Volgens mij ging het er om of de beltrafo in de groepenkast zat of niet, toch?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (57%)]
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
@kipusoep
De situatie is volkomen veilig.
De laagspanning aansluiting aan de bovenzijde van de bel trafo kan je zo op het printje zetten.
@knutsel
Lees het gehele topic een aandachtig door.
Voor je allerlei onzin uit gaat kramen.
Op 24 juli 2013 20:33:19 schreef pa3gws:
Lees het gehele topic een aandachtig door.
Voor je allerlei onzin uit gaat kramen.
Ik volg het topic vanaf de eerste post.
Je had trouwens nog niet op mijn vraag geantwoord :
Op 22 juli 2013 17:07:26 schreef Knustelsmurf:
[...]Hangt van de deskundigheid van de persoon af die ermee omgaat..
Iemand die aangeeft het verschil niet te weten tussen een brug gelijkrichter en een afvlak elco vind ik niet deskundig.
Jij wel ?
Leg mij nou eens uit wat er dan onzinnig is aan het advies om een elektromonteur een WCD te laten bijplaatsen.
Op 20 juli 2013 22:02:48 schreef Henry S.:
Het wordt door de nutsbedrijven niet erg gewaardeerd als er in de meterkast geprutst wordt.
Wat je in je meterkast doet heeft de elektricteitsmaatschappij toch niets mee te maken zolang het na de meter is?
Maar prutsen is nooit goed natuurlijk 
pa3gws
Die onzin vind ik de kroonsteentjes en plakband.
En het is niet onzinnig om een WCD te laten plaatsen maar in dit geval niet nodig.
En waarom kosten maken die niet perse noodzakelijk zijn.
En om een draadje van de bel trafo naar een klein printje met printkroonsteentjes erop hoef je met de juiste uitleg niet kundig te zijn.(en die krijgt hij bij het printje:-))
Als je een schroevendraaier kan vasthouden is het ok.
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
LOL MODUS 
Mogen we ter geruststelling van lucky luke inzage in
het montagevoorbeeld hebben
(grapje)
END LOL MODUS !
Op 24 juli 2013 21:32:58 schreef necessaryevil:
Wat je in je meterkast doet heeft de elektricteitsmaatschappij toch niets mee te maken zolang het na de meter is?
Volgens het bouwbesluit heeft de meterkast een bepaalde indeling, ook voor bijv uitbreidingen of vervanging. Ik mocht er een plankje uitslopen omdat de gasmeter hoger kwam...
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 25 juli 2013 17:51:11 schreef Gadget_inc:
LOL MODUSMogen we ter geruststelling van lucky luke inzage in
het montagevoorbeeld hebben(grapje)
END LOL MODUS !
Grapje of niet, een foto van hoe het schema en hoe het gemonteerd zit kan geen kwaad. Al is het alleen maar om te zien hoe het nu is opgelost.
Maar alsnog: een bel wordt je ook geacht zelf te kunnen aansluiten als doe-het-zelver. Zolang je na de beltrafo blijft en niet met de 230VAC gaat knutselen valt het m.i. wel mee.
Alleen wil ik nog wel een keertje hier op wijzen:
Op 10 juli 2013 15:07:38 schreef Lucky Luke:
[...]
18VAC wordt 23,8VDC, die module zou tot 20VDC moeten kunnen hebben*. Die 18VAC zal wel inzakken naar 12VAC onder belasting, maar het is tricky.
Ik zal de DC kant meten met een multimeter om te checken wat de spanning is en dat hier posten.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (72%)]
pa3gws
Op 26 juli 2013 16:34:35 schreef pa3gws:
De DC kant wel belast meten anders weet je nog niets.
Het werkt 
Een paar pics:
De DC kant heeft nu een spanning van ongeveer 22v. De adapter gaat officieel tot 20v, zou dit problemen op kunnen leveren?
[Bericht gewijzigd door kipusoep op (11%)]
pa3gws
Wel het printje ergens in doen bijvoorbeeld een stukje electra buis.
Kan je ook de stroom meten die er tussen het printje en de omvormer loopt?
