3D printers

Dit topic is gesloten


.
jullie zullen dit niet geloven!
ik was een half uurtje geleden bezig met de printer,
eigenlijk nu met de gedachte ik ga nu proberen de beter print maken.
dus alles start klaar en gaannnnnn met die printer.
de printer is goed en wel net even bezig toen ie in eens stopte.
dus ik ga kijken waarom de printer stopt en blijkt het contact met de Arduino kwijt te zijn!
ik heb geprobeerd de USB er uit en weer opnieuw in te steken maar niks.
en dus een andere arduino met de USB verbonden en gelijk hoor ik hem aanmelden.
dit gaat dus goed, nogmaals met de printer Arduino er aan maar hoor niks!
volgens mij........is tie stuk :-\ (geloof het zelf nog niet, ongelofelijk!)
.
ik denk zal het hier even neer schrijven en ga hem maar even weer opruimen,
wat er nu precies gebeurd is moet ik nog even bezien maar stop er nu even mee.
En ja, het zal kommen omdat ik iets fout heb gedaan(maar wat???)
.
tot zo ver maar weer even.
VrGr Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Hotend spul: 1,75mm of 3mm is de ingaande kant voor filament van 1.75mm of 3mm.
De uitgaande kant is meestal kleiner dan 0.5mm (ik heb 0.5mm)

Te klein raakt gauw verstopt en print traag.

Gesloopte arduino:
Op mijn Melzi zit een jumpertje om te kiezen tussen 5V USB of 5V via een regelaar uit de 12V voeding. Als dat jumpertje eraf is doet 'ie ook niks. Als jou (RAMPS?) elektronica zoiets ook heeft, controleer dat dan.

Sowiso de voedingsspanning even checken en de gebruikelijke dingen.

Eluke.nl // Backwards Lightspeed Bus: i*i=-1, so iic=-c.

.
ik lees je nog eventjes Lucky Luke,
maar heb het ramps bordje even los gehaald en als ik dan de USB er in plugt geeft ie geen kick.
ik doe de andere Arduino er in pluggen en je hoort direct de bekende geluidjes.
.
ik denk nu aan een geschakelde voeding die aan het ramps bordje zit,
en ik denk aan de geschakelde voeding van mijn PC...via USB... ergens onderdeeltje op ramps bordje (FET misschien?) stuk...
misschien moet ik nog blij zijn dat de USB van mijn PC nog heel zijn?
.
het nare is ik dacht:
wil eerst resultaat voor ik een relais en een tweede voeding er aan hang.
ook heb ik zo'n schermpje met SD kaart maar daar durf ik nog niet mee aan de slag.
en zelfs aan het kijken geweest voor een goedkope laptop!
ook met de gedachte (met accu ben je veiliger bezig!)
maar nee, ik wou eerst resultaat.(zucht!)

nou goed, hebben we ook weer gehad.
ik ga onderuit morgen op tijd weer naar het werk.

VrGr Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Heb de meeste onderdelen binnen en al in elkaar gezet. Helaas moet ik nu weer wachten op de rest.

Foto van hoe hij er nu bij staat.

Nu nog de hotend en wat kleine dingen en dan heb ik als het goed is alle onderdelen om hem af te maken. Het heated bed heb ik al binnen maar nog geen thermistor er voor. En nog geen veren om hem te bevestigen op het frame.

Hallo Tjans,
je gaat goed zie ik, zet hem op zou ik zeggen!
die bed fundatie ziet er goed uit,
bij mij zit dat met tyrap dus minder stevig vast maar dat maakt niets uit.
het gaat er om dat het bed losjes heen en weer kan.
ik wil geen reclame maken maar ik het veel spulletjes
(zoals veertjes, beld, thermistor enz) bij R.R.W. vandaan,
via E.B. of Bang. kan ook natuurlijk (is het apsoluut goedkoper!)
los van het feit dat er bij mij van alles mis gaat weet ik zo langzamerhand wel HEEL VEEL wat wel en niet......
zeker het frame en het bouwsel er omheen is vind ik een makkie.
alleen wat ik nu weer voor elkaar heb??? ik moet het even uitzoeken nog.
.
tis van de gekke eigenlijk, strakjes print jij nog eerder een kubus!
des al niet te min wens ik jou daar HEEL veel succes mee!
Dat groene, dat ziet er ook leuk uit trouwens.
en nu ik het ziet, mag ik vragen waar vandaan?
ik vind jou x-carriage.scad er ook wel goed uit zien.
http://reprap.org/wiki/Prusa_i3_Build_Manual
ik ben wel nieuwsgierig hoe het opstarten strakjes bij jou zal gaan! ;-)
hoe ziet het gregs-wade.scad er bij jou uit?
maak er als je ff de tijd voor heb eens een foto van?

tot zo ver weer ff.
VrGr Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

De printed parts komen van 3dprinters-shop de rest bijna allemaal van ebay. Wat bedoel je met .scad? Gewoon de geprinte onderdelen?

