Bedankt voor de servicemanuals! Zal ze nu niet nodig hebben, maar is altijd handig natuurlijk.

Ik heb net geprobeerd om de TV aan te zetten nadat hij de hele middag uit elkaar heeft gelegen. 5x een knipperend powerledje en daarna blijft het powerledje weer constant branden. Daarna even 3 min met de föhn op het voedingsboard lopen stoken, en toen ging hij zonder problemen aan.

Overduidelijk de elco's dus.

Scoop heb ik niet helaas, maar lijkt me ook niet nodig gezien bovenstaande ;)

Dat van die rotte diode heb ik al gelezen, kwam het toevallig tegen hier op CO ;)

Ik ga zo'n elco kitje bestellen en dan laat ik het wel weten of het probleem is opgelost.

Dat is idd een overduidelijke diagnose. :)
Hou ons op de hoogte.
Heb de link naar het elco-kitje gebookmarkt, je weet nooit!

Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden.

Alle elco's op de voedingsprint vervangen, en de TV werkt weer als vanouds!

M'n vader zei vanochtend tegen mij dat de televisie het toch niet doet.

Hij heeft het dus een paar dagen gedaan, maar doet nu weer raar. Heb nu geen tijd om er naar te kijken, dus kan geen gedetailleerde informatie doorgeven.

Vind het wel erg raar, heb ALLE elco's in de voeding vervangen, en toch doet hij nu weer raar.

Misschien is het ook wel die diode, Buzz. Zal dat eens gaan proberen als ik tijd heb. Want voor ik de elco's vervangen had wou hij met de afstandsbediening niet aan, en met de knoppen aan de zijkant ook amper. Als ik het met de knop aan de zijkant probeerde dan knipperde de power led een keer of 5 en dat was het, meer gebeurde er niet.

[Bericht gewijzigd door ThinkPad op (34%)]

Ook de kleinere elco (meestal 100 uF) vervangen in de buurt van pwm/schakel IC? Die wil ook wel eens problemen geven waardoor de voeding niet opstart. Het zou kunnen...

Op de voedingsprintplaat bedoel je?

Op de voedingsprintplaat heb ik alle elco's vervangen (zie hierboven, heb zo'n repareer kitje gekocht).

1 x 2200uF 10V
1 x 3300uF 10V
1 x 470uF 25V
1 x 680uF 25V
3 x 680uF 35V
1 x 2.2uF 50V
1 x 10uF 50V
3 x 47uF 50V

Is wat ik vervangen heb.

Wat voor merk elco's zaten er in dat kitje en wat gebeurd als je het zaakje weer warmt stookt ?.

Welke elco's heb je niet vervangen ?

oke als je alle elco's vervangen hebt dan moet het wel goed zijn lijkt me.Bedoelde op voedingsprint inderdaad

Ik weet 100% zeker wat de oorzaak van de storing is, maar de TS heeft zijn e-mail adres afgeschermd.

Nu niet meer :)

Maar is het niet handiger om de oplossing hier te posten? Dan hebben anderen er ook wat aan.

Hij mag dat niet publiek zeggen maar wel via pm, iets met beroeps geheim.

Oke, begrijpelijk.

Maargoed, m'n mail adres staat nu in m'n profiel

Jammer dat 'ie toch niet helemaal goed is.
Of het de TVS diodes kunnen zijn is afhankelijk van de storing natuurlijk; het simpelst te testen door het drukknop-printje los te gooien en te zien of de TV het dan een paar dagen normaal blijft doen.
Theoretisch kan hij trouwens prima werken zonder die diodes (zo heb ik 't ook getest), maar dan heb je volgens mij geen enkele ESD-beveiliging meer, waardoor bijvoorbeeld het processorboard om zeep kan gaan bij een statische ontlading.

Als het de diodes blijken te zijn en je hebt een typenummer/bestelnummer nodig dan roep maar, ik heb thuis de bestelbon nog wel liggen denk ik.

