Buizen gemerkt K2. Deze buizen verschillen in bepaalde eigenschappen (roosterstroominstelling) van de oorspronkelijke buizen
Golden Member
Buizen gemerkt K2. Deze buizen verschillen in bepaalde eigenschappen (roosterstroominstelling) van de oorspronkelijke buizen
Golden Member
Golden Member
Golden Member
Golden Member
Golden Member
Golden Member
[Bericht gewijzigd door Ledlover op 5 januari 2016 20:44:39 (14%)]
Golden Member
Op 5 januari 2016 20:35:02 schreef Ledlover:Ik denk dat het voor jou een goede investering is om zo'n Chinees LCR-ESR-Halfgeleider testertje aan te schaffen voor maar 15 - 35 Euro'tjes.
[....]
[....]
De kathode elco's moet ik nog controleren. Ik zit even te denken hoe... ik heb geen meter die dat kan meten. M'n multimeter kan maar tot 20µF meten.
[....]
Kortom, to do:
- controleren roosterspanningen van de buizen.
- controleren kathode ontkoppelelco's
- controleren of de zender en de ontvanger op dezelfde frequentie staan bij AM gebruik.
- modulatiediepte controleren en eventueel een kleine spraakcompressor maken.
- een stevige jackplug vinden voor de seinsleutel, met plastic kapje.
- morse oefenen. Zenden gaat prima op 12-15wpm, maar bij de ontvangst maak ik regelmatig fouten.
[Bericht gewijzigd door Ledlover op 5 januari 2016 23:06:15 (11%)]
Special Member
Op 5 januari 2016 20:35:02 schreef Ledlover:Zou heel goed kunnen, maar er is wel een heel vieze instinker met Amerikaans spul. Een bekend merk papiercondensatoren heet daar micamold en zit in rechthoekige bruine gegoten omhulsels die op het eerste gezicht identiek zijn aan die van micacondensatoren. Het gaat dan om de iets hogere capaciteitswaarden, de lage zijn als het goed is wel echt mica.
Ik zie al dat sommige koppelcondensatoren zilvermica zijn en dus zelden lek zijn.
Golden Member