Oh, is DAT het? Ik dacht altijd dat het gewoon niet goed werkte.

Maar als ik jou opmerking goed begrijp is het zo dat als je op gas probeert te starten, er onverbrand gas in de uitlaat kan komen, wat ineens tot explosieve ontbranding kan komen, waardoor de boel echt serieus kan ploffen?

Dat valt volgens mij wel mee. Ik heb wel een installatie ingebouwd in een oude auto met verdamper en die starten gewoon op gas.

kleppen stellen is wel belangrijk blijkt, anders kan er inderdaad onverbrand gas in de uitlaat komen waardoor laatst de uitlaat van voor tot achter is opengescheurd.

Op 11 november 2008 18:33:32 schreef High met Henk:...Op LPG starten is een linke aangelegenheid.

Oh? In mn CJ5 zat niet eens een benzinetank, alleen een gasbommetje.

Op 11 november 2008 17:04:25 schreef High met Henk:
[...]
EEHHHHHM BETROUWBAAR???? Dus jij wilt beweren dat je met een timing orgaan en een luchtmassameter een motor goed kunt laten lopen? Stationair misschien wel in deellast al veel minder, laat staan vollast.

Sorry, maar je hebt de strekking van m'n verhaal gemist want we zijn het gewoon eens. Ik had eerder beweerd dat meting van het verbruik via de LMM juist NIET betrouwbaar was, waarna van iemand anders de suggestie kwam dat je aan de hand van de opening van de injectoren wel het verbruik zou kunnen berekenen. Immers komt daar een bekende en afgepaste hoeveelheid benzine uit. Dat klopt toch wel?

Op 11 november 2008 18:33:32 schreef High met Henk:
bij de echte oude installatie smoest je dat zelf doen. op LPG starten is een linke aangelegenheid.

Misschien link, maar in de goeie ouwe tijd dat LPG auto's nog zonder benzine konden was het altijd leuk als jouw auto in een strenge winter moeiteloos startte en de buurman de grootste problemen had :P Ik heb zelf niet op LPG gereden, maar een vriend had een Opel Rekord met een ouderwetse LPG installatie en dat werkte echt ideaal.

Doe je ook aan terreinrijden GJ? Misschien ken je de ya126 ook wel :)

@GJ_: met een verdamper op LPG starten word nog altijd afgeraden ivm backfires. benzine heeft daar veel minder last van

je zal niet de eerste zijn die met een zeer sterke backfire zijn autootje ineens in vlammen op ziet gaan....

onverbrand gas in de uitlaat is meestal minder erg, maar onverbrand gas in de inlaat is een heel ander verhaal...

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (20%)]

Ach, niks brandbaars onder de kap en een lege carburateur...

bij jou misschien niet, maar de gemiddelde auto heeft een halve tupperware fabriek onder de kap zitten + veel meer draadjes enz. enz.

kocht vorige week nog eena uto met een G3 installatie met normale verdamper enzo (hoe dit kan is mij beetje raadsel, maar onze shiptronic wist mij er meer van te vertellen)

anyweg.. Moraal was: ook hier miste het luchtfilter een hoekje.. Ik heb wel weer enig idee hoe dat komt ;)