Een klein groepenkastje voor m'n nieuwe hok (zie voor alle foto's het werkplek-topic, waar je hem ook in bedrijf kunt zien).
De rail voor de meetapparatuur is naar keuze om te schakelen tussen 'direct van het net' en via een scheidingstrafo. Waarom niet altijd via die trafo? Met name omdat hij nogal zoemt, en de inefficiëntie speelt nog een kleine rol (het is een CVT, die bij lagere loads niet bepaald efficient is).
De logo regelt wat ongein zoals dat omschakelen, maar ook het automatisch uitzetten van m'n soldeerbout na 3 uur (5 minuten eerder het licht op de werkbank als indicatie), en het knipperen van diezelfde verlichting bij het ontdekken van een isolatiefout (aardfout) op de meetapparatuur.
Verder nog een kabel richting een tweede scheidingstrafo/variac die de hobby WCD's voor de werkbank bedient. Die WCD's zitten met hun aarde aan de ingaande virtuele nul van de 'lokale' diff.schakelaar (10mA), zodat er ook nog wat detectie mogelijk is als er daar een aardlek zit. Het is wel beperkt, want de fout ziet hij niet als die alleen aan de nul zit, ténzij er weer genoeg belasting is. Affijn, beter dan niks.
Ik zal wel wat aanmerkingen over de volle kast krijgen, over het zekeringgebruik, etc.. Maar bedenk ook dat dit een kast is met een stekker, dus ik met NEN1010 niks te schaften heb. Ik heb overigens wel gezorgd dat de stekker van deze kast altijd gepolariseerd ingestoken wordt, dus met een bekende fase-ader.