4,7kw? dan heb je een weerstand die net zo groot is als je hoofd
4,7kw? dan heb je een weerstand die net zo groot is als je hoofd
Op ma 03-06-2002 00:21:52 schreef Jeroen Geurts:
Geinige page, maar helaas is die informatie op een aantal andere pagina's ook te vinden. Had ik nog een vraagje(corrigeer me aub als ik heb fout heb), die behuizingen die je onder foto's op je page hebt staan, zijn die wel nuttig?
Voor mij was dat niet zo ik heb namenlijk ook die IR module op een 5 inch plaatje gelpackt waareen klein gaatje in zat. En deze heb ik intern direct naar de 10 pin aansluiting verbonden.
Dus iedereen kijk maar wat je doet.
Want eerst had ik alles op een experimenteer print gedaan en een oud muis snoertje gebruikt zodat hij hoog kon staan/liggen. Dit werkte bij mij wel maar at ding viel de hele tijd
ik heb een laptop en zoals je misschien wel weet zit daar ook een infrarood iets op kan ik dan met die software ook mijn poort met een afstandsbediening gebruiken of moet je daar dat ding voor maken???
voor zover ik weet kan je die direct gebruiken met die software ja maar heel zeker ben ik er niet van
maar waar voor is die infrarood poort dan zo handig ?
en kun je die dan niet best in de computer kast inbouwen ?
Gewoon de infrarood sensor inbouwen in je computer kast, met bijvoorbeeld een kunststof ledclip of zoiets.
En de bedrading aan de binnenkant van de kast aansluiten op de poort en de voeding.
Dan heb je een mooi afgewerkt geheel
Even een nieuwe vraag er bij, is die poort ook geschikt voor communiceren met mobiele telefoons?
Dan heb je namelijk een nieuwe interessante toepassing.
Als je wilt communiceren met je telefoon moet je ook kunnen zenden met je PC. Dat kan met dit schema niet. In het December-nummer van de Electuur stond een schema die dat wel kan. Mischien heb je er wat aan,
Greetz Sytse
Die uitgave heb ik niet in huis, maar dat zal wel niet zo'n probleem zijn om daar aan te komen.
Op ma 03-06-2002 13:44:35 schreef Sweet Winter Smile:
Gewoon de infrarood sensor inbouwen in je computer kast, met bijvoorbeeld een kunststof ledclip of zoiets.
En de bedrading aan de binnenkant van de kast aansluiten op de poort en de voeding.
Dan heb je een mooi afgewerkt geheel
Kijk eens naar een eerdere post van mij
inderdaad op meerdere sites te vinden, maar niet in NL en dat is voor sommige mensen zeer welkom ! goed gedaan, nice job !
ik kan niet op de site komen die boven aangegeven staat kan ik ook geen boodschappelijstje maken. weet iemand waarom??? en heeft iemand misschien een oplossing??
[Bericht gewijzigd door bart II op dinsdag 25 juni 2002 21:53:13
Op di 25-06-2002 21:48:38 schreef bart II:
ik kan niet op de site komen die boven aangegeven staat kan ik ook geen boodschappelijstje maken. weet iemand waarom??? en heeft iemand misschien een oplossing??
hij is inderdaad offline
ik sluit me aan bij erik nog steeds off.
Hij is offline
Ik heb dat ding gebouwd en wilde kijken wat voor progjes er waren maar toen kwam ik er dus net als anderen achter dat hij niet online was
Op wo 26-06-2002 16:42:52 schreef Wuzzelez:
Hij is offlineIk heb dat ding gebouwd en wilde kijken wat voor progjes er waren maar toen kwam ik er dus net als anderen achter dat hij niet online was
even zoeken op LIRC voor LINUX of WINLIRC voor de mensen met raampjes, dan vindt je vast wel de software om aan te sturen. Deze werkt trouwens alleen met het schakelingetje op de compoort en niet met de reeds aanwezige IR modules op PC's en Notebooks, dit is IrDA en werkt op een andere draaggolf die Afstandbedieningen vrij slecht oppikt.
op www.girder.nl vind je een aantal goede programmatjes voor de ontvanger. De 'driver' voor de ontvanger vind je op winlirc.sourceforge.net
suc6
JPW
[Bericht gewijzigd door jan pieter op vrijdag 28 juni 2002 15:26:27
Hallo,
Ja mijn site is inderdaad offline. Hij is er door de mensen van wanadoo afgehaald omdat het in strijd was met artikel 11 blablabla.. Het kwam erop neer dat ik geen producten mocht aanbevelen en of verkopen. Toen had ik de link "bestellen" weggehaald en dacht dat het toen dus goed was, niet dus. Had net mn harde schijf geformatteerd daarvoor en had hem dus ook niet meer op harde schijf staan. BALEN!
was ook wel een beetje gekopieert van andere sites.
Is er nou al iemand geweest die dit diing met goed succes heeft gemaakt want ik hoorde een paar mensen waarbij die het niet deed ?
Heb er al 3 succesvol gemaakt. en in gebruik. heel handig. ook handig voor cheatcodes tijdens spellen. je hoeft alleen nog maar op één knopje te drukken, en je hele code wordt ingetypt. scheelt een hoop tijd als de politie achter je aan zit in GTA3.
jpw
Jan pieter zou jij het schema online kunnen zetten of naar me mailen : mpenne1@chello.nl
alvast bedankt
enne o ja waar kan ik die ir ontvanger kopen en hoe duur is ie ?
[Bericht gewijzigd door MiTcHeLL op vrijdag 28 juni 2002 08:18:57
http://www.lirc.org/receivers.html
deze om te beginnen. zal nog ff een betere voor je zoeken. het schema is echter wel correct.
jpw
Op do 27-06-2002 21:48:04 schreef MiTcHeLL:
Is er nou al iemand geweest die dit diing met goed succes heeft gemaakt want ik hoorde een paar mensen waarbij die het niet deed ?
Dit is een beetje afhankelijk van de AB die je gebruikt en de CPU kracht van je pc, ik heb deze schakeling eens gebouwd voor op een PII350 MHz met een RC5 AB (die philips klommels) deed ie het perfect, sony was knudde. later heb ik dezelfde hardware (ontvanger + AB) op een PIII1000 geprobeerd en weigerde dienst, op een oudere P133 deed ie het ook niet, en weer wel op de PC van een vriend (PIII450 MHz) Dus het is een gok, maar voor die € 5,00 aan onderdeeltjes geen grote, dus gewoon proberen
Ik heb de hardware op een p90 aan de gang gehad. Ook heb ik geen problemen met Sony ab's. Als je het werkend wil hebben op oudere pc's moet je alleen geen girder gebruiken denk ik. Dat vraagt toch al gauw 8 mb van het vaak schaarse RAM geheugen op oude pc's.
[Bericht gewijzigd door jan pieter op vrijdag 28 juni 2002 19:15:51
hier nog de beloofde betere link.
http://www.tweakhardware.com/guide/remote/
jpw