weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Tja wat zal ik zeggen... de eerste keer dat ik de site opende na het omgooien van het ontwerp, schrok ik me een ongeluk: dat headers en zo veranderen snap ik wel... maar het forum is in mijn ogen een grote puinhoop geworden... ik ben constant bezig uit te zoeken welk stukje tekst bij welk bericht hoort... en dat is nogal vermoeiend... zoals het nu is ga ik niet meer zoals in de toekomst lekker een uurtje doelloos rondsurfen op CO... want ik trek het nu na een paar minuten vaak al niet meer...
Red-E
Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||
Op 14 augustus 2009 16:02:45 schreef weardguy:
... ik ben constant bezig uit te zoeken welk stukje tekst bij welk bericht hoort... en dat is nogal vermoeiend...
er zit iets van een tint verschill in de achtergrond bij de berichten.(onder aan de berichten)
maar mag miss iets opvallender... miss een tipje voor de modjes??
persoonlijk erger ik me er niet aan...
[Bericht gewijzigd door Red-E op (10%)]
Op 14 augustus 2009 11:14:23 schreef pientertje:
Ik vind het mooi maar niet functioneel.
Dat is een dooddoener, wat is er dan niet functioneel?
Op 14 augustus 2009 15:56:43 schreef Diamon:
Misschien een idee om die verbeterpuntjes op voorhand al openbaar te maken aan de leden zelf.
Zo veel mensen, evenveel meningen, gewoon posten wat je wel/niet aanstaat.
Iets wat je niet in een simpele poll kan onderbrengen.
Op 14 augustus 2009 16:02:45 schreef weardguy:
ik ben constant bezig uit te zoeken welk stukje tekst bij welk bericht hoort...
Een kleine hint is de naam van de poster en de header, net als voorheen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het is meer werk, gaat minder goed in 1 oogopslag, dus kennelijk toch meer mensen die vinden dat overzichtelijkheid en gebruiksgemak/snelheid een beetje ingeruild zijn voor een niet tijdloos maar ook niet lelijk nieuw uiterlijk.
Vergelijk het nieuwe uiterlijk van tweakers, daar staat tussen elk bericht een flinke balk. Ook niet superelegant, maar voor mij geen aanleiding om te gaan klagen (hoewel ook hun uiterlijk zo z'n issues zal hebben voor mensen die minder goed zien of een leeshandicap hebben, gok ik).
eagle987
Eerst waren het atomen, dan waren het protonen, neutronen, elektronen, nog later waren het quarks en nu blijken het snaren te zijn...
Geef het dan toch gewoon toe, deze nieuwe look is veel beter 
vooral de balk boven het antwoordvenster is zeer handig. En kan het zijn dat de update tracker ook regelmatiger aangevuld word?
Al die nieuwe zaken maken het toch allemaal veel makkelijker?
Wie was het ook alweer die zei: stilstand is achteruitgang 
edit: ik zou bijna de fotos bij V&A vergeten te vermelden, nog een pluspunt
[Bericht gewijzigd door eagle987 op (11%)]
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
De nieuwe functies vindt ik ook duidelijk een verbetering (hoewel ik nog steeds gewoon ubb codes type, omdat dat sneller gaat dan de muis grijpen). Maar de leesbaarheid moet natuurlijk ook goed blijven! Ik begin er wat aan te wennen (maar heb ook ingezoomd in mijn browser), maar het oude uiterlijk was toch prettiger leesbaar. En zo'n lichtgrijze achtergrond misstaat toch niet bij de nieuwe zwarte headers?
