Hi Heren,
Vandaag verschillende zaken betreffende de "10V Low Drift Reference"
Als eerste wil ik mededelen dat ik met de MAX6126 Ref IC over de 1000 test uren heen zit, zie de onderstaande foto, 41 dagen en ruim 21 uur.
Je kan aan onderstaande foto zien dat na 200 uur de grootse verouderingsdrift voorbij was.
De golven die ongeveer in het midden ziet, zijn temperatuur schommelingen door open ramen in de nacht
en verwarming aan overdag met een redelijk hoge LAB temperatuur.

Ik ben wel blij dat het testen nu over is, de test setup stond midden op tafel (niet echt handig) en het verschuiven was geen optie, zie de piek aan het begin van de meting...
Deze kunnen nu worden los gegehaald en daarna gemonteerd op het oventje.

Behuizing van de Referenties
Ik had dus twee vrijwel gelijke kastjes die volgens mij van Rital zijn.
Een van de rekjes bijna geheel uitelkaar gehaald om te kijken of de backplane te gebruiken was voor mijn toepassing, nee dus...
Het kan wel maar kost wat extra ruimte aan de achterzijde waar 2x 10 batterijen komen.
Dus ook de backplane is er nu uit.

Dit is de achterzijde van de backplane.

Nu geheel kaal en begonnen met de DELTA voeding een plek te geven.

De DELTA voeding past mooi helemaal aan de linker zijde van het kastje.
Dit komt goed uit omdat ik dan meer ruimte voor de batterijen heb.

Het is toch wel een hele dikke connector aan de achterzijde voor de DELTA voeding, maar het gaat net als ik een wartel neem i.p.v. I.E.C. aansluiting.

Dit geeft de indeling aan, DELTA, blindplaatje, stuurelectronica, LT1021 10V Ref, en de Quad MAX6126 Referentie.
Ik ga nog wat metingen doen of het noodzakelijk is om op de plek van het blindplaatje een extra stalen plaat aan te brengen i.v.m. het bromveld van de DELTA.

Dit is het bovenaanzicht zodat jullie een beetje kunne zien hoe de afgeschermde modules in het kastje komen.

Dit is de achterzijde, eigenlijk heb ik helemaal niet zoveel aansluitingen nodig die er op de connectoren zitten.
Waarschijnliijk maar 6 contakten per moduul...

Het kastje dicht en nu de goede nog lege modules in het kastje gemonteerd.
Ik heb alleen nog een blindplaatje nodig waar ik ook van die mooie schroefjes in kan zetten, maar dat komt nog.

Dit is een nog lege module, zijaanzicht met een BPR-10 weerstand als referentie grote, deze komt dus horizontaal in het kastje met isolatie tussen de print en de alu afscherming.

Blik op de nog lege binnenzijde van de module.

De tweede referente (Dual LT1021)
Deze LAB referentie krijgt dus in iedere geval twee 10V referenties uit batterijen gevoed, geheel gescheiden van elkaar.
Als ik de DELTA zover kan modifiseren dat ik een derde spanning er uit kan krijgen die hoog genoeg is, dan komt er nog een derde referentie bij, maar dit heeft een lage prioriteit.
Dit zijn twee LT1021 die ik heb geselecteerd op uitgangsspanning en drift.
Ik heb er bijna 20 stuks, ruim een jaar onder spanning gehad, en deze twee heffen elkaar wat uitgansspanning betreft op, de eene is ongeveer 30PPM te hoog en de andere 30PPM te laag in uitgangsspanning.
Je ziet ze hier gekoppeld met 2x een 100 Ohm weerstand.

Dit vinden de multimeters er van, na een paar uur de schakeling met rust te hebben gelaten.

En dan nu, hoe ga ik deze referenties kachelen?
Op deze manier, Hier een voorbeeld met twee maal de uA741 uit 1974, new old stock *grin* die als voorbeeld moesten dienen.
De LT1021 behuizing ie NIET zwevend, hierdoor kan ik ze niet op het koper lijmen.
De oplossing kan je zien op de onderstaande foto, ik haal van iedre LT1021 een klein randje van de behuizing af zodat het net binnen de BPR-10 weerstand past.
Er past dan ook nog net een 100 Ohm trimpot naast die een heel klein regelbereik krijgt zodat deze pot niet meedoet wat de eventuele drift betreft.
Hij word hier ook mooi op temperatuur gehouden, dus die 100PPM/C heb ik geen last.
Verder kunnen jullie ook nog net de PT1000 sensor zien, die net tussen de LT1021 referenties past.

Dit is een voorlopig schema van de LT1021 referentie.
R3 en R7 wordt weer een weerstandsnetwerk van Vishay, en deze keer in een SOT23 zodat het wat makkelijker te solderen is 

Ik zeg dan meestal als laatste "Shoot @ It"
Gegroet,
Blackdog
Dat was het weer voor vandaag