Hallo,
Ik heb hier een paar gelaccu's staan (12V 7Ah) die ik oplaad met een printplaat van een alarminstallatie (LM317 regelt het opladen).

Nu wil ik de printplaat wat strippen, zodat hij in een behuizing past, die ik hier nog heb liggen.

Ik wil alleen het gedeelte wat de accu oplaad overhouden.

De hele printplaat (LM317 zit linksbovenin aan het koelblok):

http://xs226.xs.to/xs226/08162/afbeelding_001207.jpg.xs.jpg

Het laadgedeelte:
http://xs226.xs.to/xs226/08162/afbeelding_004251.jpg.xs.jpg

Onderkant van de hele print:
http://xs226.xs.to/xs226/08162/afbeelding_002433.jpg.xs.jpg

Close-up op de onderkant van het laadgedeelte:
http://xs226.xs.to/xs226/08162/afbeelding_003804.jpg.xs.jpg

Nu wil ik graag weten wat ik allemaal weg kan laten, het liefste zaag ik een stuk van de print af, zodat ik niet alles opnieuw hoef op te bouwen, maar ik weet niet waar ik de print kan afzagen.

Wie kan een lijn ofzo trekken op de foto / mij helpen ?

Hela dat ziet er uit als een focus25 of een vista120, mag ik vragen hoe je er aan bent gekomen? Die dingen worden tegenwoordig niet zoveel meer gebruikt. Zijn namelijk dramadingen om te programmeren of te servicen. Ik heb laatst enorm met die dingen aan het kloten geweest, gaven allerlei vreemde storingen, één groot drama.

Wat het laadcircuit betreft, probeer het gedeelte van de 230 aansluiting naar de accu klemmen te volgen. Grote kans dat je dan je laadcircuit te pakken hebt.

En kun je je foto's misschien ergens anders uploaden, dit gaat wel zo verschrikkelijk traag.

edit: nu de foto's eindelijk binnen zijn, blijkt het idd om focus25 of een vista120 te gaan.

[Bericht gewijzigd door WilToyo op (23%)]

Kringloop winkel heb ik hem gekocht :)

De AC aansluiting heb ik geprobeerd te volgen, maar vanaf de losse trafo wordt het hele systeem gevoed, en dus niet alleen de batterijlader.

Snellere host heb ik helaas niet.

Vreemd, ik snap niet hoe zo'n ding bij de kringloop terecht kan komen. Maargoed wat maakt mij het eigenlijk uit. Kun je er proberen achter komen wat er allemaal tussen de ac aansluiting en de accu aansluiting zit.

Ennuh van mij mag je je agressie volledig op het ding loslaten. Ik zou het wel willen, maar kan het niet. Dan heb ik namelijk een boze klant en een baas die niet zo blij is.

www.uploadarchief.net

Haha

Het ding was al aardig gemodificeerd, er zat aan de zijkant van de metalen kast een groot gat, waar blijkbaar een schakelaar had gezeten, en de bovenkant van de kap zat er ook niet meer bij.

Ik heb alleen het laadgedeelte nodig, dat wil ik in een mooie behuizing plaatsen.

Wat kan ik overigens met de rest van de alarmcentrale doen? Nog leuke toepassingen (behalve alarm spelen)

Ik heb overigens alleen deze printplaat, bewegingsmelders, toetsdingen aan de muur enzo heb ik allemaal niet.

Ik denk dat je er weinig aan zult hebben, ding werkt met een microcontroller. Die via het bedienpaneeltje geprogrammeerd moet worden. En dat wil je niemand aandoen, de menustructuur werkt met cijfercombinaties. Je kunt niet door de menu's heenscrollen.

Ik vermoed dat je de printplaat vanaf het koelblok wel kunt doorzagen, maar zeker weet ik niet.

Zo, de thumbnails staan nu nog wel op xs.to

De grote foto's staan op uploadarchief.net

Ik moet wel zeker weten waar ik de print kan doorzagen, anders werkt het geheel straks niet meer :)

[Bericht gewijzigd door ThinkPad op (37%)]

Ik heb nog even in de auto gekeken of ik ergens een print of een schema heb liggen, maar helaas. Alleen een blokschema met in en uitgangen.

Ik ben er wel uit denk ik. Ik heb wat onderdelen los gesoldeerd, en toen gekeken of er nog spanning van de faston stekkertjes kwam, en zo heb ik ongeveer kunnen peilen tot hoever het laadgedeelte op de print zit.

Hieronder een foto
http://www.uploadarchief.net/files/download/alarmistallatie.jpg

Het is gelukt, ik heb de printplaat nog een klein stukje verder naar rechts (1cm ofzo) doorgezaagd, en er komt nog steeds 13,8V uit. Dus hij doet het prima :)

Heb ik nog mooi wat transistors en relais enzo over :)

[Bericht gewijzigd door ThinkPad op (16%)]

Kick!

Ik heb een vraagje :P

M'n pa heeft waarschijnlijk de accu leeg z'n auto. Kan ik met deze oplader (gebaseerd op een LM317 die spanningsbegrensd is op 13,8V (ik kan het nog wat hoger draaien met een potmeter, is dat nodig?)

Kan ik de accu van de auto er mee opladen? Ik weet dat het nogal langzaam gaat omdat de LM317 maar 1.5A kan leveren, maar als er maar een klein beetje power in de accu zit kan de auto wel weer starten.

Als het toch alleen puur om het starten van de auto gaat, zou ik hem even jumpstarten uit een andere auto/accu, of gewoon aanduwen.

Dat kan ook, maar ik wil graag weten of het kan met deze lader. Is wel makkelijk mocht ik ooit een losse accu willen laden.

De accu is trouwens een 12V 47Ah ding, volgens mij onderhoudsvrij, want hij is helemaal zwart, vloeistof niveau kan ik dus niet bekijken, en ook zie ik geen dopjes e.d.

[Bericht gewijzigd door ThinkPad op (41%)]

Je kan er een beetje mee laden om te zien of de accu nog wat opneemt.

Wat is de spanning op de accu momenteel?

Hij was gister ongeveer 11,2V

Zonet was het 10,0V, dus de accu is stervende denk ik.

De accu nam volgens mij wel wat op, maar deed nogal vreemd.

Ik heb de lader afgesteld op 14,1V.

(Normaal gebruik ik deze voor gelaccu's, dan staat hij op 13,7V )

Het amperemetertje schommelde namelijk nogal wild heen en weer, dus het lijkt me dat er sluiting tussen de platen zit o.i.d.

Bij de auto van m'n moeder (accu was 12,46V daar) heb ik hem ook aangesloten als test.

En daar ging hij opladen met 1.5A (naaldje amperemeter bleef rustig staan) op 14,1V (ik weet dat dit niet goed is voor langdurig gebruik, maar ik wil de accu alleen volladen, niet druppelladen)

Maar hij wordt morgen meegenomen naar de garage, en dan horen we het wel (het is de auto van m'n vader). Waarschijnlijk is de accu kapot. Beter nu dan in de winter :)

Zeg maar gerust dat die accu hartstikke dood is en reanimeren heeft geen zin.