Misschien moet ik maar eens op zoek gaan naar een-of-andere firefoxplugin om sites een andere stylesheet in de maag te splitsen (maar dan niet dat iedere site die je bezoekt die sheet krijgt, maar dat je het per site kan instellen). Dan splits ik CO gewoon de huidige stylesheet in de maag met een wat grijzer achtergrond en misschien een ander lettertype, of iig groter.
het is mooi geworden maar wel een beetje druk, als ik www.circuitsonline.net intyp en op enter druk krijg ik haast hoofdpijn
de site is wel mooi geworden maar druk en je kan niet meer bij forum gewoon op hf drukken
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 14 augustus 2009 18:01:35 schreef eagle987:
Geef het dan toch gewoon toe, deze nieuwe look is veel beter
Geef het toch gewoon toe, da's dikke onzin
Ik vind het niet echt lelijk, maar wel druk en minder overzichtelijk (dat zou, als ik een grafische opleiding had gehad, waarschijnlijk nog wel objectief te formuleren zijn ook).
vooral de balk boven het antwoordvenster is zeer handig. En kan het zijn dat de update tracker ook regelmatiger aangevuld word?
Al die nieuwe zaken maken het toch allemaal veel makkelijker?
Wie was het ook alweer die zei: stilstand is achteruitgang
edit: ik zou bijna de fotos bij V&A vergeten te vermelden, nog een pluspunt
Dat zijn inderdaad erg handige zaken, ben ik op zeker voorstander van en stilstand kan inderdaad achteruitgang zijn (maar je moet nooit vernieuwen om het vernieuwen zelf).
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Ik denk dat alles valt en staat met het scherm waar je naar kijkt.
Ik heb een breedbeeld TFT staan en ondervind geen enkele hinder van de nieuwe look.
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Het feit of je breedbeeld hebt of niet maakt niet eens wat uit. De resolutie is waar het om gaat en dat is bij de meeste schermen ongeveer gelijk. Grotere schermen hebben meer pixels maar geen grotere resolutie. Letters zouden dus ongeveer gelijk moeten zijn bij elk scherm.
Ik snap nog steeds geen ene fluit van de klager over dat drukke/hoofdpijn/onoverzichtelijk. Het lijkt wel of jullie naar een andere site zitten te kijken. Echt hoor, ik zie het echt niet! Prima leesbaar hier op mijn (KLEINE) laptop schermpje. Misschien een idee om eens een screenshot te posten zodat we kunnen zien wat jullie (klagers) nou eigenlijk zien op je scherm. Ik vermoedt een locale setting die niet goed staat.
Hallo flipflop.
Ik ben het helemaal eens met je.
Heb het eens geprobeert op mijn laptop en deze is niet van de grootste en alles is perfect leesbaar
maartenbakker
Golden Member
Ik draai 1200*1600 op 21 duims dus ik hoef er heus niet naar te zitten turen en zo'n screenshot zal voor jou niet opzienbarend zijn, maar het is het gewoon net niet wat mij betreft.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (24%)]
duffel
Mijn vrouwtje houdt ook van kleine dingetjes: www.minifrutsels.nl
Heb even gewacht met reageren - wennen zoals de mods zeggen.
Layout: kwestie van smaak maar het went inderdaad snel.
Leesbaarheid: deze is er op achteruit gegaan. Ik vermoed dat de fontkeuze daar heel wat mee te maken heeft. Het font is nogal iel en ik als dislect heb daar snel moeite mee om te lezen. Misschien kunnen hier opties voor in het profiel gezet worden. (De pagina wordt voor zover ik kan zien met stylesheets opgebouwd, moet dus waarschijnlijk kunnen.)
edit: wat mij opvalt is het verschil tussen IE en Firefox: in Firefox is het lettertype veel "dunner". Ik heb cleartype aangezet en met de standaard instelling van cleartype is Firefox identiek aan IE (doet IE8 dit default???). De leesbaarheid is voor mij met cleartype stukken beter.
[Bericht gewijzigd door duffel op (23%)]
Met het lettertype heb ik weinig problemen. Met de achtergrondkleuren van de berichten wel. Liever effen en om en om gekleurd.
RES
RES
Best vreemd, het lijkt erop dat diegenen die op XP en Vista werken het oude CO terug willen, terwijl het oude CO meer wegheeft van Windows 95 en Windows 98, terwijl diegenen die het nieuwe moderne CO graag zien juist op de oudere Windows versies zitten op hun oude stoffige zoldertjes.
