Oproep : Van 0 en 1 tot FPGA

Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Als ik ooit nog eens een tekort aan dooie mussen heb kom ik gelijk naar Silicon Valley >:-)

If you want to succeed, double your failure rate.

en, hoe vordert het? (ik wordt ongeduldig!)

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Denk je dat dat boek al je antwoorden zal beantwoorden dan? Er zijn toch wel meer boeken in die richting te koop? En in het oneindige archief vind je ook alles wat je wilt weten.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
free_electron

Silicon Member

flipflpo heeft gelijk . het boek beantwoord geen antwoorden :p

het beantwoord alleen vragen

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

beantwoordt

tss, geen wonder dat dat boek er nog niet is, die zit voorlopig natuurlijk nog in de correctie-ronde >:)

If you want to succeed, double your failure rate.

volgens mij komt hij er niet aan toe omdat iedereen aan zijn kop zit te zeuren en hij zo vriendelijk is nog te antwoorden ook.

Die arme man schrijft dat boek ook in zijn vrije tijd. Hij moet ook nog werken voor de kost:+

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

In de US hebben ze geen vrije tijd. Doorwerken joh!

oops, antwoorden beantwoorden. Misschien moet ik m'n posts vanaf nu maar twee keer door gaan lezen

[Bericht gewijzigd door flipflop op vrijdag 8 februari 2008 20:57:08 (15%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Geen vrijetijd ? Wanneer moet je dan slapen ?
anders kan je toch niet dromen, en de VS is het land where dreams come true.

If Country = US Then
Dreams = true
end IF

:+

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Henry S.

Moderator

land where dreams nightmares come true

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 8 februari 2008 20:58:42 schreef jovak:
Geen vrijetijd ? Wanneer moet je dan slapen ?

Daar hebben ze cubicals voor :p

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 8 februari 2008 21:05:15 schreef Henry S.:
land where dreams nightmares come true

In the US everything comes true, they also have Stevie Wonder, Bob Hope and Johnny Cash...

In Belgium they had Verhofstadt... No Wonder: no Hope and no Cash...

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
free_electron

Silicon Member

woehahaha.

can your compiler parse this :
if if = then then then = else else else = if

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

D'r zijn toch ook van die leuke precompiler-stunts waarmee je C kunt laten lijken op COBOL, of *spuug* pascal?

free_electron

Silicon Member

Je kan dat zo door ene PL/1 compiler jagen.
die compilers zijn slim genoeg om uit te vlooein dat die eerste if ene statement is , en dat daarlogischerwijs een variabele achter moet komen.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 10 februari 2008 23:23:33 schreef free_electron:
Je kan dat zo door ene PL/1 compiler jagen.
die compilers zijn slim genoeg om uit te vlooein dat die eerste if ene statement is , en dat daarlogischerwijs een variabele achter moet komen.

Dat lijkt effe handig als je een variabele perongeluk de naam van een keyword hebt gegeven. (naam klonk mischien logisch, maar blijkt in een andere context een keyword te zijn). Maar als je dan een typefout maakt, gaat het ineens snel mis. Er zijn twee opties. Ten eerste kan het zijn dat de compiler nog wat verder door kan parsen, maar /dan/ pas de weg kwijtraakt. Je krijgt dan een foutmelding die lastig te begrijpen is. Of de code blijkt gewoon nog wel te parsen. Dan maakt ie er ineens wat anders van dan je bedoelde. Dat is nog lastiger te vinden...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 10 februari 2008 23:13:36 schreef free_electron:
woehahaha.

can your compiler parse this :
if if = then then then = else else else = if

Waaaaaahaahaa, die kerel is toch niet te schatten!!
Na drie keer lezen had ik die regel ook door...

Op vorige firma was er wel ene die met een PLC "soms" kon programmeren... Het werkte dus niet altijd, maar alleen "soms"

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
bprosman

Golden Member

land where dreams nightmares come true

Vind t meer t land van de onbegrensde maaltijden

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dat valt ook onder de term "nightmares" :)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

en free, hoe gaat het met het boek?
(dit keer uit nieuwsgierigheid en interesse, niet uit ongeduld ;) )

Quidquid latine dictum sit, altum viditur
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
free_electron

Silicon Member

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

mooi zo.
(kan ik weer met een gerust hart slapen ;) )

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

tenzij free een flauwe 1 april grap maakt;)

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

héé free waar sta je met het boek. fpga begint me te interresseren..:D

Red een boom, eet een bever