je mooiste gratis aanwinst

Dit topic is gesloten

Mooi ding maar mij mag je ook wel wat gratis geven als jij dat niks vind.

Heb nog een voeding gevonden van 24V/4A in de kelder.
http://picasaweb.google.nl/nouws.sven/GevondenVoeding?authkey=Gv1sRgCL…

[Bericht gewijzigd door chrome op maandag 27 juli 2009 19:27:37 (52%)

Dat moet toch wel mn eerste vacuum buis die ik ooit in mn handen gedrukt kreeg van mn Leraar 3 jaar terug ofzo.

Dat ding heeft me vanaf toen tot nu behoorlijk gek gemaakt :P ( lees... een hobby die uit de hand begint te lopen )

*zoek zoek.. opzoek naar HET buisje... zoek zoek*

@ tidak ada,

Is de documentatie bij Delta dan gratis op te vragen?
Ben daar wel benieuwd naar aangezien ik zelf ook 2x Delta 030-10 en nog wat kleinere Delta voedingen heb staan.:)

zonder prutsen kom je nergens!
Tidak Ada

Golden Member

PE,Als get goed is, zit hij nu in je mailbox.

Overigens heeft Delta op dit forum en in deze thread ook al gemeld dat je altijd bij ze terecht kunt:

http://www.circuitsonline.net/forum/user/34747

@FfuriousGlenn:
Wat doe je met die buisjes??

@ reddevil:

Op 27 juli 2009 19:05:38 schreef reddevil:
[afbeelding]
[afbeelding]

De mijne kostte me 50 GULDEN :P

@testman

Op 27 juli 2009 18:55:20 schreef testman:
die van jou heeft ook een fan , zie je bij delta niet veel .de mijne heeft ook de preregulator en die doet niks zonder de grote spoel , want die stookt het vermogen ook deels .de jouwe is sprague idd anders zit er een m10 bout onder , en zien er ook prima uit op de gele na .{......] .ik zie nu dat de jouwe ook de lak over de print heeft , de 1e van mij heeft dat niet meer .en phlips had vaak in de 60s nog germanium of selenium maar delta al silucium .btw de elco's bij mij meetten ook nog goed maar waren ineens kapot en lekten leeg , en vooral de roe's

Ja, die fan werkt via een thermoschakelaar op de trafo. Normaal via een weerstand, maar als de trafo te warm wordt, wordt die weerstand kortgesloten.

Nee, dat zijn geen printen in die TPS 030-10, maar witte epoxybordjes met holnietjes en coventioneel draad!!
Er zit één echte print in.
Alles is bestukt met germanium torren, desondanks een maximale afwijking van 0,1% of maximaal 5mV.
Ja die gele Roe ziet er niet lekker uit. Ik zal es kijken of ik iets beters heb. Hoe vind jij Rifa?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 27 juli 2009 20:59:43 (74%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik heb het nu pas gelezen ja!
Had er helemaal overheen gekeken.

In ieder geval bedankt voor de documentatie :)
De voedingen draaien nog prima, maar het is erg handig voor het geval dat..

zonder prutsen kom je nergens!

Op 27 juli 2009 19:59:37 schreef Tidak Ada
@FfuriousGlenn:
Wat doe je met die buisjes??

Met dat buisje ( Ultronix oid meende ik ) ECC83 toen een voorversterkertje gemaakt. :)

kringloop, is ook bijna gratis vaak, paar jaar terug een grundig sattellit 700 gekocht voor een tientje. Schoonmaken en spelen, koste in 1996 780 DM ...

http://www.satellit700.com/

Vertrieb: 12/1991 bis 8/ 1996 - Fertigung: 11/1991 bis 4/1996 Einheiten: ca 50.000 Stück in Braga, Portugal produziert Neupreis: DM 899,- UVP // Preis 1996: DM 780,-

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Tidak Ada

Golden Member

Ah, audio.
Ik 'conserveer' ze. Vandaar dat ik reageerde op je "buis van je leven". Voor mij zou dat bijvoorbeeld een VT158 (Zahl tube), of een 300kW zendbuis of iets dergelijks zijn.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Turbokeu

Golden Member

Mijn laatste 'echt gratis' recente aanwinst was een Bremi 0-30V/0-3A labvoeding met enorme draaispoelmeters voor spanning en stroom, gekregen van de gepensionneerde vader van een vriend.

In 2001, na de ontbinding van de WEU (Western European Union, militaire samenwerking tussen 28 Europese lidstaten) heb ik een hoop materiaal gratis mogen/kunnen meenemen.
Officiëel werdt het voor een appel en een ei verkocht aan elk geïnteresseerd personeelslid (civiel of militair) maar vermits ik toen adjunctchef van de informaticadienst was heb ik er nóg minder voor betaald...;)
Mijn 'buit':
- Weller WS80 soldeerstation
- Weller WTCPS magnastat soldeerstation
- Fluke 83 multimeter
- Dell Workstation dual Xeon 550 met 10K SCSI drives, Adaptec RAID controller en 120GB streamer.
- Dell 19" monitor
- HP Laserjet 1100 printer
- HP Deskjet 870Cxi printer
- 2x HP scanjet 6100C (SCSI)
- Externe SCSI Iomega Jazz 1GB drive + een hoop 1GB schijven
- Verschillende externe parallelle Iomega ZIP 100MB drives
- Interne Iomega ZIP 250MB drive
- Panasonic PD drive + een hoop 650MB rewritable schijven
Ik vergeet waarschijnlijk nog een hoop andere dingen.
Van bovenstaande worden enkel de Wellers en de Fluke nog gebruikt.

