Weet iemand een simpel database programma'tje waar ik al mijn componentjes in kan onderbrengen?
Liefst Nederlandstalig.
Bij voorbaat dank.

Stickertjes op je voorraadbakjes? Dat werkt toch wel het beste.

Wat wil je allemaal vastleggen? Soort/type en aantal? Of ook bestelnummers, aankoopdatum en dat soort dingen?

Meestal werkt dat niet, het kost teveel tijd om alles in te voeren, en ook nog het bij houden.

even een weerstandje 1K vervangen voor 10 K, computer opstarten progje zoeken weerstandje zoeken welk soort.

kost je aan tijd meer dan een rol van die dingen, en aan het eind klopt het nooit :)

ik zou haast zeggen bespaar je de moeite.

leg ergen een A4-tje neer, en als je ziet dat iets bijna op is effe noteren, of er schiet je iets te binnen , opschrijven , na verloop van tijd als je gaat bestellen , lijstej erbij en afvinken maar.

je voorraad is weer kompleet

Probeer anders eens ADB-plus, zal vanavond even een link zoeken, is een facturerings prog, tot 250 facturen gratis.
Als je dus geen facturen aanmaakt, kun je hem eeuwig blijven gebruiken

zit een compleete magazijn boekhouding met vooraard in, icl. bascode stikkers printe vooraad ophogen , zelfs foto's en documenten kun je in opslaan + weet ik veel te veel

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (24%)]

http://www.jvdw.nl/toko.htm

Ook een net programma voor het bijhouden van voorraad.
Je moet er even mee leren werken, maar dan zijn er mogelijkheden zat :)

De gratis versie kan trouwens maar op 1 pc gebruikt worden.

Gewoon kijken wat jou het beste bevalt!

Maak het niet te uitgebreid en weerstanden en condensators of zo zou ik overslaan. Voor IC's, transistoren,... en zo kan het wel handig zijn een overzicht bij te houden. Maar inderdaad per weerstandje ga je nooooit gaan ingeven, tellen en zo.

Op 8 december 2008 17:34:02 schreef cr3r:
Weet iemand een simpel database programma'tje waar ik al mijn componentjes in kan onderbrengen?
Liefst Nederlandstalig.
Bij voorbaat dank.

Dat doe ik al jaren met een kale tabel in Access. Enige nadeel is dat lagere versies van Access de databases van hogere versies meestal niet kunnen inlezen. Je zou ook kunnen kijken naar de database utility van OpenOffice.

Als je het goed bijhoud, dan koop je nooit dubbel. De onderdelen zijn niet zo duur meer, maar meestal moet je er 10, 20 of 50 tegelijk kopen.

[Bericht gewijzigd door Nico.c op (14%)]

Ben ook nog steeds naar zo iets op zoek, liefst ook waar je een BoM in kunt aanmaken en dan PHP/MySQL achtigs.

Groeten, Bram

Ik vind al die voorraad en facturatieprogramma's veeeel te omslachtig. Je bent al 10s kwijt met het klikken voor je zit waar je wil. Beter is zo 1 algemeen overzicht van alle componenten met gewoon bovenaan een zoekbox of zo en dan wat formuliertjes voor toevoegen en van die zaken.

Yeah right, over omslachtig gesproken...

Het is gewoon dikke kolder om zo iets thuis te doen. kladblokje en een pen is alles wat je nodig hebt.

Dat is waar, en als zelf jij het met pen en papier kan (gezien het aantal ladekasten), dan kan iedereen dat zo. Het heeft geen zin alles in de pc te zetten en dan alles zomaar laten rondslingeren. Kan je beter je tijd steken in het goed opdelen van je kastjes en zo.

SnelStart van Stark, Texel

[ info@snelstart.nl ]

Ik heb misschien nog een DOS-versie. Heel handig voor een envoudige database zonder plaatjes. verder facturerings- en voorraadbeheer mogelijkheden.
Ik heb het programma gebruikt voor foto beheer en zaad (planten!!) beheer.

Kopietje van Paradox v.5 hebben?

je kunt overigens ook met Excel wereken en de zoekmogelijkheden uitbuiten

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (5%)]

Dat het een beetje onzin is, is niet helemaal waar.
Mijn diversiteit aan componenten is zo groot dat ik ze onmogelijk in aparte vakjes kwijt kan.
Het gevolg is dat je componenten gaat bestellen en er een poosje later achter komt dat je er toch nog ergens een paar had zitten.
Ik ben inmiddels met ADBplus 2000 small aan het spelen gegaan en ik denk dat het hiermee geweldig gaat lukken, het is weliswaar een heel uitgebreid programma waar ik maar een klein deel van ga gebruiken
Dus shiptronic Hartelijk dank voor de link.

Het is gewoon dikke kolder om zo iets thuis te doen.

Voor wat betreft het "graaispul" zoals weerstanden en condensatoren etc. heb je volledig gelijk. Waar ik het voor gebruik is als geheugensteuntje om zeker te zijn of ik "die ene trafo van 33.128 volt" nu nog wel heb of al lang geleden weggemikt/gegeven heb en of ie op zolder in de "trafodoos" ligt of in de (externe) opslag.

Groeten, Bram

Daar zou een Excel/OpenOffice Calc bestandje voldoen.

Excel idd, dat gebruik ik ook voor de obscure componentjes waarvan er 2 of 3 in een gripzakje zitten, en waarvan ik vervolgens een schoendoos vol van die zakjes heb. Het reguliere spul zit gewoon in een ladekast met label.

Ik heb voor men ic's een tijdje geleden een database scriptje gemaakt met php en mysql.

Ik heb een kopie online staan daarvan (het echte draait lokaal op men nas :p).
http://www.elektronicastynus.be/Comp_DB/Demo/

Als er interesse is in dat script wil ik het wel vrijgeven.

Hallo Stynus.
heb wel belangstelling om je database te proberen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (75%)]

Hoi Stijn,

Geweldig programma'tje voor ons doel.
Als je het wilt vrijgeven heel graag.

Stijn,

Als ik het programma wil installeren krijg ik steeds een schermpje met de volgende tekst, wat doe ik fout?

"De gebruiksrechtovereenkomst kan niet worden weergegeven.
Deze overeenkomst moet worden weergegeven en geaccepteerd voordat u de toepassing kunt gebruiken.
Installeer de toepassing opnieuw als u de gebruiksrechtovereenkomst wilt weergeven."

Dat ligt denk ik aan je server. Ik vermoed dat je php ofzo opnieuw moet installeren.