Bij de diode is altijd de kant met het streepje de sper-kant zoals dat aangegeven staat in de tekening. Heb je dat gecontroleerd?
Ik heb het probleem ook gehad. Ik had het met de uitgebreide pic-programmer die op deze site staat. Ik heb daarna de simpele gebouwd, die alleen geschikt is voor de 16f84, en die werkt wel bij mij.
ps.
lezen is ook een vak. De beste jongen heeft geloof ik 3 keer gezegt dat hij win98 gebruikt, en nog blijven jullie zeuren dat als hij winXP gebruikt, hij de win98 compatibiliteit aan moet zetten :-s...
dan zou ik als ik jou was overwegen om óf een hele nieuwe programmer te maken(kost je ongeveer 10 minuten werk) óf je schakeling toch nog eens helemaal door te lopen. Als je er zeker van bent dat je alles goed hebt aangesloten dan zou een van de gebruikte componenten weleens kapot kunnen zijn. Check ook gelijk even of je je transistor er wel goed op heb zitten. Dat je niet de emitter en collector hebt omgewisselt o.i.d
Evil Aedolon
ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."
Je zal het toch stilaan moeten gaan toegeven, je bent gewoon slecht.
toen ik eens mijn wisp628 beetje had geovervolt heb ik dat opgebouwd zonder die zener met een 7805, gewoon de gndjes verbinden en het werkt
[Bericht gewijzigd door Evil Aedolon op ]
Op 13 maart 2004 15:24:06 schreef Evil Aedolon:
Je zal het toch stilaan moeten gaan toegeven, je bent gewoon slecht.
nou dankje
edit: hoe bedoel je dat egenlijk met die 7805?
edit2: gewoon een voeding ermee maken?
[Bericht gewijzigd door jeroen001 op ]
ik heb een ander probleem gevonden. in het programma missen de cheksum en het ID woord
het is dat progje van de PIC tutorial van bastiaan
weet iemand hoe ik dat gan oplossen?
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op 14 maart 2004 12:45:09 schreef jeroen001:
ik heb een ander probleem gevonden. in het programma missen de cheksum en het ID woordhet is dat progje van de PIC tutorial van bastiaan
Dat is het probleem niet. Dat proggie van mij kan er zo direct in worden gezet.
Evil Aedolon
ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."
ik heb nogsteeds die 0000h error
maar een prog die helemaal niets doet kan ik er wel inladen zonder die error
Evil Aedolon
Op 14 maart 2004 16:27:01 schreef jeroen001:
maar een prog die helemaal niets doet kan ik er wel inladen zonder die error
logisch toch ?? daar staat 0000h al op het eerste plaatsje en die komen overeen dus geen error
dat had je toch zelf kunnen bedenken...
Is je programmeer spanning nou meer als 12volt of niet, zolang dat niet zo is dan doet ie t nooit!!!!!!!!! Is je programma dat je naar de PIC stuurt wel goed(zonder fouten)????
[Bericht gewijzigd door martinmetfiero op ]
die van mij staat op een externe voeding van 5v
EDIT: eerst kwam de stroom uit de compoort
wat voor een schakeling gebruik je nu precies? hoe is die externe voeding aangesloten? anders zou ik zeggen probeer eerst eens op 6.5 volt en in principe moet de pic 12 volt aankunnen, dit is immers de standaard compoort spanning.
k.p.meinesz
Een schizofreen is nooit alleen!
Op 15 maart 2004 18:27:03 schreef E-Hoog:
wat voor een schakeling gebruik je nu precies? hoe is die externe voeding aangesloten? anders zou ik zeggen probeer eerst eens op 6.5 volt en in principe moet de pic 12 volt aankunnen, dit is immers de standaard compoort spanning.
zet jij fijn 12v op en pic voedings pinnen dan is ie wel weg
alleen de mrcl pin kan 13v hebben dat is nl. je programeerspanning