Show your projects! Part 8.

Dit topic is gesloten

Op 4 juni 2008 01:32:51 schreef snypermann:
[...]
Volgens is er bij mij iets mis met mijn definities.

pcb = printed circuit board, heeft ie wss iets té letterlijk genomen :)
hij heeft dus z'n layout een keer afgedrukt op papier, dat op karton geplakt, zodat hij z'n componenten er op kan zetten, en door dat karton blijve ze op hun plek. wss niet om de werking van zijn schema te teste, maar om te zien of alles past

To boldly go, where nog Stekkerdoos has ever gone before...
free_electron

Silicon Member

Op 30 mei 2008 21:58:40 schreef erwinz:

(tweeloop , grove korrel ) -BLAM- -BLAM-.. Erwin heeft nu twee doorzeefde printplaten.

HOE DURF JE !!!
Daar staat toch wel compleet de verkeerde USB connector op zeker!

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Scherp scherp Free!...
haha, ik had er inderdaad in eerste instantie niet zo ff de juiste connector voor op voorraad.... en de tweede keer lui, geen tijd genomen om de pcb aan te passen.

Is een usb A connector, Kabeltje A naar A is ook een beetje zoeken. :-)

Maarja, het werkt er niet minder om.. :7

Regelbaare voeding instelbaar van +/- 0.7 tot +/- 30 V DC
En een instelbare stroom van paar mA tot 2A.
Bestaat uit niet meer dan 4 transistors,5 weerstanden,2 potmeters en een led.Op de weerstandjes na is alles uit rest en sloop materiaalen opgebouwd.

http://www.xtek.nl/co/prutspsu.jpg

Dit is om beetje te gaan spelen met elektrolyse etc.

Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas

ooh leuk. Heb je een schema? En is die voedingsspanning gestabiliseerd?

EDIT: Zoveelste typefout.

EDIT2: Kan ik misschien zelf eens die voeding maken en wat aanpassen voor meer ampère.

EDIT3: Spelen met elektrolyse vind ik persoonlijk altijd leuk(waterstof, hihihih, poef).

[Bericht gewijzigd door bvbart op woensdag 4 juni 2008 15:27:03 (19%)

leime

Golden Member

ja... ik ben ook wel geintreseert in dat schema nu ik toch mijn andere voeding verklooid heb.

leime

Is dat de definitieve koelplaat? Ik zie m niet echt 60W opstoken. Ik zou daar maar even voorzichtig mee zijn.

Verder een leuk ding.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
leime

Golden Member

is het dan erg als je een te grote koelplaat gebruikt?

leime

Te groot is nooit erg maar ik denk dat (Z)weetvoetje bedoeld dat je koelplaat te klein is.

Een te grote koelplaat kan nooit kwaad, neemt alleen soms wat veel plaats in en kost wat meer als je die nog moet kopen.

Schema? Ben erg geïnteresseerd.

EDIT: stekkerjack2 was me 5 sec. voor.

[Bericht gewijzigd door bvbart op woensdag 4 juni 2008 15:33:49 (12%)

leime

Golden Member

[offtoppic]
Het is mijn project niet hoor. Maar ik heb ook een voeding gemaakt en die doet het niet meer sinds ik onder andere de koelplaat erop gezet heb.

leime

[ontippic]

Zal wel de isolatie plaatjes vergeten zijn. Dan krijg je allemaal van die nare dingen.

Henry S.

Moderator

Nee, soldeervet....

@leime: Minder offtopic graag!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Is het dan ook offtopic als ik naar het schema vrrag omdat ik geïnteresseerd ben? Ik ben alleen nieuwsgierig naar hoe hij dat heeft gemaakt.

Henry S.

Moderator

Niet als het daarbij blijft.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Lucky Luke

Golden Member

Op 31 mei 2008 14:30:01 schreef pros:
Een schema lijkt me overbodig. :-)
Maar dat zendertje ziet er handig uit. (Een link naar) wat meer info zou welkom zijn.