----

Heb nu het hotend ook binnen. En heb deze vast op de extruder geplaatst. Voor de extruder zelf mis ik nog de hobbed bolt dus die zit nog niet helemaal in elkaar.

Als ik dit werkend heb wil ik onderdelen gaan printen voor een bowden setup. Zodat mijn x carriage lichter wordt en zonder veel gewicht toe te voegen een dual extruder setup kan maken

Mijn extruder met hotend

En voor rob007 heb ik een aantal foto's toegevoegd van mijn extruder.

[Bericht gewijzigd door Tjans op 27 mei 2015 13:16:20 (13%)]

ZOoow dat ziet er ook strak uit zeg!
Ja dat *gregs-wade.scad* dat staat in die lijst van die link Tjans!
moet je in die link hier boven maar even naar beneden scrollen,
ik vond het ook al een vreemde naam!
Even over die foto's,
ik heb het(de jouwe) zo een beetje (geprobeerd) na te maken, dit was ook naar mijn idee het betere systeem!

Ik zie ook die slang liggen, dat lijkt mij ook wel een goed systeem!
dat dan de toevoer komt via de slang:
http://airtripper.com/wp-content/uploads/2012/09/sumpod-3d-printer-bow…

dankjewel voor de foto's!

VrGr Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

.scad is het bestandsformaat van "openscad", waar je ingewikkelde 3D dingen mee kan ontwerpen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik kende alleen .stl als bestands formaat. Ik gebruik zelf solidworks voor mijn 3d ontwerpen.

Via een slang noemen ze een bowden setup. Dit wil ik ook gaan doen maar wil eerst het normale systeem werkend hebben. Dan wil ik gaan kijken voor een bowden setup.

Waarom zou je dat WILLEN? Ik heb een tijdje een ultimaker (met bowden) te leen gehad. Hoop gezeik. Nu zonder bowden een aantal dingen die dus nu gewoon goed gaan.

Het probleem wat mensen geloof ik proberen op te lossen is dat je de hele extrusion motor over de X as heen en weer sleept. Gewicht -> langzaam.

De mijne is "zat snel" als ik zo zie hoe snel ie de boel heen en weer kan rossen.

Mij krijg je niet meer vrijwillig aan de bowden!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

De reden dat ik dat zou willen zou vooral met print snelheid te maken hebben. Ik heb nog geen ervaring met 3d printen en als mijn printer snel genoeg is met direct drive dan laat ik het misschien zo.

Je y-as blijkt nog steeds "traag", dus zoveel winst is er niet direct te halen
Ik heb mijne wel omgebouwd naar bowden, maar had niet persé gehoeven

Bij een deltaprinter is het wel een nuttige upgrade

[Bericht gewijzigd door DutchEngineer op 28 mei 2015 18:03:57 (16%)]

.
ik ben maar even wat opgeschoven:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1722658#1722658
.
vraag mij echt af: WAT, is er nu gebeurd?
als ik strakjes een andere Arduino en Ramps 1.4 er in zet,
gebeurt dit dan weer?
ikzelf verdenk dus de combinatie van de (geschakelde)voeding van mijn PC en de (geschakelde) voeding van de printer.
maar weet niets zeker!
.
baal er in tussen wel flink van.
.
wat kan ik doen om het zo veilig mogelijk, en met minimaal risico te laten draaien.
.
VrGr Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Rob,
Je hebt iets kapot gekregen wat normaliter lastig kapot te krijgen is. En je geeft geen informatie:
* Wat je deed toen het kapot ging.
* hoe je het aangesloten had.
* fotos.

Dus de vraag: "hoe voorkom ik dat het weer gebeurd" kan ik beantwoorden met: helaas is m'n glazen bol weer eens wat mistig.

Of iets serieuzer: "sluit het goed aan, dan is het lastig kapot te krijgen".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

.
rew je moet me geloven ik heb het aangesloten zoals het hoort!(en netjes)
maar zal inderdaad ook fototjes maken.

ik moet nu zo weg maar kom hier nog op terug!

VrGr Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Mij best. Rob, je moet me geloven dat het lastig kapot te krijgen is als het goed aangesloten is.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Lastig als zo'n print op een gegeven moment stuk is, en je niet weet hoe dat gekomen is.

