Blunders in datasheets.

Op 3 juni 2022 22:32:39 schreef fatbeard:
Vishay kan er ook wat van: volgens hun application note AN806 heeft de TSSOP-8 behuizing een pitch van 0.66mm.
[bijlage]

Linear technology had daar ook een handje van: mm omrekenen naar mils, afronden op hele getallen en dan vrolijk terugrekenen naar mm. |:(

Rare jongens, die amerikanen...

Als ik de 0.026 inches naar mm omreken, klopt dit wel. Dus ook de inches zijn een beetje fout.

Hier https://www.diodes.com/assets/Package-Files/TSSOP-8.pdf is het 0.65 mm. Zoals het hoort.

Na even zoeken dé DC-DC converter gevonden die (zover het er nu naar uit ziet) aan m'n wensen voldoet (EATON EPM12V2-05R5-12R0N )

Even in het datablad kijken wat de afmetingen zijn... Nee dus. Een JPG is niet zomaar om te zetten naar PDF!

Welke ***** verzint dit?

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Arco

Special Member

Je kunt een jpg toch direct naar een pdf printen?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Een datasheet van een chinees display panel. De connector is een FPC. Maar wat is nu de pitch?

In ieder geval is 0.5*(30-1) geen 11.4.

(P.S. Als iemand weet op welke connector dit past, ik hoor het graag!)

Arco

Special Member

Met die gegevens kom je nergens..
In dezelfde tekening staat dat er 30 en 39 contacten zijn. Pitch Als je 11.4 door 29 deelt kom je op 0.4mm pitch...

Welk display is het?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Er staat elders in de "datasheet" een lijst met 39 pin-functies, dus ik verwacht dat het inderdaad 39 pinnen zijn :-)

Display is een rjoytek RV060FHM-350-39.

@Arco hieronder: Dat zou zomaar eens de goede kunnen zijn. Thanks!

[Bericht gewijzigd door blurp op zaterdag 16 september 2023 13:13:37 (18%)

Arco

Special Member

Om de diverse gegevens (enigszins) te laten kloppen, moet het een 0.3mm pitch connector zijn...

Kruimel

Golden Member

Op 16 september 2023 11:30:52 schreef blurp:
Een datasheet van een chinees display panel. De connector is een FPC. Maar wat is nu de pitch?
[bijlage]

In ieder geval is 0.5*(30-1) geen 11.4.

Lekker ook dat je het typenummer en de datasheet of link naar het product zelf ook meestuurt, als we die meteen hadden gehad was je vraag misschien te beantwoorden geweest. :S

De afstand tussen de centerlijnen van de buitenste van 39 0,3mm pads is 11.4mm, dat is wat er zo te zien bedoeld werd. De bijgeleverde berekening is waarschijnlijk gecopy-paste van een andere connector.

(P.S. Als iemand weet op welke connector dit past, ik hoor het graag!)

Op basis van de tekening van Arco denk ik iets als een Molex 504740-3900. Voor de rest check dit: Mouser zoekterm. Het lijkt er op dat alle 39-pins 0,3mm FFC/FPC-connectors deze indeling hebben.

PS Dit was meer een ding voor Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 9.

Op 16 september 2023 15:55:55 schreef Kruimel:
[...]Lekker ook dat je het typenummer en de datasheet of link naar het product zelf ook meestuurt, als we die meteen hadden gehad was je vraag misschien te beantwoorden geweest. :S

Sorry hoor, ik was mijn post meer begonnen om stoom af te blazen over die waardeloze chinese datasheet.

De vraag welke connector erop past stond er eigenlijk meer per ongeluk bij.

PS Dit was meer een ding voor Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 9.

Je had ook kunnen besluiten dat ie niet in dat topic stond, dus dat je niet op zoek hoefde naar een antwoord...

Maar bedankt voor de moeite!

Ik heb er weer eentje.... Als je 10mA wil kiezen, welke standaard weerstand moet je dan nemen?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Thevel

Golden Member

Nulletje weggevallen, gelukkig valt zo'n foutje direct op.
Maar het antwoord is 2000Ω en die zit gewoon in de E24 reeks.