Sinds 2001 ben ik zaakvoerder van een BVBA en 'krijg' ik ook veel (voor mij) gratis materiaal, o.a.:
- APC XL SmartUPS 2KVA (19" rack)
- APC XL SmartUPS 2KVA (19" rack) + optional battery rack (19")

Daarnaast koop ik voor mezelf via de firma een aantal dingen (voor zover ze passen in het kader van de activiteiten van de firma of fiskaal te verantwoorden zijn):
- Hung Chang 6502 2x20MHz scoop
- Fluke 187 multimeter
- Complete Canon Eos 400D uitrusting + objectieven
- Proxxon DSH/E figuurzaag
- Proxxon KGS80 dwarszaag
- Proxxon FKS/E cirkelzaag
- Proxxon TBH kolomboor
- Proxxon TBM220 printboor
- Raaco ladenkasttoren
- HQ Power PS23023 labvoeding (2x 0-30V/3A + 5V/3A fixed)
- Nuair Squirrel compressor + alle opties
- ELV ALC-8500 computerlader
- Graupner Ultra Duo 50 Plus computerlader met geïntegreerde balancers
- Kalorik 12.000BTU mobiele airco
- Al mijn aankopen bij Farnell/RS components/Digikey e.d.

Laatst nog een Spectral LCD TV meubel gekocht (ca. 600€) voor mijn nieuwe Samsung LED TV (het meubel is via de firma aangekocht als een multimedia monitorstand).

Het via de firma aangekocht materiaal blijft theoretisch eigendom van de firma maar vermits ik het enige personeelslid ben...;)

Edit: Bij de WEU kon ik voor een symbolische Euro een kwasi ongebruikte A0 inkjet plotter (nieuw aangekocht voor ca. 17.000€ zonder BTW) meenemen, maar ik had er toendertijd geen plaats voor.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Mijn laatste gratis aanwinst is m'n geliefde Philps scoopje, PM3233. Keurige dual beam 10Mhz scoop.

In de post van turbokeu kom ik toch wat verboden woorden tegen ;) Wat je bedrijfsmatig koopt is natuurlijk geen 'gratis aanwinst', dan staat het topic wel snel vol denk...

Op 28 juli 2009 09:59:07 schreef Turbokeu:
"Echt gratis labvoeding"

-daarnaast koop ik voor mezelf via de firma
-laatst nog een Spectral LCD TV meubel gekocht (ca. 600€)
-Het via de firma aangekocht materiaal blijft theoretisch eigendom van de firma maar vermits ik het enige personeelslid ben...;)

Turbokeu

Golden Member

Wat je bedrijfsmatig koopt is natuurlijk geen 'gratis aanwinst', dan staat het topic wel snel vol denk...

Deze reactie had ik al verwacht. ;)
Voor mij blijft het gratis (in de zin van: ik heb er persoonlijk niets voor betaald)
Al gaan anderen weer zeggen: Het geld van de firma is toch jouw geld, je hebt het zelf verdiend dus heb je er zelf voor betaald.
Mijn firma, zoals alle BVBA's, is een fysiek rechtspersoon.
Het geld van de firma is dus NIET mijn geld, ik krijg gewoon zoals elke bediende maandelijks een vast salaris uitbetaald.

Dus volgens mij: Van waar of wie het ook komt, als je er persoonlijk niet voor betaald hebt en het enkel privé gebruikt blijft het een gratis aanwinst.

Dat het officïeel ook niet 'mijn' eigendom is kan mij een worst wezen, gebruik/lening van onbepaalde duur (lees: definitief) is voor mij hetzelfde. ;)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Henry S.

Moderator

Wordt ook wel diefstal genoemd, laat in dit topic maar achterwege. ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
leime

Golden Member

Mijn mooiste gratis aanwinst is mijn gamma-multimeter, van sinterklaas gekregen :P

Leime

van alles wel wat mn neef vond ooit een plasma scherm bij grof vuil en werkte nog helemaal

fryslan boppe

hallo,

Ik heb ook wat zooi gehad:

  • [1]Meest kostbaar: een pen op een opendag (hier altijd op)
    [2]Multi-meter van de vakkanjers.
    [3]Bankschroef gewonnen met ochtmans prijs (de sociaalste [4]leerling / goed om gaan met leerlingen en leraren).
    [5]Laptop die door school wordt vergoed (telt dit?).
    [6]Transistor tester van mijn oom analoog.
    [7]Dvd-kijk set voor in de auto van de buurman.
    [8]Lcd scherm ook van de buurman.
    [9]Heleboel standaard componenten van mijn oom (ook nog een paar niet echt vaak gebruikte).
    [10]En een heleboel cd-spelers , computers , dvd spelers , radio' , ect. van iedereen en niemand.
    [11]Ook mijn soldeerbout is gekregen weliswaar voor mijn verjaardag.
    [12]Accu's van de overbuurman lood/gel accu's x2 12v en losse cellen 1.2v ps.
    [13]En een hele stapel elektro tijdschriften o.a. electuur.
    [14]Nog heel veel zooi van Koninginnedag waar ik ieder jaar help.
    [15]En uiteraard veel van de stort.