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Op 14 augustus 2009 17:36:49 schreef Henry S.:
[...]
Een kleine hint is de naam van de poster en de header, net als voorheen.
Het grootste voordeel was dat er vroeger een duidelijk verschil tussen berichten was door de donkergrijs/lichtgrijs verschillen... en dat was voor mij echt de houvast, die ik nu kwijt ben: die stippellijn en groene balk is veel te licht (maar dat hou je altijd met verschillende beeldscherminstellingen)
Op 14 augustus 2009 21:54:55 schreef flipflop:
Het feit of je breedbeeld hebt of niet maakt niet eens wat uit. De resolutie is waar het om gaat en dat is bij de meeste schermen ongeveer gelijk. Grotere schermen hebben meer pixels maar geen grotere resolutie. Letters zouden dus ongeveer gelijk moeten zijn bij elk scherm.
Die moet je me eens uitleggen. Het verschil tussen de 17" 4/3 van mijn vriendin en de 24" 16/10 van mijn monitor scheelt nogal wat. De lettergrootte is wellicht nagenoeg hetzelfde maar wat op haar scherm 4 regels zijn, zijn er op die van mij 2. Daarbij staan de balken links en rechts verder uit elkaar wat het geheel rustiger maakt. Op van die bokki-wokki monitors zie je het verschil niet tussen het lichte grijs en het wit. Maar dat zag je bij de eerste opzet ook niet. Heb hier nog zo'n stuk schroot van acer waarbij alles wit is op deze site... :s
[edit]
En inderdaad, helaas moet ik toegeven dat de site in IE7 er veel leesbaarder uitziet dan onder Firefox... lettertype is inderdaad veel ieler in Firefox. Zal wel aan cleartype liggen idd, maar dat vind ik over het algemeen een vreselijke functie en staat standaard uit.
[Bericht gewijzigd door Antoine op (13%)]
Nieuwe layout, mooi zo! Knap werk.
Enige wat mij een beetje stoort is dat het forum op 1920x1200 wel errrrrrrrrg breed is. Een tekst van 30cm breed leest niet handig. Misschien een idee om ergens een CSS max-width te implementeren?
Ganzz
-
Op 14 augustus 2009 23:10:13 schreef subsonik:
Nieuwe layout, mooi zo! Knap werk.Enige wat mij een beetje stoort is dat het forum op 1920x1200 wel errrrrrrrrg breed is. Een tekst van 30cm breed leest niet handig. Misschien een idee om ergens een CSS max-width te implementeren?
Ik ben juist blij dat mijn 1920x1200 volledig benut word 
Tim Blanckaert
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
Op 14 augustus 2009 23:29:46 schreef Ganzz:
[...]Ik ben juist blij dat mijn 1920x1200 volledig benut word
daar ben ik ook heel blij om(hier wel maar 1680*1050), want vele sites gebruiken echt maar 1/3 of zo van mijn volledige scherm...
@subsonik: als je de tekst iets te breed vindt, dan kan je gwn het venster van je browser verkleinen, en er ondertussen ander venster naast zetten, probleem opgelost 
edit: plantrekker was me veel voor, had er over gelezen :$
Daan Timmer
Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)
nu dus idd 3dagen verder,
de layout, moet ik blijven zeggen (anders blijft het telkens zo negatief klinken anders
) is gewoon, simpel weg, goed.
Mààr, zoals anderen ook al aangeven, is het *ff lekker alle posts doornemen* er niet echt meer bij. het browsed niet ontspannen.
Als ik het vergelijk met *alle* (6) andere fora's die ik bezoek, dan zijn die, relatief gezien, allemaal een stuk donkerder en dus rustiger voor het oog.
Let wel, ik ben nog jong(24) en heb geen slechte ogen. Dus daar ligt het niet aan. -.O
Nu is mijn mening geen wet, maar ben wel benieuwd of er meerderen ditzelfde ervaren.
(Heb nu mijn brightness van m'n beeldschermen maar ff aangepast, maar dan worden andere dingen eigelijk weer te donker
)