Infrarood ontvangers!!!

Hallo,

Ik heb een site gemaakt over de infrarood ontvanger(van 6 onderdelen) die je op je computer kan aansluiten!

En een gedeelte over de TI-83 linkkabel!

http://home.wanadoo.nl/mhoefsmit

Ik hoop dat ik reacties krijg

[Bericht gewijzigd door Marcel (5) op zondag 2 juni 2002 15:51:44

Jeroen

Moderator

Deze gaat naar Digitaal.

[Bericht gewijzigd door Jeroen op zondag 2 juni 2002 16:36:40

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.

Mooie site! En ook eens voor de verandering met nuttige info erop... Dat vind je niet bij elke site! Nu heb ik alleen een vraag. Bij die ti 83 linkkabel is het schema van jouw anders dan die van circuitsonline. Heb je hem getest? Ik ben namelijk tot de (vervelende) conclusie gekomen dat die van circuitsonline niet op mijn pc werkt. Of het ligt aan mijn soldeerkusten of het schema is verkeerd.

Ofwel:
Blaas ik mijn pc/rekenmachine op als ik dat schema van jouw gebruik...?

Everything is possible if you know how

Die infra rood ontvanger heb ik een tijd naar gezocht :S en nu zet ie hem pas on-line?? (LOL)
Maar dit schema heb ik wel op een gelicenceerde web site gezien. Is dit dus niet een beetje Kopieren ?? ( m.a.w. niet echt orgineel??)

edit: die TI kabel is het zelde schema als hier op CO (maar daar hou ik mijn kop over :))

[Bericht gewijzigd door MADdie op zondag 2 juni 2002 18:02:56

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

en weet je meschien ook hoe ik een Ti-83 ir-link maak ?
trouwens leuke site :)

God schiep de wereld, wij het internet ...

Weet ik zo niet, maar heb het wel gelezen ergens op internet.

Ook van deze kant een reactie, mooie site en ziet er verzorgd uit.
Ook aan software en uitleg ontbreekt het niet.
Wel jammer dat de aanbieding reeds voorbij is nu het op deze site vermeld is.
Hoe dan ook, leuk handeltje ;)

SWS

A long answer is not short!

Geinige page, maar helaas is die informatie op een aantal andere pagina's ook te vinden. Had ik nog een vraagje(corrigeer me aub als ik heb fout heb), die behuizingen die je onder foto's op je page hebt staan, zijn die wel nuttig? Ik zie mezelf nog niet naar de achterkant van m'n computer gaan (waar m'n compoorten zitten) om een ander liedje van winamp erop te zetten. Hoeveel computers hebben de compoorten aan de voorkant zitten?
Verder is het wel een goede page voor hier, want hoeveel mensen zijn er op zoek naar een infrarood poort voor de PC?

You may be disappointed if you fail, but you are doomed if you don't try.

dat dacht ik ook al jeroen... volgens mij kan je gewoon beter een draad tussen die ir ontvanger en de compoort hange... plak je dat ding erges voor je neus neer ... veel makkelijker anders mot je iedere keer zo raar hangen :p :)

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Bij de ti-83 linkkabel moeten de twee weerstanden toch van 4,7 Kohm zijn en niet van 4,7 KW? 4,7 kilowatt lijkt me wat veel voor een linkkabeltje.

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.

4,7kw? dan heb je een weerstand die net zo groot is als je hoofd :)

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Op ma 03-06-2002 00:21:52 schreef Jeroen Geurts:
Geinige page, maar helaas is die informatie op een aantal andere pagina's ook te vinden. Had ik nog een vraagje(corrigeer me aub als ik heb fout heb), die behuizingen die je onder foto's op je page hebt staan, zijn die wel nuttig?

Voor mij was dat niet zo :) ik heb namenlijk ook die IR module op een 5 inch plaatje gelpackt waareen klein gaatje in zat. En deze heb ik intern direct naar de 10 pin aansluiting verbonden.
Dus iedereen kijk maar wat je doet.
Want eerst had ik alles op een experimenteer print gedaan en een oud muis snoertje gebruikt zodat hij hoog kon staan/liggen. Dit werkte bij mij wel maar at ding viel de hele tijd :)

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

ik heb een laptop en zoals je misschien wel weet zit daar ook een infrarood iets op kan ik dan met die software ook mijn poort met een afstandsbediening gebruiken of moet je daar dat ding voor maken???

voor zover ik weet kan je die direct gebruiken met die software ja maar heel zeker ben ik er niet van

maar waar voor is die infrarood poort dan zo handig ?
en kun je die dan niet best in de computer kast inbouwen ?

God schiep de wereld, wij het internet ...

Gewoon de infrarood sensor inbouwen in je computer kast, met bijvoorbeeld een kunststof ledclip of zoiets.
En de bedrading aan de binnenkant van de kast aansluiten op de poort en de voeding.
Dan heb je een mooi afgewerkt geheel ;)
Even een nieuwe vraag er bij, is die poort ook geschikt voor communiceren met mobiele telefoons?
Dan heb je namelijk een nieuwe interessante toepassing.

Als je wilt communiceren met je telefoon moet je ook kunnen zenden met je PC. Dat kan met dit schema niet. In het December-nummer van de Electuur stond een schema die dat wel kan. Mischien heb je er wat aan,

Greetz Sytse

Euh......

Die uitgave heb ik niet in huis, maar dat zal wel niet zo'n probleem zijn om daar aan te komen.

Op ma 03-06-2002 13:44:35 schreef Sweet Winter Smile:
Gewoon de infrarood sensor inbouwen in je computer kast, met bijvoorbeeld een kunststof ledclip of zoiets.
En de bedrading aan de binnenkant van de kast aansluiten op de poort en de voeding.
Dan heb je een mooi afgewerkt geheel ;)

Kijk eens naar een eerdere post van mij :P

inderdaad op meerdere sites te vinden, maar niet in NL en dat is voor sommige mensen zeer welkom ! goed gedaan, nice job !

bloep....

ik kan niet op de site komen die boven aangegeven staat kan ik ook geen boodschappelijstje maken. weet iemand waarom??? en heeft iemand misschien een oplossing??

[Bericht gewijzigd door bart II op dinsdag 25 juni 2002 21:53:13

Op di 25-06-2002 21:48:38 schreef bart II:
ik kan niet op de site komen die boven aangegeven staat kan ik ook geen boodschappelijstje maken. weet iemand waarom??? en heeft iemand misschien een oplossing??

hij is inderdaad offline

ik sluit me aan bij erik nog steeds off. :(

May The Source Be With You

Hij is offline :-(

Ik heb dat ding gebouwd en wilde kijken wat voor progjes er waren maar toen kwam ik er dus net als anderen achter dat hij niet online was