Ben stiekem toch benieuwd wat MNM(tm) er over te zeggen heeft en hoop dat dat je probleem gaat oplossen! :)

Wat MNM mij heeft gemaild is een totaal andere oplossing dan de TVS diodes.

Ik zou de vermoedelijke oplossing (heb nu geen tijd om de TV te repareren) graag met jullie delen, maar weet niet of dat mag van MNM.

@Buzz: als het (een van) de TVS-diodes op het keyboard zou zijn, zou de storing al heel anders zijn: in dat geval zou het toestel ook spontaan vanuit stand-by aan moeten gaan en tijdens kijken spontaan op stand-by moeten gaan (als de TVS diode over de power-button lijn een probleem zou hebben). Ook zou de storing dan moeten verdwijnen bij loskoppelen van het keyboard.

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op (11%)]

Dat klopt, zo bedoelde ik het ook. De mijne ging trouwens niet spontaan op stand-by, maar dat is inderdaad afhankelijk van welke van de twee diodes is doorgeslagen, bij mij was het de andere.

Ik reageerde eigenlijk alleen op dit stukje wat Thinkpad zei:

Hij heeft het dus een paar dagen gedaan, maar doet nu weer raar. Heb nu geen tijd om er naar te kijken, dus kan geen gedetailleerde informatie doorgeven.

...

Misschien is het ook wel die diode, Buzz. Zal dat eens gaan proberen als ik tijd heb. Want voor ik de elco's vervangen had wou hij met de afstandsbediening niet aan, en met de knoppen aan de zijkant ook amper. Als ik het met de knop aan de zijkant probeerde dan knipperde de power led een keer of 5 en dat was het, meer gebeurde er niet.

om aan te geven dat ik 'm wel aan wat gegevens van een geschikte diode kon helpen.
Of het ook de oorzaak van z'n probleem is kan ik van hier niet beoordelen. :)

Sorry dat ik een oud topic omhooghaal.
Ik heb een zelfde type tv met dezelfde symptomen.

Wat is nu de uiteindelijke oplossing geweest ?

Het bleek om de transistor in TO-220 behuizing te gaan dichtbij de 230V aansluiting. (Boven de tekst "DANG YONG")

Op deze foto valt hij te zien: http://tweakers.net/ext/f/irKiSUJg670HwaL2nuj9HBA2/full.jpg (rechtsboven naast de 230V aansluiting) bij de gele klodder lijm.

De solderingen van de pootjes van de transistor hadden haarscheurtjes. Transistor losgehaald, pootjes schoongemaakt, en weer opnieuw vastgesoldeerd.

TV speelt al een maand zonder problemen!

He think, dank je voor je snelle antwoord. Ik heb mijn laptop even ondersteboven gehouden en inderdaad, rechtsboven :p

We gaan aan de slag (heb ook een elco-setje besteld)

Ik heb inderdaad ook de elco's vervangen, maar kwam naderhand er pas achter dat het daar waarschijnlijk helemaal niet aan lag. Had de elco's namelijk vervangen, en toen gaf de TV alsnog storingen. Grote kans dat er bij jou met de elco's dus ook niks mis is, en het alleen even het doorsolderen van de transistor is.

Ik zou de transistor sowieso even doorsolderen, zelfs als je niks ziet.

Bedankt voor je hulp, ik ga het proberen !

Bericht niet meer van toepassing.

[Bericht gewijzigd door Antonio123 op (86%)]

Laat ik dan ook nog een (late update doen). Ik had meteen de transistoren bekeken, inderdaad was hier duidelijk te zien dat de solderingen niet meer goed waren (duidelijk ringetjes om de pootjes te zien) Deze opnieuw gesoldeerd. Ik had al de elco`s besteld, maar heb nooit de moeite genomen om deze ook te vervangen. De TV speelt sindsdien weer helemaal goed.

Gradtje, ik probeer contact met je te krijgen.. Klopt je email adres uit je profiel nog??