Ik heb hier nog nooit echt een projectje getoond, dus hierbij mijn eerste.
Helaas geen foto's van de bouw. Maar het is een NAS bestaand uit:
- miniITX moederbord,(Intel MO510 dual 1,6ghz 2 gb ram)
- Mini-itx voeding
- 12 v voor de voeding wordt verzorgd door een meanwell ad-55a (een heel handige voeding met ups functie, overgenomen van een medeforummer) in combinatie met een 12v 7ah loodgelaccu.
- twee 1,5 TB harde schijven
- KPN router uit zijn jasje en in het deurtje gefrot.
[*} 1x
Aan deze kast zit ok een aldi ip cam die ik voorzien heb van power over IP (edit: dat moet PoE zijn).
Alumniumframe waar alle hardware op zit is zelfbouw en uitneem baar. Het moederbord zit op een pvc plaat die als een deurtje naar voor kan scharnieren waarna ik bij de harde schijven kan voor servicing.
MO510 kwam zonder koeler dus oude athlon xp koeler op freesbank pas gemaakt.
De ventilator in de kast en op de cpu koeler zijn parallel geschakeld en lopen via casefan aansluting op MB. Achter de harde schijven zitten nog twee gaten in de kast waardoor de ingeblazen lucht weer kan ontsnappen. Mooi rustig en onhoorbaar zo.(temp tussen 20/30 graden)
Software is xpenology dus ale voordelen van een synology NAS op je eigen hardware!
Het systeem loopt nu al 4 dagen continu. Enige probleem is dat bij het opstarten de voeding niet genoeg stroom kan leveren waardoor de accu voor een kort moment mee moet werken (4Ah(edit 4A) levert hij dan bij!). Daarna levert de voeding net genoeg stroom.
In de toekomst wil ik graag het grotere broertje van de ad-55a inzetten, de ADD-155A. Mocht iemand die nog hebben en er vanaf willen dan houd ik me aanbevolen!