Er is wel een trucje te verzinnen om aan die 20 Volt te komen.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Is die 22V gemeten mét of zonder de naar-5V-converter aangesloten? (belast resp. onbelast)
Volgens de titel van de advertentie op ebay gaat 'ie tot 22V. Volgens de omschrijving tot 20V. Daar heb je wat aan zeg... Nouja, in de praktijk lijkt het goed te gaan. (D'r zal wel een standaard schakelende regelaar inzitten, zoals bij die sigarettenaansteker dingen. Die bestaan ook voor 24V. Moeten ze alleen geen 16V condensators toepassen, maar 35V)
En als je aanbelt, valt dan je USB power weg? (toch nieuwsgierig
)
Op 27 juli 2013 17:13:05 schreef Lucky Luke:
Is die 22V gemeten mét of zonder de naar-5V-converter aangesloten? (belast resp. onbelast)Volgens de titel van de advertentie op ebay gaat 'ie tot 22V. Volgens de omschrijving tot 20V. Daar heb je wat aan zeg... Nouja, in de praktijk lijkt het goed te gaan. (D'r zal wel een standaard schakelende regelaar inzitten, zoals bij die sigarettenaansteker dingen. Die bestaan ook voor 24V. Moeten ze alleen geen 16V condensators toepassen, maar 35V)
En als je aanbelt, valt dan je USB power weg? (toch nieuwsgierig
)
De 22v is gemeten met belasting, dus de adapter aangesloten én de 2 USB apparaatjes aangesloten.
Ik kan nog niet testen wat er gebeurt als ik aanbel, omdat ik nog even 2 draadjes moet hebben. De draadjes die nu aan het bordje vastzitten, zaten aan de deurbel 
Heb de boel nu een beetje gefatsoeneerd, werkt perfect! Ook als er aangebeld wordt blijven de USB apparaatjes netjes hun werk doen.
Nog maar een paar pics 
@pa3gws: nogmaals heel erg bedankt, zulke vrijgevigheid kom je tegenwoordig niet zo snel meer tegen in Nederland!
De rest natuurlijk ook erg bedankt voor de raad/het advies e.d. 
Op 27 juli 2013 21:14:14 schreef dirkie:
Als ik het zo fatsoeneer krijg ik een rotschop van mijn baas
Gelukkig ben ik ook heel goed in mijn baan en geeft mijn baas me nooit een rotschop. Maak jij maar eens een hele vette website, waarschijnlijk zou mijn baas jou daar een rotschop voor geven 
Op 27 juli 2013 21:14:14 schreef dirkie:
Als ik het zo fatsoeneer krijg ik een rotschop van mijn baas
+1
Op 27 juli 2013 21:15:15 schreef kipusoep:
[...]
Gelukkig ben ik ook heel goed in mijn baan en geeft mijn baas me nooit een rotschop. Maak jij maar eens een hele vette website, waarschijnlijk zou mijn baas jou daar een rotschop voor geven
Zal ik dan maar een zakje spijkerclips en tyraps doneren ?
Blijkbaar verdient jouw baan zo slecht dat daar geen geld meer voor was...
Links is ruimte zat om dat tegen de achterwand te monteren, een keer uitschieten met een paraplu of boodschappen tas, en de hele zooi ligt op de grond...
Op 24 juli 2013 20:33:19 schreef pa3gws:
@kipusoep
De situatie is volkomen veilig.
Mja, leg jij het anders even uit...
tja.. Schoenmaker blijf bij je leest, zeggen ze toch?
Op 27 juli 2013 21:15:15 schreef kipusoep:
[...]
Op 28 juli 2013 10:03:16 schreef dirkie:
tja.. Schoenmaker blijf bij je leest, zeggen ze toch?[...]
Betekent dat dan dat je verder niets mag uitproberen? Ik klus ook zoveel mogelijk zelf aan mijn auto, maar dat is ook niet oke?
Wat zijn we toch weer geweldig positief in dit topic.
Geweldige manier om een nieuwkomer te verwelkomen, het zal het verder hobby-en ook zeker stimuleren.
* NOT *
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Trek het je niet aan. Er zijn hier een paar "obsessive compulsive" figuren die alles echt netjes willen hebben. Als je het commercieel doet, dan is dat soms wel nuttig. Als ik bijvoorbeeld een printje maak, dan zit ik altijd een tijd te miereneuken totdat ik de baantjes mooi vind liggen. Dan kijk je naar een seagate ding, en dan denk je: "Man, man man! hoe durven ze zo'n lelijk ding de wereld in te sturen?".
Anyway.... In jou meterkast heb je het nu "werkend". Mooi! m.i. is het dan nog even nuttig om, als het de bedoeling is dat het permanent zo blijft, even de boel wat netter af te werken. Even de draden netjes haaks leggen, aan de muur maken met wat van die kabelgeleidings spijkertjes. Dat soort dingen.
Maar goed, Zelf doe ik dat ook niet altijd. Ik heb hier op m'n bureau een schakeling open-en-bloot liggen waarmee m'n computer m'n CV ketel kan aansturen.... Dat ligt ook al jaren zo. 
pa3gws
Precies, gelukkig zijn er nog mensen die een groentje wel kunnen verdragen, in plaats van gelijk commentaar te leveren; lekker kortzichtig.
Dat het wel wat beter afgewerkt kan worden ben ik het helemaal mee eens, dat zal ik ook zeker nog wel even doen 
@Knustelsmurf: je hoeft niets te doneren hoor, ik red mij meer dan prima