Ik ben hier ook behoorlijk aan het klooien geweest, i.p.v. dat het stapje voor stapje beter werd, ging het helaas alleen maar slechter.
Ik had een nieuwe zending Filament van 123inkt binnen, en ben deze op een gegeven moment gaan gebruiken.
Omdat ik ook telkens iets wijzigde, en in dat laatste de fout zocht, ben ik lang aan het klooien geweest, totdat ik besloot om het restje van de eerste zending eens te proberen...

Met het Filament van deze 2e zending krijg ik niets fatsoenlijk geprint, en met het materiaal van de 1e zending wel.
Voor deze testen heb ik beide Filamenten eerst goed gedroogd (in een hete lucht oven op 60 Graden).

Omdat ik graag Filament heb dat altijd gelijk is, en ik ook graag printen maak die niet meteen vervormen als het een beetje warm wordt.
Was Ik ook met ABS bezig geweest, maar dat lukte mij maar niet (deze is overigens ook met deze 2e zending meegekomen).

Ik heb nu XT besteld http://colorfabb.com/xt-black

Kloppertje: Gebruik jij ook precies deze ?

Voor iedereen die ook XT gebruikt, hoe gebruiken jullie deze precies (snelheden, temperaturen, wel of geen lijm/haarlak etc.) ?

Info:
Het Filemant van 123inkt dat goed/beter werkt, zit op doorzichtige spoelen, en zit alleen in plastic verpakt.
Het Filament van 123inkt dat slecht werkt zit op zwarte spoelen en zit in plastic verpakt, en tevens ook nog eens in een doosje.

.
Hallo MMsoft,
ik ga als ik even tijd heb die andere bordjes er in zetten.
en misschien koop ik wel een laptop zodat ik op accu kan werken,
ik ben een beetje bang geworden van twee geschakelde voedingen die misschien op de een of andere duistere manier contact met elkaar zouden kunnen hebben.

we rommelen lekker verder hier!
VrGr Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?
bprosman

Golden Member

Waarom 2 geschakelde voedingen ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

.
Hallo bprosman,
eentje van mijn PC zelf (die in de PC zit) en de andere is die van de printer.
maar goed dit ga ik voor de rest zelf bekijken wat ik er mee ga doen.
zoals ik al zij waarschijnlijk een laptop op accu er bij, komt wel goed.

VrGr Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Uhm, iedere PC heeft een geschakelde voeding. Dus daar ligt het écht niet aan. Hoef je dus ook geen laptop voor te kopen.

Ik denk dat je ofwel gewoon pech hebt een slecht bordje getroffen te hebben, ofwel een of ander foutje hebt gemaakt.

Je PC zit wel netjes in een geaard stopcontact?

Anders zou ik me er nog íets bij kunnen voorstellen als je via je 3d printer het netfilter van je PC voeding zou aarden. Then again, die printer is dan ook ongeaard.

Ik houd het voorlopig op "pech".

Zit niet gewoon de USB connector los ofzo?

Eluke.nl // Backwards Lightspeed Bus: i*i=-1, so iic=-c.

Hallo Lucky Luke,
nee heb geen geaard stopcontact (heb ik wel maar gebruikte ik niet)

en er zit geen USB los, ik heb het meermaals geprobeerd.

en eerlijk gezegd hoop ik nu ook dat het per ongeluk domme pech was!

des al niet te min beste mensen ik ga eerst de FETs nog doormeten van het oude Ramps1.4 bordje en zet er dan toch een nieuwe voor in de plaats (heb hem toch liggen!)
en dan nog maar een keertje kijken, boem is hoowwwww.
https://www.youtube.com/watch?v=UzCKE8lGkcA&feature=youtu.be
weet een van jullie of ter hoogte van 2:30 in het filmpje is dit ook een polyfuse?
ik wou het gaan doormeten en vergelijken met het andere bordje maar dat is natuurlijk stuk en zit sluiting in.

ik heb het nu juist zonet toch even gemeten het lijkt op een poly fuse.(maar dan in het klein)
ik had ook de regelaar gemeten en die maakte rond om overal sluiting,
op het nieuwe bordje meet ik op de uit en ingang geen sluiting!

ik zal zodra ik kan alle twee de bordjes verwisselen,
ook de temperatuur sensor van het hotend zal ik nog vervangen voor de zekerheid.
(ik heb het een en ander dubbel dus.... ;-) )

Allemaal de vriendelijke groetjes van hier!
Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Ik heb deze besteld:
http://printinz.com/printer-plates/

Wie heeft hier ervaring mee ?

Hoe zou ik deze het beste kunnen gebruiken samen met XT Filament http://colorfabb.com/xt-black ?

Bijvoorbeeld welke temperatuur raden jullie aan voor het Bed, bij gebruik van deze plaat ?

bprosman

Golden Member

Op 2:30 is geen Polyfuse, dat is een spanningsregelaar.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dit topic is gesloten