Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

Anoniem

goedemorgen
Ik ben momenteel een gecrasht Dji phantom 3 Drone aan het herstellen. (vervanging van de body)

Een connector is afgebroken van de printplaat ik zou deze willen vervangen maar ken de naam van deze connector niet? :)

deze connector verbindt de gps module met de mainboard en zonder gps kan er niet gevlogen worden :(

kan iemand mij verder helpen? eventueel waar ik deze kan bekomen

Deze is 12mm breed en 4mm diep

hartelijk dank

kijk toch het goede topic gevonden ;)

Heb al gereageerd in je andere post

ik gok een JST connector

kijk even in de volgende link daar zit ie wel tussen denk ik
http://nl.farnell.com/webapp/wcs/stores/servlet/Search?catalogId=15001…

wat is de pitch?

I would rather attempt something great and fail, than to attempt nothing and succeed
Anoniem

thx alvast
1.5mm

edit: deze klikt vast via de twee haken onderaan de mainboard centraal... is dit dan een specifieke model?

[Bericht gewijzigd door Anoniem op woensdag 20 juli 2016 10:39:04 (76%)

Het lijkt mij een Molex Picoblade, maar heel goed is het niet te zien.

Anoniem

kijk toch het goede topic gevonden ;)

Heb al gereageerd in je andere post

Idd Had erna post proberen verwijderen maar niet gevonden :)
thx voor je hulp in ieder geval

Anoniem

Op 20 juli 2016 10:54:00 schreef Aart:
Het lijkt mij een Molex Picoblade, maar heel goed is het niet te zien.

Misschien zo duidelijker?

onderaan rechts heb ik de afgebroken clip omcirkeld

De vraag blijft: Wat is de pitch. Dat kan van de foto niet achterhaald worden tenzij je fotografeert met een lineaal dichtbij.

(Met een schuifmaat: Meet de dikte van een pin. Druk op "ZERO". Meet vervolgens de buiten-afstand van de buitenste pins. Deel door vier..... )

Ik vermoed dat het een 5 pin hirose J13 of zoiets is. 2mm pitch als ik het goed heb.
Ik heb 4- en 6-pins op voorraad...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
If you want to succeed, double your failure rate.
Anoniem

Op 20 juli 2016 11:24:00 schreef rew:
De vraag blijft: Wat is de pitch.

Wat een geweldige hulp hier!

Voor zover ik kan zien is het 1.5mm misschien 1.25?

Uit de foto meet ik: "1.265 mm" pitch. Daar kan ik best 0.015 naast zitten, zodat het 1.25 moet zijn, dan zou ik er 1.2% naast zitten. Alternatief is dat het 1.27 moet zijn, dan zit ik er 0.4% naast.

Maar 1.5 of 1.0mm geloof ik niet meer. De meting aan de foto is nauwkeurig genoeg om dat uit te sluiten.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Anoniem

Op 20 juli 2016 17:08:24 schreef rew:
Uit de foto meet ik: "1.265 mm

impressive stukje wiskunde man

ik heb alvast deze besteld
http://www.molex.com/molex/products/datasheet.jsp?part=active/05326105…

hopelijk lukt dit en dat er geen ander prob is met de drone :)

Shiptronic

Overleden

"Waar krijg ik dit onderdeel" ??

Gewoon even gaan shoppen met HmH

Deze hadden we ook nog gevonden;

Helaas verkochten die geen electronica onderdelen :)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op woensdag 27 juli 2016 17:08:28 (38%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
High met Henk

Special Member

die verkochten wel mooie auto's.

had mijn bedrijfswagen best even om willen bouwen naar een nieuwer modelletje daar hoor!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Haha mooi uitstapje. Terug met het vliegtuig Ship?

If you want to succeed, double your failure rate.
Shiptronic

Overleden

Nope, met mijn nick is dat een No Go ;)

De grote vraag blijft, waar koop je tegenwoordig nog een 15" 3:4 TFT monitor? ;) het voor dat moment meest simpele onderdeel bleek het moeilijkst te verkrijgen , toen maar een geroofd uit een van de kantoor gebouwen >:)

zie hier het resultaat :)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op woensdag 27 juli 2016 20:09:34 (78%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
High met Henk

Special Member

ik wist trouwens ECHT niet dat RS gewoon winkels of iig een balie bij hun warehouses had.

ook wel bizar, wij zijn 20 minuten met die gast bezig geweest voor 6 condensatortjes van 100 uF en 16V en moesten 2 pond en een beetje aftikken..
verdomd laag uurloon dus.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Shiptronic

Overleden

Niet te vergeten, ik heb nog een kop koffie uit de automaat getrokken, (kost je bij starbochts 2,40).

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 27 juli 2016 20:02:49 schreef Shiptronic:
De grote vraag blijft, waar koop je tegenwoordig nog een 15" 3:4 TFT monitor?

Ik heb er nog 1 op de vliering, vraag me niet waarom.

If you want to succeed, double your failure rate.

Bij de kringloop worden ze standaard afgevoerd. Wekelijks.

maartenbakker

Golden Member

Ik heb er nog minstens 2, designermodellen in m'n Philipscollectie. Maar inderdaad jammer dat ze zo massaal afgevoerd worden, je zal maar een (ingebouwde) vervanger zoeken of een CRT-monitor met beperkte afmetingen willen upgraden.

Op 28 juli 2016 09:12:43 schreef High met Henk:
ik wist trouwens ECHT niet dat RS gewoon winkels of iig een balie bij hun warehouses had.

RS staat oorspronkelijk voor Radio Spares, ze bestonden dus al toen postorder nog niet vanzelfprekend was.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 29 juli 2016 13:10:44 (28%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hallo,

Ik heb hier een ouwe thinkpad 345c laptop staan, waar ik een retro dos laptop van wil maken. Hij draait al spelletjes, en werkt perfect alleen heeft hij geen ingebouwde geluidskaart. Nu heeft hij wel een pcmcia slot. Weet iemand waar ik een geluidskaart kan vinden?

Ik heb er op ebay wat gevonden voor rond de 50 - 100 euro, maar dat vind ik toch echt te gortig. Ik heb er rond de 10 euro voor over.

PE2BAS

Op 30 juli 2016 20:59:56 schreef hardbass:
Hallo,

Ik heb hier een ouwe thinkpad 345c laptop staan, waar ik een retro dos laptop van wil maken. Hij draait al spelletjes, en werkt perfect alleen heeft hij geen ingebouwde geluidskaart. Nu heeft hij wel een pcmcia slot. Weet iemand waar ik een geluidskaart kan vinden?

Ik heb er op ebay wat gevonden voor rond de 50 - 100 euro, maar dat vind ik toch echt te gortig. Ik heb er rond de 10 euro voor over.

Mijn eerste gedachte: Heeft dat ding niet gewoon USB? Nee dus, dit ding is écht oud (niks mis mee!).
Mijn tweede gedachte: Kerel kan niet zoeken, eBay staat vast vol met die zooi. Nope, inderdaad alleen woekerprijzen.
Mijn derde gedachte: Ik kan die kerel niet helpen, ik ga wel op HackaDay snuffelen. Weer fout, daar kwam ik het volgende tegen: https://en.wikipedia.org/wiki/Covox_Speech_Thing
Lijkt lang niet altijd te werken, maar is wellicht beter dan niets.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Ja een covox hadden we vroeger toch "allemaal"? Of ben ik toch ouder dan ik dacht...

If you want to succeed, double your failure rate.

Dit topic is gesloten