Blijkbaar heb je een gezamenlijke aarde met je buurman, of je hebt de aarddraad van de buurman doorgeknipt.
Dit kan NOOIT leiden tot een overbelasting. Daar moet wel iets anders aan de hand zijn.
Het kan heel goed dat de ketel niet op wil starten als er geen goed aarde is. De aarding van de "Ketelcomputer" moet aan de CV ketel zelf zitten. Een al dan niet goede echte aarding staat hier los van.
Dus bij de ketel moet ook iets niet goed zijn. (Enkele pre-historische ketels daargelaten)
Laat dat ook nakijken.
Dat je 220 meet en je installatie 230V is vraag ik me af waar die 10 Volt gebleven is.
Het is nogal belangrijk waarmee en hoe je gemeten hebt. Met een hoogohmige multimeter meet je al snel spanningen die er eigenlijk niet echt zijn.. Je kunt op een losse draad al spanning meten!
Het is vrijwel zeker dat er in de installatie (of die van de buren) iets niet goed is. Laat dit dus op zeer korte termijn nakijken.
Ik denk ook dat in een van beide (of beide) woningen niet alles mede beveiligd is met aardlekschakelaars van 30 mA.
2 of meerdere installaties op 1 aarde mag onder strikte voorwaarden.
Een enkele onderbreking (je knipt 1 draad door) zou nog niet tot gevaarlijke (ongewenste) situaties mogen leiden. Heb je 1 of meerdere draden doorgeknipt.
Let wel dat je alles weer goed aan elkaar maakt. Het blijft jaren in de grond zitten. Een kroonsteen houdt het maar een paar jaar uit onder de grond. Dat is niet afdoende.