Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Zo het werd een latertje gisteren, volgens mij stond er alleen nog maar een geel auto'tje op het parkeerterrein toen ik wegreed. Weer even lekker kunnen bijpraten met oud collega's.
Natuurlijk ook weer het nodige kunnen scoren:
- 48V/320W voeding van meanwell
- buisje BYW29E-200 fast recovery diodes
- paar rolletjes koperfolie
- paar sheets dunne printplaat
- isolatie plaatjes
- SMPS spoelen
- diverse elco'tjs
- 1W dummy load met N connector
- setje Hirschmann testklemmen
- twee assortimentjes krimpkous
Overigens wie heeft nog TDR test gedaan bij EMV?
Ik kwam uit op een looptijd van 316ns, aangezien ze een verkortingsfactor van 0,81 opgaven kom je dan uit op (316ns * 300E6 * 0,81)/2 = 38,39 meter.
Afhankelijk van hoe goed je de cursor afgelezen hebt en de spreiding in verkortingsfactor gok ik dat er 40m kabel op de rol zit.
En voor iedereen die de Dvda gemist heeft/nog geld overheeft... over 2 weken>
08-11-2008
25e Radio Onderdelen Markt Assen
in de hallen van de bloemenveiling "De Flowerdome" te Eelde.
Zie> http://83.119.235.163/pi9a/markt.htm
tis weer een end rijden vanuit NH,
maar na Rosmalen,Beetsterzwaag, Lichtmis toch maar eens naar Eelde... 
[Bericht gewijzigd door Ron-nl op (20%)]
ElektronThomas
Denk simpel, doe moeilijk
Overigens wie heeft nog TDR test gedaan bij EMV?
...
Ik, maar daar kwam geen 38.39 uit.
De TDR formule stond op het kastje dat op de scoop geprikt zat:
(VF x Tns x 0.3)/2
De delta T op de scoop was 314 ns en de VF was 0,81.
Invullen:
(0.81 x 314 x 0,3)/2= 38,15 meter
Nu maar duimen dat het goed is.
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
@erelder:
Hartelijk dank voor de link. (ik zie net pas via google dat je die link hebt gegeven, maar ik wel hartelijk bedankt, komt zeer goed van pas.)
Hoi,
Ook weer diverse mensen van CO gezien.
Buit:
2 LCD'tjes 128*64 (vandaag eens proberen met input van Henry S).
Wat elko's en zeners.
Klos met gewaxte draad voor draadboompjes , VEEEEL mooier dan die rare tie-raps.
Paar kastjes, formaat sigarettenpakje.
Kitje met batterijtester/looplicht bij de scouting, gisteravond door mijn jongste in elkaar gesoldeerd.
Groeten, Bram
Klos met gewaxte draad voor draadboompjes , VEEEEL mooier dan die rare tie-raps.
Heel waar ... maar ook veel meer skill voor nodig
VanDee
I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.
Valt wel mee, heb honderden meters van dat soort bomen gemaakt.
Lusje onder de boom, kwartslag draaien, doorsteken, positioneren, aantrekken.
Wel leuk dat sommige deze techniek nog steeds gebruiken.
Volgens mij heb ik nog een rol van 500 Meter ergens liggen, even zoeken.
[Bericht gewijzigd door VanDee op (16%)]
Monster_Henry
My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry
Hier ook het een en ander gekocht, 2 geschakelde voedingen, 1 voor in de labovoeding ofzo te steken voor de vaste spanningen, is lekker compact.
En een massief Grafisch LCD display, er was een datasheet bij dus ik dacht dat er geen problemen gingen zijn met aansluitingen, maar ik twijfel of het wel de juiste is... Dus dat word weer uitmeten... Maar eerst dit werkende krijgen... http://www.circuitsonline.net/forum/view/66335
Heel waar ... maar ook veel meer skill voor nodig
Ik ben nog uit de tijd waarin dat onderwezen werd
.
Groetjes, Bram
Vraag anders aan je grootmoeder om de eerste rij steken op een breinaald te zetten. dan heb je de basis
VanDee
I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.
Zeker ook spijkerplankje gebruikt @bprosman?
[Bericht gewijzigd door VanDee op (13%)]
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Op 26 oktober 2008 12:17:40 schreef Sine:
[...]Heel waar ... maar ook veel meer skill voor nodig
Ik heb dat ook nog moeten leren op de MTS. Ik kon het wel aardig maar vond tyrraps veel handiger 
De Docent hieldvol dat het in KPN centrales toen nog gebruikt werd. Waarop de hele klas vroeg hoeveel mensen uit zijn klas bij KPN zouden komen te werken in een telefoon centrale. Toen werd het stil en moesten we de opdracht gewoon uitvoeren 
@(Z)weetvoetje :
Graag gedaan hoor
en ik hoop dat je 'm ermee kunt repareren!
Ik ben trouwens heel benieuwd naar je atoomklok!
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Er verscheen wel wat op het scherm bij dat ding. Maar ik kon er niets van bakken. Ik heb geen flauw idee van wat het doet, en of het inderdaad een atoomklok is. In ieder geval is het wel een klok. Dat is duidelijk. Eerst die functiegenerator eens aan de gang krijgen.