouwens aan het > teken op het LCD display ! )

knoppen helemaal linksom draaien. normaal 'klikken' ze dan

Dat > teken klopt, Als ik de knop rechtsomdraai gaat hij wel uit, maar geen klik.

Het voltage per diviesie staat dan max, Alleen wat kan ik met het menu? als ik bijvoorbeeld op volt < of > druk, staat er Kv en mV..

Maar er klopt nog steeds niks van..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Henry S.

Moderator

@TJ: Dit is een showtopic! Hoe vaak moeten we dat nog zeggen? :(

En zo ben je in twee topics tegelijk bezig...

Verder in http://www.circuitsonline.net/forum/view/59571, maar dat geldt niet voor je PM3050 vragen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten