Vanuit de topic: "Hedendaagse elektronica van beschamende kwaliteit" kwam ik op het idee om een lijstje te maken van toestellen, of andere elektronica waarin men extra features heeft gestoken die het toestel eigenlijk waardeloos maken. Of zeker toch echt hinderlijk zijn.
Misschien wel ronduit belachelijke dingen die een ingenieur op de ontwerpafdeling toch nog met zijn budget kom implementeren maar die gewoon ergerlijk zijn.
Hier al enkele:
- Droogkast merk Bosch (type weet ik niet meer).
Deze had een signaal (irritante buzzer) die elke paar seconden aangaf wanneer de droogbeurt klaar was.
Maar die bleef buzzen tot je die afzette.
Kan je het voorstellen voor de buren als je op dat moment niet thuis was? Het was een ergerlijk ding dat je niet kon afzetten.
Ik heb die op de duur afgekoppeld, maar dat was ook geen succes want die buzzer stond in serie met nog "iets" waardoor de droogkast niet goed werkte. Daarop heb ik met tape dat ding immobiel gemaakt dat het geen lawaai meer kon maken
- Klok radio merk Philips (type zal ik wel eens zoeken).
Deze bevatte een speechprocessor die bij elke verandering van setting vertelde wat je net gedaan had. "ALARM ON", ALARM SET EIGHT TWENTY". Best ergelijk als je je wekker zet als je partner al slaapt...
Deze wekker bevatte ook nog een tweede LCD met een gele achtergrondverlichting. Het uur werd met een groene achtergrond kleur verlicht. Alleen jammer dat de gele LCD veel helderder was dan de groene waardoor je die amper kon aflezen als het donker was.
- Ventilatorkachel merk De'Longhi.
De bedieningsknoppen zijn zo glad dat je echt al geluk moet hebben dat je die überhaupt kan verdraaien.
Dit "vuurtje" heeft een timer die je kan instellen op elk uur je wenst. Er is echter geen manier om deze schakelklok te bypassen zodanig dat je bij wisselende leefritmes meer werk hebt om die klok juist te zetten dan gewoon dat ding op te zetten als je het nodig hebt...
Zo, nu jullie