CO-TV?

journaal bliepjes

Welkom bij het 8uur journaal
Het nieuwsoverzicht:
AVR_N()()B heeft zich gebrand aan zijn soldeerbout
filmpje

enz..

Dit was weer het CO journaal. Het volgende hournaal is morgen om 8 uur. Hierna Zender zoekt antenne.

Whhahah, lol.
Oke 1 keer in de week dan...

Maar goed.
Waarom in HD kwaliteit.
En wie worden de hoofdpersonen eigenlijk ?

[Bericht gewijzigd door AVR_N()()B op dinsdag 5 mei 2009 17:21:00 (23%)

Een FM zender van 5watt/5km is geen kleine zender | !

zo jullie zij al weer lekker bezig :) en dat journaal is geweldig maar ist ook gebreud toevalig ?? :))

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Even serieus van mijn kant.

Voor een aantal zaken zou je kleine reportages kunnen maken van bijvoorbeeld radiovlooienmarkt, dag van de amateur, etc.

Een aantal zaken zou je kleine tutorials voor kunnen maken.

Verder zou je een overzicht kunnen maken van filmpjes van CO leden die op youtube hun projecten laat zien.
Referentie naar het topic op CO of zijn site met meer uitleg.

Verder zal je, als je een zichtbare relatie wilt hebben met circuitsonline, met de eigenaar van CO moeten overleggen over het gebruik van de naam. Voor dat je ruzie tussen 2 internetsites krijgt.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Maar maken we dan ook crossmediale(of is dat al weer ouderwets) dingen. Zoals: een basiscursus elektronica maar dan met filmpjes?

Ik denk dat het beste idee gewoon een hele website bouwen.
Plus een servertje.
Daar bijvoorbeeld een nieuws uitzending 1 keer in de week ofzo.
Een show your projects in action gedeelte voor filmpjes van zelfgebouwde projecten.
En dan wat tutorials in de vorm van beeld en geluid.

Dus wie helpt bouwen ? :-)

Een FM zender van 5watt/5km is geen kleine zender | !

Dan ben ik toch benieuwd wat voor een soort nieuws je zou willen brengen ?

Begin eerst met het opzetten van een channel en daarna eens wat nuttige informatie te plaatsen.

Een regelmatige nieuwsrubriek gaat goed veel tijd in zitten.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

website, server... en wie is sponsor?

/e: hoofdpersonen? Je doet me aan soap-series denken man :p

[Bericht gewijzigd door gitaarstudentje op woensdag 6 mei 2009 08:27:33 (46%)

Op 5 mei 2009 22:47:00 schreef AVR_N()()B:
Ik denk dat het beste idee gewoon een hele website bouwen.

dit is toch al een hele web site?

ben gewoon amateur dus verwacht niet te veel van mij!!

Een website bouwen is niet moeilijk.
Op de content ga je vastlopen.

Wat levert de moeite op? Blijf je wel interessant genoeg om de mensen terug te laten komen, etc.

Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....

Ah ja, daarom, laat maar even lekker uitdraven... :)

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik kom alleen met ideeën.
En het lijkt mij wel een leuk idee.
Natuurlijk is het niet te betalen als je het alleen doet.
Maar een youtube channel lijkt me wel haalbaar.
En misschien een website erbij.

Een FM zender van 5watt/5km is geen kleine zender | !

Website? Volgens mij was het hele idee dat die al betsond...

leime

Golden Member

Als nou een paar co leden een paar proef filmpjes maken (gebruik de gegeven ideeën zoals journaal (die en die heeft dit gemaakt) en tutorials) en er bij de navigatie tijdelijk een co-tv linkje komt (goed aangeven dat het tijdelijk is) en als je dan eens peilt hoe daar naar gekeken wordt.:

- Iemand zover krijgen dat hij/zij een pagina maakt
- Een paar mensen zover krijgen dat zij een filmpje maken en naar de pagina maker mailen.

