Het "wat is/doet dit onderdeel" topic.

Dit topic is gesloten

Hugo Welther

Moderator

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

@electro_freakz: Beetje late respons, maar dat is een lineaire CCD array. Ik heb er zelf wel eens zo een uit een oude HP scanner gebruikt om een spectrum analyzer te maken (voor meten van een spectrum in het zichtbaar licht-gebied).

Iemand enig idee wat dit is? Komt uit een gesloopt apparaat, maar ik ben vergeten wat precies. Videorecorder? Satelietontvanger? Magnetron? De twee koperdraadjes rechts gaan naar onder de (keramische) print, wat doet vermoeden dat er nog iets aan de onderkant zit. opschrift van het ICtje is: "2904", "2131M", en "JRC".

http://www.wfvisser.dds.nl/tumb.gif
(klik voor grotere afbeelding)

"If a rocket goes up, who cares where it comes down." - Wernher von Braun
KT88

Overleden

Demagnetiseerapparaatje voor cassetterecorders/oude floppykoppen?

TDK zat in de magnetische business, dus in die hoek moet je 't wel zoeken denk ik.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
Henry S.

Moderator

Doet me aan een delay denken, videorecorder.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Pin mij er niet op vast, maar ik denk dat dit een onderdeel is van een videorecorder. Waarom, er waren recorders met een ingebouwd LCD schermpje en voor de backlight zat er een DC/DC converter in wat hier sterk op lijkt.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

iemand idee wat het is? er staat 1,8 op.
http://www.uploadarchief.net/files/download/dscn0482.jpg

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

weerstand van 1,8 ohm misschien?
of een condensator van 1.8pF

Hugo Welther

Moderator

Philips ceramische buis condensator van 1,8pF.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Wees er maar zeker van dat dat ding al heel wat jaartjes oud is.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Hugo Welther

Moderator

Op 22 april 2008 22:05:12 schreef big bang:
Wees er maar zeker van dat dat ding al heel wat jaartjes oud is.

- - big bang - -

Jaren 60 en begin jaren 70.
Ik gebruk ze ook nog:
http://welther.nl/hugo/Rechtuit%20experimenten/Afstem%20kring.JPG
120pF

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op dinsdag 22 april 2008 22:49:25 (20%)

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Henry S.

Moderator

Nog een zoekertje:

8-pins DIL ic van SGS.
M8716B1 (produktiedatum neem ik aan)
1P509
SGS Italy

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Deze misschien? 't Is dus een I2C klok/kalender.

EDIT: Ik heb mijn oude delay-line ook weer gevonden, dit doet het zelfde als dat onderdeel wat ik in de startpost neerzette, toch?

http://home.planet.nl/~benadski/CO/delay_sm.jpg

[Bericht gewijzigd door Benadski op woensdag 23 april 2008 12:37:58 (48%)

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Op 22 april 2008 22:47:40 schreef Hugo Welther:
[...]
Jaren 60 en begin jaren 70.
Ik gebruk ze ook nog:
[afbeelding]
120pF

Tol Trimmers :P

Op 22 april 2008 22:47:40 schreef Hugo Welther:
[...]
Jaren 60 en begin jaren 70.
Ik gebruk ze ook nog:

Foei Hugo! ;-)
Neenee, je kan het natuurlijk nog wel gebruiken voor experimenten, maar ze raken al wat gedateerd, ik denk zelfs dat, wanneer je ze vraagt in een elektronicashop, men raar zou opkijken.

Ik heb er denkelijk geen meer liggen, want dan kon ik ze eens aan de RLCbrug hangen en kwaliteit eens bekijken.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
free_electron

Silicon Member

Op 22 april 2008 23:41:12 schreef Henry S.:
Nog een zoekertje:

8-pins DIL ic van SGS.
M8716B1 (produktiedatum neem ik aan)
1P509
SGS Italy

das een memory chip.
voor sotckage van tv zenders. is GEEN EEPROM ! is een compleet andere technologie. werdt gebruikt met de mk3784 processoren

type is M8716

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Henry S.

Moderator

Benadski & f_e bedankt, zat ik dus verkeerd om te zoeken.

Op 23 april 2008 12:17:54 schreef Benadski:
EDIT: Ik heb mijn oude delay-line ook weer gevonden, dit doet het zelfde als dat onderdeel wat ik in de startpost neerzette, toch?

[afbeelding]

Ja, dat is de eerste versie, ik heb zoeentje ook nog ergens liggen, = Philips.

Op 29 april 2008 23:18:25 schreef free_electron:
das een memory chip.
voor sotckage van tv zenders. is GEEN EEPROM ! is een compleet andere technologie.

Als ik de datasheet zo lees is het een programmeerbare klok/kalender, videorecorder onderdeel.
Gevonden in een partij TDA/TTL/CMOS/(Hi-speed) opamp IC's.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 30 april 2008 00:25:23 (29%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

EDIT: Ik heb mijn oude delay-line ook weer gevonden, dit doet het zelfde als dat onderdeel wat ik in de startpost neerzette, toch?

Het is een delay-line, maar in TV ben ik deze niet tegen gekomen.
Wel zaten dergelijke delay-lines in de eerste computer systemen om de inhoud van 2 registers te vergelijken op fouten en dat was dus het fout correctie systeem. Deze computers waren nog voorzien van ringkern geheugens, dus dat was zo ongeveer uit de tijd van de Batavieren.
Ik heb dergelijke systemen nog gerepareerd bij IMACO , International Machine Corporation voordat zij failliet gingen.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Robin F.

Golden Member

Dit ding ligt hier nu al een hele tijd (en zo te zien heeft het dat ook bij de vorige eigenaar gedaan), en ik weet nog steeds niet wat het is :-P

http://www.tinytransistors.net/other/co/hfding1.jpg

Het ziet er vrij HF'erig uit, met een BNC aan de zijkant, en twee coax-schroefbevestigingen aan de uiteinden.

http://www.tinytransistors.net/other/co/hfding2.jpg

Die schroefdingen zitten vast met wat ik een "tulpstekker" zou noemen als die naam niet al in gebruik was :-) Op de sticker die je ziet zitten staat T & M Research Products, Inc. en een adres in Albuquerque, met daaronder met een pen geschreven "2M - 8" en ".000491 ohms".

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!
Robin F.

Golden Member

De multimeter zegt dat er een verbinding is (nul ohm) tussen de binnengeleiders van beide uiteinden, tussen de binnengeleider van de BNC en de buitenmantel, en verder overal oneindig. Een dummyload lijkt het me dus niet, maar hoe herken je een richtkoppelaar?

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!
free_electron

Silicon Member

richtkoppelaar of een powertap. der is capacitieve koppeling tusen de tap en de doorvoer.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Heb nu weer een IC waar niks over te vinden is.

Plastic behuizing 40 pens uit de jaren 70 waarin ingegoten staat :

AMI en met witte opdruk :

7926EZ
C2875
'KOREA'

HP inktjet printer, printje voor aansturen van de cartrigdes met 12 x SC79212D XAL933 in smd van Motorola, heeft iemand de datasheet ?

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Dit topic is gesloten