chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Ja, ik heb het zo druk dat ik alle verhalen over crisis al bijna niet meer geloof...
Is nu bijna 22:00 uur en ben net thuis, maar moet zo alweer een storing in een kermisattractie gaan oplossen die dit weekend in Amsterdam-Osdorp staat maar morgen al moeten vertrekken...
Zucht...
En ik weet nu al dat ik de komende 19 dagen al geen vrije dag meer heb, ook niet op zondag...
Ik hoop morgenavond tussen 21:00 en 02:00 uur even de tijd te hebben om alle enveloppen gereed te maken.
Dus ik hoop dat iedereen een beetje begrip heeft voor de vertraging.
Joeri de Man
LED there be light
He Chuckie, al het begrip ervoor ik had je al een mailtje gestuurd, maar nu weet ik zeker dat het gewoon is aangekomen. Wat mij betreft neem je tijd
.
Op 24 maart 2009 21:54:30 schreef chuckie:
Ja, ik heb het zo druk dat ik alle verhalen over crisis al bijna niet meer geloof...
Ja, hetzelfde hier. Ik hoop dat die crisis snel voorbij is zeg, ik werk me helemaal suf.
Ik heb nog even de enveloppenboer boos aangekeken, als het goed is zijn die er morgen en kan ik eindelijk shirts laten versturen door mijn bevallige medewerkster.
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Mag ik even helemaal off topic? GJ en chuckie, ik ben toch wel erg benieuwd in welke hoek van de eca jullie actief zijn. Vast geen R&D schat ik in? In de reparatie hoek heeft de crisis geen impact, eerder omgekeerd. In de R&D en maakindustrie kan ik me niet voorstellen dat het ook maar ergens erg druk is.
R&D is hier om de hoek de enige afdeling die nog volgas draait hoor. En ook de enige afdeling waar nog niemand naar huis gestuurd is.
Ik zit zelf meer in de paneelbouw en machinebouw, voor de food (anticyclisch), olie/gas, chemie, verpakking, glas, papier, enz. Dus een redelijk spectrum, er mag een branche omvallen (liever niet natuurlijk, het is geen wens).
Daarnaast doe ik veel onderhoud, retrofit machinedelen en aanpassingen. Die aanpassingen wil men als het even minder gaat maar al te graag. Voor retrofit zitten we nu al twee jaar heel aktief en veel in met name Roemenie, voor de grootste frisdrankboeren ter wereld.
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Op 25 maart 2009 21:13:06 schreef flipflop:
In de R&D en maakindustrie kan ik me niet voorstellen dat het ook maar ergens erg druk is.
haha, hier hebben ze zelfs meerdere vacatures open staan.. scheepsbouw en dus ook de ontwikkeling/productie van apparatuur daarvoor gaat lekker door.
<<knip, crisisverhaal, om een topickaap te voorkomen>>
euhm, maar voordat we hier een crisis-topic krijgen, back on topic maar weer?
[Bericht gewijzigd door MAH op (33%)]
Op 25 maart 2009 22:23:26 schreef MAH:
[...] haha, hier hebben ze zelfs meerdere vacatures open staan.. scheepsbouw en dus ook de ontwikkeling/productie van apparatuur daarvoor gaat lekker door.
Maar dat heeft een andere oorzaak, vele schepen zijn jaren terug al besteld en gefinancieerd. Het aantal nieuwe aanvragen loopt wel terug merken we.
euhm, maar voordat we hier een crisis-topic krijgen, back on topic maar weer?
Crisis of niet, een T-shirt kan er wel van af.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (57%)]
Op 1 april 2009 00:25:56 schreef thevel:
GJ_
Zijn er nog shirts over? (maat XL)
Ja hoor. Mail me even en het komt in orde.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Is nu bijna 22:00 uur en ben net thuis, maar moet zo alweer een storing in een kermisattractie gaan oplossen die dit weekend in Amsterdam-Osdorp staat maar morgen al moeten vertrekken...
Zucht...
En ik weet nu al dat ik de komende 19 dagen al geen vrije dag meer heb, ook niet op zondag...Ik hoop morgenavond tussen 21:00 en 02:00 uur even de tijd te hebben om alle enveloppen gereed te maken.