Pros, er zijn nu een heleboel problemen met die nutshellsat, een ervan is dat het zendertje nog geen 10CM ver te ontvangen valt. Een grotere zendermodule werkt iets beter (niet veel, maar wel merkbaar). Dus als je die minizendertjes wilt gaan gebruiken: Kijk of je ruimte kan maken voor een grotere, die zijn iig toleranter. (Kan ook zijn dat ik net een slechte heb natuurlijk. 'k moet dat zendertje nog eens testen)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Een gepaste (mini)antenne zou IMHO veel goed kunnen maken. Vraag me geen details; het HF-gebeuren is Hebreeuws voor mij...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Koellichaam is klein,maar je kunt nog net zien dat er een 120 mm fan op staat te blazen.
Schema (linkje) zal ik a.s.a.p posten.
Het stroomsturen gaat hier ergens mis,het voltage regelen blijft het doen.(dat kan uiteindelijk ook met een 1 3055 en weerstand en een pormeter).
Vermoedelijk heb ik verkeerde vervangers o.i.d gebruikt.
Als ff een tussendoortje was het ff leuk.

Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas

Het heeft even geduurd, maar mijn nieuwe voedinkje is af. Afwerking was nog het meeste werk...
Schema gebaseerd op een niet te complex elektuur ontwerpje.
Begrensd, vanwege de trafo, op 15V/1,5A.

Paar foto's van de losse onderdelen alhier.

Hoofdprint opgebouwd (die 1000uF Euromast is inmiddels vervangen door een kleiner exemplaar):
http://www.uploadarchief.net/files/download/picsels_lv_main_boven.jpg
(en de soldeerzijde.)

Hulpprintjes voor gelijkrichting/afvlakking en voeding van de paneelmeters:
http://www.uploadarchief.net/files/download/picsels_lv_hulp_boven.jpg
(en de soldeerzijde. Gaatjesprint opbouwen is niet mijn favoriete onderdeel :-) )

Het zaakje ingebouwd:
http://www.uploadarchief.net/files/download/picsels_lv_binnenkant.jpg

En een stress-testje met een paar weerstandjes:
http://www.uploadarchief.net/files/download/picsels_lv_voorkant.jpg
De voorkant lijkt wat vlekkerig, maar dat valt in de praktijk nogal mee.
Als ik zin heb gaat de kwast er tzt nog wel een keer over.

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...

MDF? Maak voor volgende projecten een papje, samengesteld uit witte houtlijm en een deeltje water, zodat het met een penseeltje goed uit te strijken is.
Daarmee behandel je, na het zagen/frezen/schuren de zijkanten v/d MDF-plaat. Laten drogen en zonodig een beetje gladschuren. De houtlijm maakt de zijkant beter bestand tegen stoten (die zijkant is uit zichzelf nogal zacht, zeker bij de hoeken) en zorgt er tevens voor dat hij bij het spuiten/schilderen geen verf opzuigt.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Hoe kan het dat je 7.5V op het display hebt terwijl je spanningsinstelling duidelijk over de helft staat EN er bij staat 0~20v ???

Komt ie wel tot 2A @ 20v

IF you can't convince them, then confuse them!

scherp gezien :-)

Hij is voorbereid voor 20V/2A, maar ik heb er nu nog een lichtere trafo inzitten.
Hij is nu begrensd op (ongeveer) 15V/1,5A.
Dus je hebt gelijk, komt nu nog niet tot 20V.

[edit]
@pros: thx voor de tip. Ik heb nog een aantal mdf plankjes op maat gezaagd liggen + alu frontpaneeltjes van C*. Zal eens met dat papje gaan stoeien.

@KIF: het is een beetje passen en meten met die kroonsteentjes. De draden zitten er op zich wel goed in, maar vanwege de rare bocht zie je het koper enigszins. Maar je hebt gelijk, daar is nog wel ruimte voor verbetering.
En inderdaad, shoppen bij DB...

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...
klein is fijn

Moderator

Hee, ook wezen shoppen bij Dick? Die elco's komen bekend voor. :)

Kijk uit met die fase / nul draad in die kroonsteen, die hangen er gevaarlijk ver uit.

volgens mij komen die paneelmeters daar ook vandaan evenals de trafo die ze van spanning voorziet.;)

Leuk spul voor de hobby tegen concurrerende prijzen :+
(En goeie service: de 1e meter was stuk; kreeg zondermeer binnen twee dagen een nieuwe toegestuurd.)

[Bericht gewijzigd door picsels op donderdag 5 juni 2008 14:01:31 (49%)

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...

Dit topic is gesloten