Laat ik ook eens wat over mijzelf vertellen.
Ten eerste, ik heet natuurlijk niet echt Cyrano. (Zou ik mogen willen. )
Mijn ouders, en nadien iedereen, noemen mij gewoon Job.
Voor mijn werk houd ik mij bezig met ondermeer het netwerk in datacenters van de Rijksoverheid.
In mijn vrije tijd (voor zover aanwezig ) doe ik uiteraard andere zaken. Dit varieert dan van genieten van middeleeuwse muziek en literatuur via vele diverse andere zaken (mijn interesse is breed... ) tot HF.
Voor de duidelijkheid hangt er een foto aan dit berichtje van een gedeelte van mijn werk/hobbyruimte. Er staat niet het modernste spul, maar dat vind ik nu juist leuk. Op de voorgrond mijn nieuwste projectje, een ex-bc221 die een regeneratieve ontvanger moet gaan worden. het ding is ooit voor een of twee tientjes opgedoken, en er zit zoals bekend zeer fraai spul in.
Ergens op de de achtergrond een TS510 zonder eindbuizen, wachtend tot ik ooit eens tijd neem om dat examen te halen...
Ik ben ooit via het Jongensradio topic (dat was toen al een paar jaar oud) op dit forum terecht gekomen.
Uiteraard heb ik vragen genoeg (wie niet), maar een vraag waar ik graag antwoord op wil hebben is het volgende:
Zoals iedereen hier kom ik regelmatig na bezoek aan een radiomarkt met wat raadselachtig spul thuis.(Zie bijvoorbeeld mijn eerdere topic over twee onbekende insteekmodules.)
Maar ook: ringkernen. Daar heb ik ooit eens een doosje vol van gekocht, en loop ik al tijden met het plan om hier wat mee te gaan doen, maar het is voor mij lastig (zelfs op het wereldwijdeweb) om hier info over te vinden. Nu zijn er plekken waar je op basis van de kleur van die dingen de nodige info vindt, maar wat als het een vreemde kleur betreft?
Wat kun je zelf aan die dingen meten als je de beschikking hebt over: scope, meetzender, dipper en inductiemeter.
Hoe zie je bijvoorbeeld tot op welke frequentie het materiaal bruikbaar is?
Lijkt mij een leuke vraag voor dit topic, er lopen hier immers meer dan genoeg goed belezen 'weetals' rond.