En?
Ik heb er geen haast bij hoor, zit middenin een toetsweek (letterlijk zelfs, ik heb precies de helft v.d. toetsweek gehad nu). Maar geen envelop met een SMD witte led. Dus heb je ze al verstuurd of niet?
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Ik soms ook, maar nu net even niet. Ik leer meestal nogal last minute, en ze hadden alle lastige toetsen bij elkaar gezet...
Ik heb nog even een vraagje.
Op 29 maart heb ik een mailtje gestuurd naar chuckie voor een ledkitje te bestellen maar ik heb nog geen antwoord terug gehad.
nu zou ik willen weten of er nog kitjes beschikbaar zijn en stuurd chuckie vanzodra hij de bestelling gelezen heeft en ze gaat versturen een mailtje in retour?
Op 17 maart 2009 22:03:34 schreef chuckie:
Geachte medeforum bewoners
Zoals GJ in de openingspost al aangaf, zijn er nog KIFSMDKITJES over.
Ze kunnen voor de beursprijs, te weten €5,- weg.
Mensen die er 1 willen kunnen contact met mij opnemen.
Het is een hele mooie prijs voor een speciaal kitje dat nog eens nuttig is ook.Je kunt er een witte led (met hoge lichtopbrengst) mee laten branden op een 1,5V AA batterijtje die eigenlijk al op weg is naar de recycling omdat ie al leeg is.
Is ook een leuk beginnersproject voor mensen zoals ik die altijd hardnekkig zijn blijven steken in through hole.
Ik ga het zelf zeker ook proberen.
[afbeelding]Voor alle duidelijkheid, het gaat zich om de componenten die links naast het papiertje liggen.(het is een beetje een zooitje op mijn werkblad)
ledkitjeKIFSMDKITJES 
morc
Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!
En ik weet nu al dat ik de komende 19 dagen al geen vrije dag meer heb, ook niet op zondag...Ik hoop morgenavond tussen 21:00 en 02:00 uur even de tijd te hebben om alle enveloppen gereed te maken.
Need I say more ?
Wacht rustig af, doe ik ook.
oow, die 19dagen ff vergeten
en ik maar denken dat ik een druk leven heb omdat ik nooit tijd heb/maak voor mijn eigen projecten
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Ik kreeg net een verrassing bij de post: 2 KIF SMD kitjes!
Ik heb net de eerste in elkaar gesoldeerd, en ik moet zeggen dat ik best trots ben op het resultaat, aangezien ik nagenoeg geen ervaring heb met SMD, en mijn trillende handen niet onderdoen voor die van de gemiddelde koffieverslaafde Parkinson patiënt.
Ik heb een lange, dunne punt gebruikt die altijd in de Weller zit, en redelijk dunne multi-core soldeertin, zonder andere flux of zo (had ik niet). Steeds 1 pad vertint, het onderdeel erop gelegd of geschoven, en daarna het pad nog een keer verwarmd en op het component gedrukt met het pincet om het vlak op de print te krijgen. Dan de andere aansluiting, en de eerste even netjes laten vloeien.
Alles bij elkaar ben ik er een klein half uurtje mee zoet geweest, en heb niet eens echt gevloekt. Het oppakken van de onderdelen met het pincet deed me af en toe wel denken aan een vlooienspel.
Owja, hij doet het 
EDIT: de tweede doet het ook! Alleen R1 probeerde te ontsnappen, en sprong zo recht in mijn toetsenbord. Maar ik volhardde, en hij zit nu waar hij hoort.
Maar nu heb ik een ander probleem... heb ik eindelijk een beetje de smaak te pakken, zijn de kitjes op!
Oh dan ga ik straks ook even in de brievenbus kijken 
Ik krijg er als het goed is ook twee. Misschien een witte en een blauwe maken? Wat een dilemma weer 
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Aangekomen 
Inelkaar gebakken met een normale vellemanbout en 0,7mm tin, en een pincet die ik had dichtgebonden met wat plakband- daarmee de onderdeeltjes tijdens het solderen vastgeklemd op de print.
En ie werkt!
).