Show your projects! Part 14.

Dit topic is gesloten

Op 6 juni 2009 22:03:42 schreef bprosman:
[...]
Jeroen, ik zie dat er nog niemand de onnozele vraag gesteld heeft waarom je zou willen schakelen op de verticale interval van een video signaal ;0, bij deze dus....

Groeten, Bram

oh, verhip, over heen gelezen.
soms moet er op m'n werk machines (harddisc video players) sync gestart worden. het AMP protocol voorziet hier niet 100%in. via een GPI van een machine kan er simpel een play command gegeven worden voor een mediafile die als in que staat.

dus een "vuur" commando eigenlijk.
op deze manier kan ik tot 16 machines gelijk tijdig starten. (hangt maar net je functie af van je GPI instelling uiteraard)

omdat het schakelen van iets in het videodomein is, is het netter om het ding te genlocken. zodat je geen klappers krijgt tijdens het schakelen van apparaten die even moeten in vangen.

IF you can't convince them, then confuse them!
bprosman

Golden Member

Bedankt voor de uitleg. :-). Zoals een ex-manager van me zou zeggen : "I'm still confused but on a much higher level now" :-).

Maar ik begrijp de strekking.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

ik heb voor me domotica systeem een ethernet boardje gemaakt:

http://robots-online.nl/foto/albums/electronica/demotica/ethernetboard_1.JPG

http://robots-online.nl/foto/albums/electronica/demotica/ethernetboard_2.JPG

hij werkt nog niet via http zit ergens een fout in de code die ik nog aan het zoeken ben maar ik kan het board wel aansturen via UDP en er dan me bus mee aansturen:

http://robots-online.nl/foto/albums/electronica/demotica/ethernetsoftware_1.JPG

het werkt allemaal prachtig :P

stef

dit zijn nog eens projecten met niveau!
puik werk. Ik heb daar erg veel bewondering voor!

bprosman

Golden Member

@Stef110

ENC28J60? en AVR ?

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Lucky Luke

Golden Member

Er vliegen hier weer prachtige projecten voorbij... tijd om zelf ook eens wat te gaan doen...

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

@bprosman

ja vergeten er bij te zeten

ik gebruik een atmega168 en een enc28j60 en in geschreven in bascom.

ik heb daar voor deze tut gebruikt:
http://members.home.nl/bzijlstra/software/examples/enc28j60.htm

stef

heel mooi werk Stef :D

Ik ben gek op Domotica ;):P
Als je nog meer info hebt over je domotica systemen dan hoor ik/wij het graag :D

Nice werk, die van mij moet ook nog aan internet gekoppeld worden, wegens stage te weinig tijd :(

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Beide units die ik gemaakt heb werden beide reeds over internet door een collega van mij bedient.
Best grappig om te zien :)

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 6 juni 2009 21:56:36 schreef Jeroen Boere:
onderkant is nog niet schoon gemaakt, maar hier al een foto:

Wenkbrauw-scheeftrekkend spoortje op de achterzijde? :)
Verder nice, alleen had ik die componenten niet onder 45-graden hoek gezet als ik jou was, spaart geen ruimte hier (misschien kost het zelfs ruimte, of mis ik iets?)

Op 6 juni 2009 18:56:24 schreef testman:
had eerst een oud zeeppompje werkt ook goed

Ah, great minds think alike:

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/img_3163.jpg
Rechtsboven op foto, alleen hij is al weken 'bijna op', dus ik kan hem niet meer scheef houden maar moet het sponsje onder de pomp houden :)

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik gebruik daar standaard een halve liter waterflesje voor, met een 1mm gat in de dop.

LED there be light
Tidak Ada

Golden Member

Al eens gedacht aan zo'n laboratorium knijpfles voor aqua-dest? Niks wat kapot kan gaan. Ik doe het er al 30 jaar mee.
Voor wie ze niet kent:
Het is een polyaethyleen flesje (zacht plastic). Door de dop een busje van hetzelfde materiaal, dataan het einde nauw uitloopt. Het buisje is over een hoek van 135° omgebogen, zodat je naar beneden spuit als je in de fles knijpt.
Foto op verzoek.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Farnell verkoopt zelf een ESD save versie :D

Hmm prijs had ik niet bekeken :p

[Bericht gewijzigd door msicaron op zondag 7 juni 2009 22:30:20 (12%)

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

43 euro voor (edit) 5 een knijpflessen?!?! |:-(
Dan doe ik wel gewoon verder zoals nu, een jerrycan water in m'n hok, en buiten ff wat water op mn sponsje, uitwringen en klaar!

Tidak Ada

Golden Member

Da's alleen maar vanwege het ESD er op!
Die dingen kosten bij een hadelaar voor chemische laboratoria een paar euro. Goed, niet ESD, maar pak jij die fles op als je met je andere hand aan de gate van een mosfet zit? :P
Overigens is die Eur 43,- voor een verpakking van 5 stuks. Ze kosten dus net iets meer dan 8 euro's. Da's nog te doen met "Samen Kopen"

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 7 juni 2009 22:06:11 (24%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Op 5 juni 2009 20:29:42 schreef jason246:
Mijn eerste project: een fietsalarm met de timer van deze site!

foto's:
[afbeelding]
en deze
[afbeelding]

Het fietsalarm word in- en uitgeschakeld met een sleutelcontact.
Mijn techniek lerares was erg onder de indruk :D

welke onderdelen heb je nodig en hoe maak je hem

Staat erbij: timer van deze site en verderop staat iets uitgelegd over het ijzerdraadje met een balpenveertje erover als contact.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Op 5 juni 2009 19:43:55 schreef Alexander Verbeek:
mijn led klok

Toen ik dit zag moest ik aan jou klok denken...... ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Bram, da's een video animatie.....

Die andere is een echt project en ik zou de techniek er achter wel eens willen kennen. Servo's? stappenmotoren?
µP gestuurd??

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

RC servo's lijkt me niet, aangezien de wijzers zo te zien onbeperkt rond kunnen draaien, en je de terugmelding moet slopen op dat voor elkaar te krijgen.

Stappenmotoren lijkt me het eenvoudigste, maar dat zijn dan alsnog 48 stappenmotoren.

Bonuspunten voor de eerst die dit met 24 harde schijven maakt.

Ik heb een andere oplossing voor het water probleem; ik loop met het sponsje naar de badkamer, tenzij ik daar te lui voor ben, dan veel ik de bout gewoon af aan een droog sponsje, waardoor ik die regelmatig moet vervangen.

[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op zondag 7 juni 2009 23:37:57 (27%)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

nog mooier, een ruitenwisser sproeier in je sponsje duwen, en die aansturen met de waterdetector van de site. is het sponsje te droog, zal het automatisch bijgewaterd worden.

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Ik had laatst het idee om een de vlotterkamer van een oude carburateur te gebruiken om er voor te zorgen dat de onderkant van het sponsje altijd in een laagje water staat, maar na een korte analyse kwam ik tot de conclusie dat de eenmalige investering van het bouwen in de vorm van tijd zo groot is dat het niet interessant was om uit te voeren.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Dit topic is gesloten