Dat was het wel zoon beetje.
Als iemand nog iets overheeft dump het maar bij mij :+

Ik heb ooit al eens een enorme pc verzameling gehad.
Die moest weg vanwege een ruimte tekort op mijn kamer en garage alleen de mooiste dingen bewaard.
Zal de foto's nog eens zoeken.

@ emperoronald:
mijn vriend heeft er ooit al eens 3 uit een tv studio gekregen die het niet meer deden
Helaas niet meer te repareren het panel wilde niet meer starten (suggesties?)

bas

PE2BAS
Lucky Luke

Golden Member

Op 10 juli 2009 18:23:06 schreef Lucky luke:

(en dan nog kan het zijn dat ik iets vergeet.)

Was inderdaad wat vergeten:
Naast 'n sleutelhanger, 'n tas en pennen heb ik van de TU delft ook de volgende dingen gekregen: Een 1GB USB stick, een multimeter en een POKEN. Die laatste gebruik ik niet echt eigenlijk, maar die sturen ze dus naar iedereen die de open dag van EWI bezocht heeft :P. (de multimeter en de USB stick zijn van CanSat en mocht ik hebben in overleg met het team).

En het leukste is nog dat ik ergens anders ga studeren :P

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

poken?

wat is dat nooit van gehoord?

grappig,
maar als je de enige bent met zon ding heb je er niks aan

[Bericht gewijzigd door hardbass op vrijdag 31 juli 2009 19:59:57 (48%)

PE2BAS
bjokal

Golden Member

kijk dan maar eens hier

[Bericht gewijzigd door bjokal op vrijdag 31 juli 2009 19:17:49 (43%)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

-printer
-onderdeeltjes
-radio('s)
-boxen
-hout(MDF)
-boormachine
-accu 12V 7Ah
-accu 6V 7Ah
-elektronica-boeken
-monitor
-pc's
-en nog een heleboel losse spulletjes

maartenbakker

Golden Member

Op 31 juli 2009 17:53:08 schreef hardbass:
Helaas niet meer te repareren het panel wilde niet meer starten (suggesties?)

Kan van alles zijn, eigen topic starten met merk, type en symptomen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

gesloopt uit een afgedankte frequentie regelaar(11kW)
Grote koeltunnel 34x11x8 cm met bijpassende 120mm koeler
en 2 dikke elco's 400V 4700uF
Ze hebben nog geen bestemming, maar komen vast en zeker wel ergens van pas:P
http://www.uploadarchief.net/files/download/cimg1566.jpg

Op 31 juli 2009 20:31:02 schreef Girrekes:
gesloopt uit een afgedankte frequentie regelaar(11kW)
Grote koeltunnel 34x11x8 cm met bijpassende 120mm koeler
en 2 dikke elco's 400V 4700uF
Ze hebben nog geen bestemming, maar komen vast en zeker wel ergens van pas:P
[afbeelding]

je broertje 2 zwarte puntjes bezorgen :P

PE2BAS
Lucky Luke

Golden Member

Op 31 juli 2009 19:10:47 schreef bjokal:
kijk dan maar eens hier

Heb niet het hele filmpje gekeken, maar uhm, dat ding is naar mijn mening nogal overhyped, vooral door de fabrikant zelf. Ik ga 'm dan ook niet echt gebruiken denk ik. Ja, er staat een kaart op, met mijn mailadres. Maar 'k vind die social networkingsites sowiso nogal onzin allemaal eigenlijk. Ik heb dan ook nergens een profiel*. En nee, ik ben geen 80. Ik heb zelfs een mobiel (met oranje achtergrondverlichting en *nieuw* lithium Ion accu van 750mA, ging volgens verkoper langer mee dan mijn oude mobiel met 800mA NiMh waar ik per ongeluk het schermpje van gesloopt had bij een wat mislukte (de)montagepoging). En oja, polyfone beltonen...

*=Ok, CO profiel is uitzondering. En een >leeg< Windhoos laaif maai spees huppeldepup, omdat je dat krijgt bij je hotmailadres.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Gisteren het volgende gescoord bij grof vuil:

1 x Intel P4 koelblok met koper kern.
1 x P1 koelblok
3 x ATX voedingen
1 x APC UPS 402, accu rot verder ok.
1 x Laptop toshiba 256Mb / AMD, geen accu, start ok.
5 x Diverse adapters

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Dit topic is gesloten