Niet geschoten is altijd mis. Of denk ik te makkelijk?

leime

EDIT: lees net dat het liever zonder mods gebeurt (niet lullig bedoeld tegenover de mods hoor) dan is dit idee dus niet echt wat.

maar ik wil opzich wel meewerken miss een soort van overlegje een keer op msn oid.

Maar ik snap niet zo goed waarom HD, waarom niet een goede digitale videocamera op een statief, niet teveel in/uit zoomen dan lijkt het al heel professioneel, wat ik bedoel is eigenlijk: begin simpel.

[Bericht gewijzigd door leime op woensdag 6 mei 2009 15:34:42 (30%)

HD was ook niet serieus bedoeld(of wel?). Maar wie is de doelgroep?

leime

Golden Member

ik neem aan andere technische mensen (andere vinden het waarschijnlijk ook niet leuk)

leime

Misschien kan je sponsors vinden door er korte elektronica gerelateerde reclame blokjes ertussen te lassen, iemand die interesse in elektronica heeft zal het vast niet erg vinden om even te zien naar de nieuwste microcontroller van ....... :p

Voor we ook maar aan sponsors kunnen denken moeten we eerst zoals emiel zegt een proef website bouwen.

Een FM zender van 5watt/5km is geen kleine zender | !

Server voor de filmpjes kan gewoon prima op youtube toch? :)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
Lucky Luke

Golden Member

Een directe satalietverbinding naar san jose lijkt me een beetje ver gaan (understatement), maar gewoon een CO-youtube kanaal waar een playlist staat met alle electronica-gerelateerde video's van CO-ers lijkt me wel een leuk (en goed haalbaar) idee. Een dergelijk kanaal geeft een leuk beeld van waar CO mee bezig is (qua projecten). En het kan altijd nog uitgebreid worden.

En het hoeft toch niet allemaal van TV kwaliteit te zijn? We zijn per slot van rekening geen TV makers. Als het maar goed genoeg in elkaar zit. Het hoeft wat mij betreft niet perfect. Ik doe ook wel eens een stukje van een filmpje over, soms zelfs vrij vaak, maar als alles perfect lukt word het saai. Zeg nou zelf: het weerbericht wordt ook stukken leuker als halverwege de kaart een foutmelding geeft, of de mobiel van de weerman afgaat. Dat moet natuurlijk niet dagelijks gebeuren, dan ga je je er misschien aan ergeren als je gewoon het weer wilt zien. En wie het vervelend vind dat het niet perfect is kijkt maar lekker TV ipv. youtube-CO.

En als het eens een paar maanden stil ligt of totaal stopt so what? een vakantie duurt ook niet eindeloos en toch gaan de meeste mensen op vakantie.

Een eigen programma maken kan ook. Een soort prototype this?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
leime

Golden Member

ik wil wel proberen een super simpel beginnersfilmpje maken ik heb al een idee, ik zou absoluut niet weten hoelang het filmpje gaat duren maar ik probeer het. (er moet toch iemand beginnen ;))

leime

prototype this rocks!
Ik ben ook bezig met een beginnersboek(je) voor elektronica. Dus mischien kunnen daar filmpjes bij.

of we starten een heel groot project dat elke week een stukje veder gaat en dan boeit het ook nog.

ben gewoon amateur dus verwacht niet te veel van mij!!

ik heb eventueel wel een suver staan gebruik hem nu voor namenlijk voor prive maar er is nog wel ruite genoeg over voor iets van 10 uur film maateriaal. <niet hd kwalitiijd dan maar wel gewoon film materiaal

Edit maar youtube heeft toch ook hd ondersteuning?? een youtube cannel is mischien makelijker op te bouwen dan een eigen site want dat kost veel tijd en ook geld.

[Bericht gewijzigd door Tinus016 op woensdag 6 mei 2009 17:35:47 (29%)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
leime

Golden Member

Op 6 mei 2009 17:15:30 schreef ik P.V.:
of we starten een heel groot project dat elke week een stukje veder gaat en dan boeit het ook nog.

Je kunt er ook van maken: Of je start een heel groot project en maakt elke week een filmpje van wat je die week aan je project hebt gedaan, gewoon 1 persoon dus.

leime