Ik wilde net tikken dat de mijne er nog niet was, komt er een postbode. En jawel hoor :D.

Even getest, blijkt dat het blijft werken tot een halve volt. LED brand dan nog net.

chuckie, bedankt voor alle moeite!
Alleen de brief al maakte een hoop goed :)

/Edit: Nu in het begrijpelijk Nederlands..

[Bericht gewijzigd door RoelA op (38%)]

Damn, helemaal vergeten! Chuckie, bedankt! We hebben het allemaal wel eens druk, en het is stiekem best leuk om redelijk onverwacht zo'n cadeautje in de post te krijgen. Je hebt daarmee trouwens wel m'n dagplanning in de war geschopt, want zoiets kan ik natuurlijk niet in de verpakking laten liggen, maar dat zij je vergeven.

Chuckie, kitje is binnen, keurige brief!

nouja, keurig... (iets met mieren). Wel leuk verder :)
Dank voor alle moeite, heb 'm inmiddels in elkaar gesoldeerd, zal ook even het geld overmaken.

Hij werkt goed BTW. Zelfs alle onderdeeltjes zitten er vrij netjes op. Zal 'm defluxen en een fototje maken.

Ik heb nog niks in de bus gehad :'( hopelijk morgen ...
als de belgische post tenminste wilt mee werken

http://www.uploadarchief.net/files/download/kifkitwled_resized.jpg
De wereldberoemde KIFKIT, zoals ik 'm in elkaar gebakken heb met mijn 1.2mm (of 1mm) ballpointpunt en 0.7mm tin. Geen extra flux gebruikt, print gereinigd met spiritus.

:o een CO pen, die wil ik ook:D
lagen die soms op de stand?

Die heb ik eens een keer bij een Sk of IA gekocht. De vullingen zijn prut, ze schrijven beroerd, ze vallen van ellende uit elkaar, ik had er 5 oid en dit is een van de 2 overlevenden (samengesteld uit onderdelen van de rest en er zit een betere vulling in nu), de clipjes breken razendsnel af, de schroefdraad slijt zeer snel, de punt breekt snel af, het mechanisme zit soms vast... maar er staat Circuitsonline op dus HEBBE HEBBE HEBBE :)

(de negatieve eigenschappen heb ik wat overdreven om de wending aan het eind wat verrassender te laten zijn)

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (11%)]

Haha, ik moet ook toegeven dat mijn testpen een stuk steviger was :P. Ik zat mij al af te vragen of ze niet in een co pen paste. Maar hij is echt te groot heh :P

Ja, gelukkig had ik 5 CO-pennen besteld, want van die van mij zijn er ook al 2 als een raket uit elkaar geschoten toen ik op de achterkant drukte! En ze schrijven inderdaad beroerd, maar dat zorgt dat je ze niet te snel verslijt he :)

Het is gewoon een hele mooie CO-pen, en hij staat prima bij het puzzelboekje op de WC.

Ik ben net weer een beetje bij van die ontroerende brief van Chuckie, het geld is overgemaakt, inclusief de verzendkosten want met zo'n tranentrekkende brief heb je die wel verdiend. ;-)

@ Pino
Het gaat wel hoor, tegen de tijd dat ik het echt niet meer zie zitten ga ik wel met mijn oren tussen 2 geladen superelco's hangen. ;)

Beste mensen
De kits zijn op, ik zit nog te wachten op het adres van 1 gegadigde dan kunnen de laatste 3 enveloppen de komende week de deur uit.

is de mijne al verzonden? (of was ik te laat? :s)

Is al verzonden watchout.
Ik meen me te herinneren dat het naar Belgie was, dus dat duurt altijd een paar dagen langer.

ja, idd belgië maar ik kan niet wachten ... :+

He Chuckie,
Ook namens mij bedankt natuurlijk. Gisteren met de post gekregen en zojuist maar eens in elkaar gesoldeerd.
SMD-pruttel is duidelijk iets waar je toch wel even handigheid in moet krijgen. Voor mij was het m'n eerste ervaring ermee. Jeetje wat is die hagelslag klein (daar kan je geen broodbordje mee beleggen).
Maar: het zit erop, en hij werkt uitstekend. Met een oude batterij die nog 1,0 volt gaf, geeft ie in ieder geval een heleboel licht
Het soldeerwerk zou eventueel wel wat netter kunnen, maar dat komt bij volgende keren vast met wat meer ervaring.

De centjes zijn overgemaakt (inclusief verzendkosten). Het is niet alsof het om een eerste of tweede of derde levensbehoefte gaat, dus wat maakt het uit als zo'n kitje wat later komt. Verder prima afgehandeld hoor!

Weet er iemand (van de mods) wanneer Chuckie terug even tijd heeft? Want ik heb hem een mailtje gestuurd waarin ik nog enkele gegevens heb gevraagd zodat ik de betaling kan voltooien.
En hij werkt :), wel piepkleine dingetjes die SMD's

Als je hem hebt gemaild komt het vanzelf wel goed. Geduld is het toverwoord.

het is handiger om chuckie (Tom) of KIF (Thijs) even een mailtje te sturen.

Ik wil toch even het volgende zeggen:

Op de beurs van dit jaar. (Rosmalen)
Had ik begrepen dat ze nog niet binnen waren en later via het forum zouden worden verkocht. Maar tot op heden heb ik er niets van vernomen komt dit nog? of zijn ze volgend jaar gewoon weer verkrijgbaar? en is het door drukte van van alles en nog wat niet gelukt om ze via het forum als nog aan de man te brengen.

[Bericht gewijzigd door Tinus016 op (16%)]

Zie pagina 1:

Op 17 maart 2009 22:03:34 schreef chuckie:
Geachte medeforum bewoners
Zoals GJ in de openingspost al aangaf, zijn er nog KIFSMDKITJES over.
Ze kunnen voor de beursprijs, te weten €5,- weg.
Mensen die er 1 willen kunnen contact met mij opnemen.
Het is een hele mooie prijs voor een speciaal kitje dat nog eens nuttig is ook.

Je kunt er een witte led (met hoge lichtopbrengst) mee laten branden op een 1,5V AA batterijtje die eigenlijk al op weg is naar de recycling omdat ie al leeg is.

Is ook een leuk beginnersproject voor mensen zoals ik die altijd hardnekkig zijn blijven steken in through hole.
Ik ga het zelf zeker ook proberen.
[afbeelding]

Voor alle duidelijkheid, het gaat zich om de componenten die links naast het papiertje liggen.(het is een beetje een zooitje op mijn werkblad)

@Roel dat is van vorig jaar.

Verder, laat maar ik zal ook wel even mailen morgen. Anders wordt er misschien nog iemand boos omdat dit topic weer (voor niets) wordt geopend.