Blunders in datasheets.

Hoeben

Golden Member

Op 3 juni 2022 22:32:39 schreef fatbeard:
Vishay kan er ook wat van: volgens hun application note AN806 heeft de TSSOP-8 behuizing een pitch van 0.66mm.
[bijlage]

Linear technology had daar ook een handje van: mm omrekenen naar mils, afronden op hele getallen en dan vrolijk terugrekenen naar mm. |:(

Rare jongens, die amerikanen...

Als ik de 0.026 inches naar mm omreken, klopt dit wel. Dus ook de inches zijn een beetje fout.

Hier https://www.diodes.com/assets/Package-Files/TSSOP-8.pdf is het 0.65 mm. Zoals het hoort.

Na even zoeken dé DC-DC converter gevonden die (zover het er nu naar uit ziet) aan m'n wensen voldoet (EATON EPM12V2-05R5-12R0N )

Even in het datablad kijken wat de afmetingen zijn... Nee dus. Een JPG is niet zomaar om te zetten naar PDF!

Welke ***** verzint dit?

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Arco

Special Member

Je kunt een jpg toch direct naar een pdf printen?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Een datasheet van een chinees display panel. De connector is een FPC. Maar wat is nu de pitch?

In ieder geval is 0.5*(30-1) geen 11.4.

(P.S. Als iemand weet op welke connector dit past, ik hoor het graag!)

Arco

Special Member

Met die gegevens kom je nergens..
In dezelfde tekening staat dat er 30 en 39 contacten zijn. Pitch Als je 11.4 door 29 deelt kom je op 0.4mm pitch...

Welk display is het?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Er staat elders in de "datasheet" een lijst met 39 pin-functies, dus ik verwacht dat het inderdaad 39 pinnen zijn :-)

Display is een rjoytek RV060FHM-350-39.

@Arco hieronder: Dat zou zomaar eens de goede kunnen zijn. Thanks!

[Bericht gewijzigd door blurp op 16 september 2023 13:13:37 (18%)

Arco

Special Member

Om de diverse gegevens (enigszins) te laten kloppen, moet het een 0.3mm pitch connector zijn...

Op 16 september 2023 11:30:52 schreef blurp:
Een datasheet van een chinees display panel. De connector is een FPC. Maar wat is nu de pitch?
[bijlage]

In ieder geval is 0.5*(30-1) geen 11.4.

Lekker ook dat je het typenummer en de datasheet of link naar het product zelf ook meestuurt, als we die meteen hadden gehad was je vraag misschien te beantwoorden geweest. :S

De afstand tussen de centerlijnen van de buitenste van 39 0,3mm pads is 11.4mm, dat is wat er zo te zien bedoeld werd. De bijgeleverde berekening is waarschijnlijk gecopy-paste van een andere connector.

(P.S. Als iemand weet op welke connector dit past, ik hoor het graag!)

Op basis van de tekening van Arco denk ik iets als een Molex 504740-3900. Voor de rest check dit: Mouser zoekterm. Het lijkt er op dat alle 39-pins 0,3mm FFC/FPC-connectors deze indeling hebben.

PS Dit was meer een ding voor Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 9.

Op 16 september 2023 15:55:55 schreef Kruimel:
[...]Lekker ook dat je het typenummer en de datasheet of link naar het product zelf ook meestuurt, als we die meteen hadden gehad was je vraag misschien te beantwoorden geweest. :S

Sorry hoor, ik was mijn post meer begonnen om stoom af te blazen over die waardeloze chinese datasheet.

De vraag welke connector erop past stond er eigenlijk meer per ongeluk bij.

PS Dit was meer een ding voor Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 9.

Je had ook kunnen besluiten dat ie niet in dat topic stond, dus dat je niet op zoek hoefde naar een antwoord...

Maar bedankt voor de moeite!