Wounded in Action Part 3.

Dit topic is gesloten

Toen ik monteur was en een stroom afnemer aan het vervangen was van een hangardeur (747 hangar, grote deuren:P) op het schiphol-oost terrein.

Ik was al aan het overwerken en redelijk gaar en die deur moest uitteraad werken als er een vliegtuig erin of uit moest.
Ik die stroomafnemer uiteindelijk uitgewisseld (met uitzicht op 30m hoogte) en de spanning erweerop gezet, 3 fase afgezekerd rond zo`n 500amper uit m`n hoofd. Ja zijn hele grote deuren!
Toen dacht ik ff "slim" te zijn om nog ff te meten op de stroomafnemer waardoor ik met elke hand 1 knokel elk op een fase van de stroomrails kwam. BAM zo een klap tot mijn schouders met even later een hartversnelling. Toen dacht ik wel even na over het leven:P

De mazzel was em dat ik met me knokkels de rails aan raakten en mijn beide handen naar beneden sloeg uit reactie.

ah de krachtkasten afdeling , daar werkte ik ook aan .
kabels losmaken die nog aangesloten zaten , maar aan het einde niet meer . was in een grootkeuken die dicht was enkele jaren , en nu werden de apparaten verkocht ( na 45 jaar is het meer weggeven ) en ik had het er niet op dat de voedingen ( veelal 6mm2 ) nog los in de kookkeuken lag , en 1 zekering erin kon een begrafenis meer zijn , die toch een dag vrij kostte .dus ik knipte dat los . maar ja als het niks kostte daar was het goed . kast was 200 a afgezekerd . en vaak open gehad maar altijd veilig gewerkt , plank eronder ( tegelvloer ) en 1000v gereedschap . nu ben ik keurmeester bij een installatiebedrijf , waar ze het liefst hebben dat ik er gewoon ok op plak , maar als ik het test werkt het ook .
en is het snoer ook veilig , en plakband en tape is ook bij electriciens veel gezien bij boormachinesnoeren .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@Testman,

Die keuken van jou is gekkewerk. Kben blij dat je hier nog typt;)
380V en 200A afgezekerd en er zat een zekering in, en je hebt na te lang vasthouden meteen een crematie ter plaatse.

Sommige taferelen in de monteurs wereld...

Jij doet nu NEN3140 keuringen?
en als iemand vervelend bij jou in de buurt is, gewoon ff die persoon mecheren:P;)

Ik ben nu weer terug naar het fijne elektronica werk, met een HBO elektronica gedeeltelijk onder werktijd:)
Naja fijne werk, ook bij de overheid wordt het een printjes wisselen wereld. Anders is het ook niet meer rendabel.

 
Bij mij gaat het goed.

Geen ontploffingen, de meeste elektronen volgen netjes de
juiste zin (en als ze ineens toch anders willen weet ik nu
wie ik er bij moet halen) en geen remarked China-rommel in
handen gekregen ...

     http://i67.photobucket.com/albums/h301/Dummietoo/Dummietoodoinggreat.jpg

Jaja, het kan bijna niet beter.
Ik solliciteer binnenkort maar bij CircuitsOnline denk ik.
 

een ongeluk zit in een klein hoekje , afgelopen vrijdag
is mijn vader met een kolomboormachine van de zolder gevallen en kreeg het ding op zich . na 4 dagen in coma te hebben gelegen is hij maandag heengegaan . en nalatende zijn vrouw en 2 kinderen en kleinkind . nadat de beademing werd stopgezet , is hij na 10 minuten overleden .

en dat laat je heel anders op de wereld kijken .

rouwende mattie

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Oprechte steun en heel veel sterkte in die moeilijke tijd.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

oei, dat zijn de mindere verhalen om te horen/lezen.

testman, familie en vrienden, sterkte toegewenst in deze moelijke tijd.

gr ivar

Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren... © grolsch

@testman, gecondoleerd met het overlijden van je vader, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd! (flower)

Van een echte kattemepse zendamateur!

Op 22 juli 2009 23:08:51 schreef testman:
en dat laat je heel anders op de wereld kijken

Tja, dan lijken al die elektronica-probleempjes plots heel futiel...

Sterkte, man!

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Met oprechte deelneming. Sterkte de komende tijd.

Componenten zijn gevuld met rook... Is het er uit dan werkt het niet meer.
pa3gws

Golden Member

Met oprechte deelneming en heel veel sterkte.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

word je toch even stilletjes van...

Mijn oprechte deelneming

Tidak Ada

Golden Member

Ook via deze weg mijn oprechte deelname.
De kriebels gaan over m'n rug.
Lees ook je mail.

[e]

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Oprechte deelname.

Carpe diem. Voor je het weet is het voorbij.

Niets is onmogelijk het is alleen nog nooit met succes geprobeerd.

Mijn oprecht deelnamen en van af deze plek ook heel veel sterke is deze moeilijke tijd.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Bij deze ook mijn oprechte deelname aan het verlies van je vader.

I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.

bedankt iedereen , ik heb vanavond de wake en dat is al zwaar , en dan morgen nog de crematie en er zal een 300 man zijn .en dan nog iets zeggen over pa . wordt moeilijk ......

dus het een beetje van me af tikken op het inet lijd wel een beetje af gelukkig . en dan de dela met hun cake van 1,20 euro per plak , gelukkig hebben we alles niet standaard gemaakt , we hebben zelf een spreker/regelaar geregeld en een presentatie met mooie foto's
en ook de rouwkaarten heb ik en mijn famillie zelf gemaakt.
en krijg die maar op tijd op de post , met de tnt maakt het "makkelijker" en dan krijg je er 1 terug met : de bus zat vol , daar heb je ook buren voor ?? .
en mijn ouders wonen op een dorp dus iedereen weet het al voordat het gebeurd is , en dat is veel voor mijn moeder .
gelukkig heeft mijn zus een baby die vandaag leerde kruipen dus dat lijdt iedereen af van dit rampscenario .

en dan door zo'n dom boormachine , heb het ook de volgende dag weggedonderd , dan geen 20 euro op mp . die herinnering wil je niet elke keer zien , en het prul heeft nog niks ook . grmbl die jaren 80 kwaliteit is niet altijd alles .als het nieuw was geweest , was het zo weggestuiterd
en had pa een gebroken been gehad , en dat is oplosbaar .

@ modjes dit is niet heel ontopic , maar nasleep ervan is ook een deel van ongelukken .

testman

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Lieve help, wat een tragisch ongeval!
Heelheel veel sterkte Testman

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
Voor ICT Problemen of Webdesign mail me;) http://www.briansservice.nl

gecondoleerd en heel veel sterkte

Jongen, dit is een meer dan een paar pijnlijke prikkels tijdens het hobbywerk.

Veel sterkte, testman...

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Sterkte testman & familie...

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!
Lucky Luke

Golden Member

Sterkte testman. On/offtopic doen we niet aan, die paar bytes...

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op vrijdag 24 juli 2009 22:35:45 (24%)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Dit topic is gesloten