Hi JBerg54,
Als eerste is een basisweerstand nodig om de emittor generatie verschijnselen de kop in te drukken.
Verder is de Ft van deze transitor ongeveer gelijk aan de voor gestelde BDW93C.
Ik verwacht geen grote aanpassingen met de TIP142.
In mijn voedings ontwerp ben im van de Darlingtons zoals de TIP142 overgestapt naar de Compound versie met snelle audio transistoren.
Zelfs een dubbel setje hiervan.
Dit dan ook nog eens samen met een in verhouding lage meetweerstand.
Waarom, ik wou over een groot bereik een lage Ri van de voeding, zie mijn voedings topic.
Ik denk dat de CO voeding die ik nu aan het testen ben, goed is voor alle dagelijks gebruik
en dat komt niet overeen met de specificaties met wat ik ontworpen heb en daar is niets mis mee.
De compound tranistoren samen met de lage meetweerstand heb je al een zeer lage impedantie aan de uitgang.
Ik heb lang geleden ook een voeding ontworpen die 8x een LM395 als regeltransitor had,
er was geen terugkopeling nodig, zo laag was de Ri hier van 
Vanochtend weer wezen spelen met de ventilator regeling, de DELTA voeding uitgezet waardoor de ventilator niet draait.
Bij 50 Watt dissipatie van de transistoren loopt de temperatuur van het koelblok lekker op.
Bij inschakeling van de ventilatorvoeding is de temperatuur snel weer de normaal
en draait de ventilator weer op de snelheid die nodig is om de transistoren koel te houden.
Over de electronica en zijn regeleigenschappen van de CO voeding zeg ik nu nog niets omdat ik dus eerst overleg met Sine en MAH hierover.
Goed één meting dan, omdat die weinig met het regelen te maken heeft.
De spanningsdrift bij 25V uitgangspanning van de uit stand naar 15 minuten aanstaan, was 32mV drift.
Weinig spannends, het is de drift van de 7805 die als referentie wordt gebruikt.
En dit is sterk afhankelijk van het merk en productie data enz. en deze waarde is verder normaal,
als je bedenkt dat bij 25V uitgangsspanning de drift 5x versterkt is.
Terug naar de koeling, de oplettende kijker heeft gezien dat ik de transistoren direct op het koelelement heb gemonteerd.
Samen met een goede positie van de sensor heb ik een snelle regeling gemaakt.
Dit zorgt er voor, dat de chip in de transitoren zo koel mogelijk blijft en hierdoor de SOA optimaal blijft.
Natuurlijk ga je de ventilator goed horen als de uitgansspanning die je nodig hebt bij grote stromen ongunstig is.
Er moet dan nu eenmaal flink wat warmte worden afgevoerd en gisteren heb ik al duidelijk gemaakt dat grote ventilatoren minder geluid maken.
Voor de gene die nu denken, ik koop wel een ventilator van "Ik Ben Stil" want ik wil hem niet horen, dan zeg ik, jij wilt niet horen of weten 
Zoals altijd gaat het om het koelend vermogen van de ventilator, de ventilator die ik nu gebruik is van een 5-Watt type.
Een 1 Watt ventilator gaat het niet redden en natuurlijk zijn er ventilatoren die voldoende vermogen hebben en in verhouding "stil" zijn.
Hier is in ieder geval groter "beter" wat geluid betreft, natuurlijk passend bij het te koelen element!
Voor de hobbyist leuk om mee te experimenteren en uit ervaring weet ik dat een ventilator van wat meer vermogen rustig laten draaien
beter is dan een klein vermogen vertilator op hogere snelheid.
Let bij gebruik van heat pipe koelrs/ventilatoren er op dat je niet door de buisjes heen boort, want dan is het over en uit met dat ding.
Monteer je transitoren dus direct op het opervlak en monteer daarna je koelelement zwevend/geisoleerd.
Je kan ook isolatie materiaal gebruiken, maar je rendament loopt daar dus terug van en hierdoor moet je ventilator harder draaien
en je chip temparatuur is hierdoor hoger.
Zoals altijd veel variabelen waar je rekening mee moet houden.
Ik zij in een eerdere post al, dat de ventilator zuigt, dus dat houd in dat de bovenkant van de ventilator de warme lucht uitkomt.
Deze warme lucht mag niet door de kast maar moet direct de kast uit.
Er zullen ook voldoende aanzuig mogelijk heden zijn, zadat de koele lucht naar binnen kan, de goede plekken hiervoor zijn ondermeer,
rond de trafo, brugcel en elco, denk daar aan als je de voeding gaat bouwen.
Wat ik hier heb laten zien is niet mijn kast voor deze voeding, maar een test omgeving,
zodat ik goed kan meten aan deze voeding en er een redelijke afscherming is.
Bij gebruik van een E-I kern trafo hou dan zeker rekening met het strooiveld, deze komt sterk naar buiten op de hoeken van het blikpakket.
Kijk maar naar mijn gebruikte opstelling, bijde trafo's zijn op een bepaalde manier gemonteerd.
Kijk ook naar de bedrading die van de trafo's komen deze zijn alle getwist!
Gegroet,
Blackdog