SILEKNOEIKIT was in de aanbieding hihi ?

Nee gewoon lijmpistool....

leime

edit: Kan dat eigelijk wel tegen etsmiddel?

[Bericht gewijzigd door leime op (40%)]

@ leime: moet jij niet nog even poetsen op de print? gaat dat wel goed zo als je gaat etsen?? :(

Op 21 juni 2009 18:01:01 schreef leime:
Nee gewoon lijmpistool....

edit: Kan dat eigelijk wel tegen etsmiddel?

Plaats maar een ruime kunststof-kuip onder je etsbak. Ik vrees het ergste.

Met die "smeltlijm" kun je aardige verbindingen maken, voorwaarde is wel dat je het schoongemaakte, te lijmen object heet stookt voor je de hete lijm aanbrengt. Etsmiddel is wel rotzooi, maar ik denk dat het de lijm niet aantast.

Dat printje wat erin zit is tijdens het strijken mislukt, moet nog opnieuw.

Er zit sowieso een kuip onder de bak met heet water :P, misschien vanmiddag de naden even extra dicht spuiten met siliconenkit.

Leime

leime, pros bedoelt denk ik een opvangbak voor als je etsbak uit elkaar zou vallen (daarom is het nog niet zo natuurlijk).

Trouwens... moest hij uit elkaar vallen dan kan je er ook zo'n plastic doos voor nemen waar ze cornflakes in bewaren (je weet wel zo'n hoog smal ding).

Leuk idee printhouder wel !

met heet water

Lijkt me niet handig i.c.m. "smeltlijm".

Groeten, Bram

je hebt toch speciale lijm voor pleziglas?
ik zou daar eens voor informeren bij de bouwmarkt.

klopt, o.a. te koop bij bouwplastics.nl

Om nog even een opmerking te plaatsen over Leime's etsbak.
Water heeft een behoorlijke massa (veronderstel even puur water). Als je een dergelijke kolom gaat vullen wordt de kracht erop ontzettend groot. Vergelijk het maar even met een dam in het water.
Persoonlijk denk ik dat de drukopbouw dusdanig groot wordt dat de verlijming niks meer te zeggen heeft. Het is simpelweg 2 parallel plaatjes met gelijmde tussen schotten.

Voordat we met warm water, etsmiddel etc aan de slag gaan wil ik je toch ook dringend adviseren de bak met gewoon kraanwater te vullen om de constructie stevigheid te testen.

Heb ik ook gedaan, de bak heeft de hele nacht al overleefd. Ik zal hem zo eens in een bak met bijna kokend water zetten.

@ bprosman: Het water is niet heet genoeg om de lijm te smelten. (tenminste, dat hoop ik ;))

@ electro_freakz: Het is geen plexi ;)

@ Gitaarstudentje: Ik begrijp wel wat pros bedoeld. Ik bedoel dat die bak met heet water het etsmiddel dan wel opvangt, tis niet zo'n ramp ik gebruik heel weinig etsmiddel (bak lang niet halfvol maar dat ligt natuurlijk wel weer aan de grootte van het printje) dus dan gaat het heette water met het etsmiddel erdoor in een 1,5 liter fles en de eerst volgende keer naar het chemische afval.

leime

bijna kokend water...
60°C is al te hoog denk ik

Inderdaad, ooit een koelprofiel tijdelijk vastgezet met smeltlijm, ergens tussen de 50 en 60 graden viel het om ...

Beter iets anders gebruiken dus om het vast te leime.

ROFL! Een koelprofiel vastzetten met smeltlijm... Was dat op maandagochtend, vrijdagmiddag, of had je gewoon je dosis koffie nog niet gehad?

Smeltlijm is er natuurlijk is tal van varianten, maar het lijkt me wel handig om even te testen hoe heet het kan worden voordat het loslaat. Als het 100 graden kan hebben, is dat genoeg, want (veel) heter kan het toch niet worden zolang er water in staat.

@significant: op zich heb je een goed punt, en het lijkt me altijd verstandig om zoiets eerst met water te testen. De totale krachten kunnen wel vrij fors worden, maar je belast de gelijmde verbindingen natuurlijk ook op de juiste manier; op trekkracht of afschuiving, afhankelijk van de constructie, maar niet zodanig dat de lijm gemakkelijk zal pellen.

Ik heb ook weer eens iets gemaakt. Het zijn 2 snelheidsregelingen voor DC motoren, volgens het schema van deze site. Ik heb het schema nog wat uitgebreid zodat ook tranfo, gelijkrichting, C,... op de print konden. Ook is er plaats voorzien voor een connector omdat ik ze later wil uitbreiden met DMX. De gelijkrichtingsbruggen zijn wat overkill, maar deze heb ik hier in overvloed liggen. De tranfo is 12V 3A , de motor verbruikt 1 tot 2A belast en alles is afgezekerd met een trage zekering van 2A.

http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc05149.jpg

Meer foto's op http://www.hulensdries-technology.be/snelheidsregeling.html

[Bericht gewijzigd door AC/DrieC op (18%)]

Ik heb nog zo'n noname harddisk recorder en die heeft een afstandsbediening waar je wel snel mee vooruit kan (x2, x4, x8, x15, x30 etc..) maar niet bijv. 5 minuten kan skippen.
Nu wordt je bij de commercielen regelmatig geteisterd met reclameblokken van 7 minuten en meer.
Daarom maar eens het IR protocol ontcijferd (bleek NEC IR te zijn) en de commando's voor FF en PLAY. Vervolgens met een klein microotje een reclameskipper gemaakt. Een duw op het knopje en de riedel wordt verstuurt om de recorder 7 minuten verder te zetten. Een kort duwtje skipt 30 seconden. (Had eerst twee knopjes, maar bij een rommelbak project ontbreekt er altijd een onderdeel in de voorraad, in dit geval een knopje :), dus de software maar herschreven voor een enkele knop die onderscheid maakt tussen kort (<.3 sec) en lang (>.3sec) induwen.

http://pe1grl.khds.nl/adskip/RemoteCombined.jpg

Een powerknopje bleek niet nodig: in ruststand gebruikt het geheel minder dan 100 nA.
En het bakje kan kleiner, maar dat had ik niet op voorraad.

grappig bedacht,, kun je dat ook voor live tv maken? Dan wil ik het schema en de code ;)

Leime

Creatieve electronica, een zegen voor de mensch.
Oftewel, hoe je met wat gepriegel de grootste irritatie van de tv kunt omzeilen....

Goed bedacht hoor!

(Het genieten van dit programma werd onmogelijk gemaakt door de volgende sponsors en adverteerders...).

Ze vragen inderdaad om deze producten met zoveel reclame.

Mooi idee!

Op 23 juni 2009 01:40:09 schreef hadv:
Creatieve electronica, een zegen voor de mensch.
Oftewel, hoe je met wat gepriegel de grootste irritatie van de tv kunt omzeilen....

Schijnt wel illegaal te zijn om de advertenties te skippen, als je die niet bekijkt heb je ook geen recht om de rest te bekijken.

Je doet toch met je eigen opnames wat je wil zeker :P De fast forward wordt hier geregeld gebruikt hoor. "Elke 20 min wordt je film in viervoud verkl**t" is tegenwoordig bij elke zender het motto. Moesten ze nu 1 keer midden in een film een minuut of 6 doen dan is't minder erg, doet op cinema denken.
Resultaat: mensen zijn blij -> gaan een plaske doen en een pintje ingieten, en de film begint terug...

@JoWi: laat ik nou toevallig net dat NEC-protocol even nodig hebben. Is dat een PIC of een AVR en welke taal is het geschreven?