het grote interessante aanbiedingen topic

Dit topic is gesloten

De pcb is 5 euro, als je het ook met alle componenten wil, kost het je 20 euro. Maar je kan het beste op www.samenkopen.net kijken, daar kan je dan ook meteen een account aanmaken.

help

Golden Member

Op 19 maart 2009 08:13:49 schreef Jochem:
[...]Zie website, vul je gegevens in, en voila. Ik meen 4,50 euro.

'k heb inmiddels geprobeerd om te bestellen maar ik loop vast bij het invullen van de betalingsgegevens. Ik krijg de volgende melding na het invullen van de Bankleitzahl "Bitte geben Sie nur ganze Zahlen für die Blz ein!"

Als Bankleitzahl geef ik het volgende in "ABNANL2A" berekend op http://nl.iban-bic.com/IBAN_en_BIC_berekenen.0.html?L=3

Is er iemand die eerder heeft bestelt bij Pollin en nog weet hoe het betalen daar in z'n werk gaat ?

Ik heb zelf het bedrag naar Pollin overgemaakt.

help

Golden Member

Even in mijn gebrekkige duits navraag gedaan bij Pollin over betaling en verzendkosten.

code:


Der Versand in die Niederlande ist nur per Vorkasse möglich.

Die Versandkosten betragen:

Grundpreis    pro Paket:  10,89 EUR
              + pro Kilo  1,20 EUR

Alleen bij vooruitbetaling en wat hogere verzendkosten dus. Handig om te weten voor de volgende !

als je mijn reply gelezen had wist je het ook :P :+

Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl

Voor de liefhebber staat er een GPS module die je via UART kan uitlezen op samenkopen.net. Is tevens op Bluetooth en kost 15 euro. Zijn wel snel weg denk ik.

bprosman

Golden Member

Mensen die nog een labvoeding willen bouwen ? :

http://www.baco-army-goods.nl/product_1510.html

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Just find out what you like and let it kill you
bjokal

Golden Member

Op 17 april 2009 15:46:23 schreef bprosman:
Mensen die nog een labvoeding willen bouwen ? :

http://www.baco-army-goods.nl/product_1510.html

Groeten, Bram

Of een dikke versterker :9 Af en toe erg leuke handel bij baco.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

wordt mooi wanneer je 1 wikkeling half afwikkelt. dan heb je een middenaftakking van 15 waarmee je een schakelmoment kan maken bij ca 13 volt. en voor de hogere spanningen kan je de 30v wikkeling gebruiken.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Bij het sneupen door de Xenos in sneek kwam ik assortiment dozen tegen met een schappelijke prijs, 28 vaks 4.95. Toen ook maar de E12 reeks weerstanden bij dickbest besteld.

Dozen gestapeld.

http://i39.tinypic.com/b8k7pv.jpg

Klik

Met 3 dozen heb je genoeg voor de hele E12 reeks en heb je nog 3 vakjes over.

http://i44.tinypic.com/qpnztd.jpg

Klik

Plaatjes zijn 280kb per stuk.

EDIT: typo

leime

Golden Member

nog ff een tip, gooi alle waardes bij elkaar in (hoe zeg je dat..)

Een vakje met: 1 Ohm, 10 Ohm, 100 Ohm, 1kOhm, 10 kOhm, 100kOhm, 1mOhm enz. dan heb je binnen een minuut de goede waarde te pakken en het scheelt je nogal wat vakjes ;)

leime

Dat probeer ik juist te voorkomen, omdat dan al die waardes weer door elkaar komen. anders zit ik als nog 5 minuten per waarde te zoeken.

Henry S.

Moderator

Op 25 april 2009 19:09:28 schreef leime:
nog ff een tip, gooi alle waardes bij elkaar in (hoe zeg je dat..)

Een vakje met: 1 Ohm, 10 Ohm, 100 Ohm, 1kOhm, 10 kOhm, 100kOhm, 1mOhm enz. dan heb je binnen een minuut de goede waarde te pakken en het scheelt je nogal wat vakjes ;)

leime

Dat moet je echt niet doen, je grijpt gegarandeerd mis. ;)

En het is een drama als je later meer ruimte per waarde nodig hebt, mag je eerst alles uitsorteren!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
leime

Golden Member

ik heb alleen het weerstandenpakket van dickbest, 10 per waarde dus aan een papiertje, gewoon goed kijken, is nog nooit fout gegaan.

leime

10... daarvan zijn sommige waarden (220,1k,10k heeeeel snel op...) ik steek demijne in een raaco kastje, 2 waardes per vakje, met een tussenschotje in het midden, de E12 reeks vult zo 3/4 van een kastje en er is plaats zat voor er meer bij te steken.

klein is fijn

Moderator

Op 25 april 2009 19:14:28 schreef Henry S.:
Dat moet je echt niet doen, je grijpt gegarandeerd mis. ;)

En het is een drama als je later meer ruimte per waarde nodig hebt, mag je eerst alles uitsorteren!

Ligt eraan hoeveel through hole weerstanden je hebt. Ik heb inderdaad alle cascades in 1 bakje gemikt, in een half laadje zelfs. Alles zit in 6 laadjes.

M'n SMD weerstanden nemen 24 laadjes in, met maximaal 4 waardes (bij veel gebruikte maar 2 waardes) bij elkaar.

help

Golden Member

Op 25 april 2009 19:04:52 schreef Scrumble

Helaas zijn je vakjes eigenlijk net te klein om meerder weerstanden in te gooien .. nu alles nog zo mooi op het papiertje zit wil het nog wel maar als je straks ook allerlei losse weerstanden hebt wordt hete en stuk lastiger.

leime

Golden Member

Op 25 april 2009 20:03:21 schreef stefhead:
10... daarvan zijn sommige waarden (220,1k,10k heeeeel snel op...) ik steek demijne in een raaco kastje, 2 waardes per vakje, met een tussenschotje in het midden, de E12 reeks vult zo 3/4 van een kastje en er is plaats zat voor er meer bij te steken.

oke... ik geef toe.. ik heb ook van een aantal veelgebruikte waardes 100 stuks liggen maar die zitten in een zakje en dan in mijn koffertje (zoeen waarvan je zelf de grote van de vakjes kan bepalen) de weerstanden passen er zo in.

Iedereen heeft zijn eigen "magazijn" indeling die hij/zij makkelijk vind en mss een ander niet.

Dus laten we maar weer on-topic gaan.

leime

Op 25 april 2009 20:27:00 schreef help:
[...]Helaas zijn je vakjes eigenlijk net te klein om meerder weerstanden in te gooien .. nu alles nog zo mooi op het papiertje zit wil het nog wel maar als je straks ook allerlei losse weerstanden hebt wordt hete en stuk lastiger.

Valt erg mee, ik doe het altijd al op die manier, ik heb 7 bakjes van keter van de formido, en daar zitten al mijn weerstanden in in e12 van 0(0,1) tot 10M&Ohm;
Ik gebruik 2 van de "vakjes" voor weerstandjes zodat ze er mooi in de lengte in kunnen liggen. Ik werk veel digitaal dus "rare" waardes heb ik niet nodig.

Take a parachute, and jump!

Om je wat te bemoedigen : leds, condensatoren, potmeters, kleine motortjes, IC's, torren, etc etc etc, passen er heel goed in!

--------------
ontopic

even vraagje: de pond staat heel laag tov de euro,
geeft dat geen interessante aanbiedingen in Engeland dan ?

klein is fijn

Moderator

Retorische vraag hoop ik? Start eBaying..

Henry S.

Moderator

Formido sticker: 25% korting op Koninginnedag.
http://www.formido.nl/

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten