Hetwieg
Alles valt te combineren :P
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Zom-B: gohhogog, sjongens, daar moet je idd. echt moeite voor doen. En de ICs die daar op hun rug bijsteken, zien er ook al niet meer al te fris uit. Het lijkt wel of ze een brandje meegemaakt hebben... 
- - big bang - -
Thevel
Golden Member
Even weer nieuw leven inblazen in dit topic.
Een foto van een zeer oude transistor, hij moet wel in eigen bezit zijn
The Engineer
Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
he, balen.
die heb ik twee dagen geleden ik het ronde archief gegooid
deed het niet meer, maar hij was uit 1969!!
van toen mijn opaatje nog in de staalfabriek werkte 
zo ruim geschat, dat ding was niet klein, zerer 5 bij 6 centimeter!
Fire_IC
"If I would have listened to my customers, I would have invented a faster horse." - Henry Ford
Een foto van een zeer oude transistor, hij moet wel in eigen bezit zijn
Heb ik,
Ooit, Lang geleden een topic over gestart omdat ik niet wist wat het was.
The Engineer
Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
Fire_IC
"If I would have listened to my customers, I would have invented a faster horse." - Henry Ford
nieuwe opdracht?
De nieuwe opdracht is: De meest mislukte printplaat die je ooit heb gemaakt.
Ik zit te denken aan:
-Iets op gaatjes print wat totaal niet werk.
-Een geëtste printplaat in spiegelbeeld
-Een printplaat met ontplofte componenten
-etc.
Jullie hebben vast nog wel misslukte printjes in de kast liggen die jullie nooit in het Show Your Project topic hebben gezet 
The Engineer
urmpf.....
dit doet pijn....
nou ben ik gister toch de hele dag aan het desolderen geweest! allemaal van die oude troep, bruikbare onderdelen eruit gevist en gesorteerd. dat is al vraag twee waaraan ik maa had kunnen doen!
maar er zat zoiets in.
het was ook ongeveer zo gemonteerd, en een blauwe elco.
http://users.telenet.be/ranzigen/td_circuits/info/componenten_opblazen…
ik herrinner die lucht nog goed XD
en verder een paar gefrituurde ic'tjes, een kapotte tor, en een vern**kte trafo. secundaire kapot.
het was nog uit mijn gaatjesprint-tijdperk.
zegt genoeg. ( waarbij 70% het niet deed)
[Bericht gewijzigd door The Engineer op (15%)]
The Engineer
klein is fijn
Moderator
Op 1 maart 2009 15:13:34 schreef Fire_IC:
De nieuwe opdracht is: De meest mislukte printplaat die je ooit heb gemaakt.
Niemand? Dan trek ik even m'n bakje met mislukte PCB's open.
Overbelicht, onderbelicht, onderetsing, 't zit er allemaal bij. Die middelste maakt een goede gooi naar meest mislukte ooit. Veel erger kan het etsen van een print niet mislukken.
Fire_IC
Dat ziet er toch behoorlijk mislukt uit. Ik was zo slim om mijn eerste print in spiegelbeeld te belichten. Echter kon ik het geheel nog wel werkent krijgen door de componenten er van de achterkant op te zetten 
@Klein is fijn. Er mag wel een nieuwe opdracht gegeven worden. Blijkbaar staat niemand op het punt om zijn meest mislukte printen te tonen 
Thevel
Golden Member
Toch wel jammer dat na een uitgestorven topic een nieuwe opdracht zo snel beëindigd is, ik had graag b.v zoiets: http://semiconductormuseum.com/PhotoGallery/PhotoGallery_CK718.htm bij iemand gezien.
ja, heeeel mooi, brengt mij op ideeen om men usb sticks eens aan te pakken
beetje messing en koper, en met soldeer in de overgangen lijkt het nog echter
The Engineer
Wel zelf gemaakt, helaas niet zo mooi.
wel mooi! ik heb gewoon kale usb, met de print zichtbaar.
mou zeg ik niet dat ik een goede smaak heb maar toch. en de foto ontbreekt, alweer.
nieuwe opdracht?
WOW windelijk een echt leuke opdracht waar ik niet zelf op kan komen. Ik hoop nog meer steampunk te zien.
Op 1 maart 2009 15:13:34 schreef Fire_IC:
-Een printplaat met ontplofte componenten
M'n mooiste was toch een gat in de epoxy op de plaats waar voorheen een 741 zat, totaal uitgefikt. Natuurlijk geen foto...
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Ik heb er zo eens eentje meegemaakt met een schijfvaristor die een hele hap gebeten en gebrand had uit een 2.2µF/400V condensator die ernaast stond. Het zal wel kort maar krachtig gebeurd zijn. Ook weer geen foto.
- - big bang - -
The Engineer
tijd voor nieuw leven?
de tegenhanger van fire_IC :
de beste/grootste/mooiste/ingewikkelde ets die je ooit gemaakt hebt