Totale beginner

Golden Member

Ik weet niet of dit echt een blunder is of eerder een soort van bewuste misleiding. Ik had een voeding gebouwd die een heel lage ruststroom (iQ) moest hebben. Ik had hiervoor een leuke buck converter gevonden van TI, namelijk de TPS62088 (https://www.ti.com/lit/ds/symlink/tps62088.pdf?ts=1707399638803&re…).

Het was voor mijn design ook noodzakelijk dat ik in 100% duty cycle kan werken omdat het een batterij gevoede schakeling is en ik het laatste beetje uit de batterij wil kunnen halen. In de datasheet staan volgende features:

• 4μA operating quiescent current
  • 100% duty cycle for lowest dropout

En op de iQ grafiek op pagina 6 staat er ook gewoon een bijna vlakke iQ grafiek over het volledige bereik.

De eerste meting die ik deed op het prototype waren super en heel dicht bij de geadverteerde 4μA. Vanaf ik echter naar 100% duty cycle ging dan steeg de iQ naar 270μA :(

Na navraag bij TI blijkt dit ook nog eens correct te zijn:
https://e2e.ti.com/support/power-management-group/power-management/f/p…

Dit is dus echt, naar mijn gevoel, een gevalletje datasheet opgesteld door de marketing. Zeker omdat TI wel heel goed weet dat dit een issue is bij deze regulator.

Op donderdag 8 februari 2024 22:56:57 schreef Totale beginner:

Dit is dus echt, naar mijn gevoel, een gevalletje datasheet opgesteld door de marketing. Zeker omdat TI wel heel goed weet dat dit een issue is bij deze regulator.

100% duty cycle is toch want anders dan standby mode?

Quiescent is defined as a state or period of inactivity or dormancy. Thus quiescent current, or IQ, is the current drawn by a system in standby mode with light or no load.

Totale beginner

Golden Member

De iQ is eigenlijk niets anders dan het eigenverbruik van de DC-DC converter. 100% duty cycle wil eigenlijk gewoon zeggen dat de FET continu in geleiding is, dit is inderdaad anders dan shutdown mode waar de FET continu uit is. Echter is er een beide gevallen een eigenverbruik van de DC-DC converter.

Wat die verbruiken zijn zou toch in een datasheet vermeld moeten staan maar dit is hier dus niet het geval. Aangezien de iQ als maximaal 10µA wordt vermeld in de modus 'EN = HIGH, no load, device not switching' dan verwacht je niet dat het toch naar 270µA kan stijgen.

maartenbakker

Golden Member

Is er eigenlijk een gangbare letter voor voedingsstroom, net zoals de Q voor ruststroom staat? Om niet te misleiden zouden ze dat onderscheid moeten maken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op donderdag 8 februari 2024 22:56:57 schreef Totale beginner:

Oh, zo ken ik er nog 1:

Die IADJ current.... typ 5 uA. Dus als ik 1mA kan leveren dan kan ik 16 van die dingen op 1 IADJ stuurspanning aansluiten zodat de beinvloeding minder dan 10% is. Toch?

Nee. Zodra je 1 van de exemplaren 0% PWM geeft, gaat ie in shutdown en... veel meer stroom trekken van de IADJ pin. Zodanig dus dat je 1 exemplaar niet aankrijgt als er 15 uitstaan.....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

Maar het ergste: de max waarde is kennelijk gelogen!

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Thevel

Golden Member

Bij dit topic komt een MC34064 voorbij.

Op pagina 4 staat hoe je met 2 weerstanden de hysteresis kunt aanpassen.
Voor 20mV geven ze RH en RL 0kΩ op.
Volgens mij is dat een perfecte manier om het IC op te blazen. :)
Of zie ik iets over het hoofd?

De stroom door de reset pin is "internally limited", dus opblazen zal meevallen. (Reset output Sink current, pag 2. Zie ook figuur 6. pag 3)

Maar ik vraag me af of de hysterese maar 20mv zal zijn als je de power supply die je bewaakt kortsluit :-)