Op 2 mei 2016 17:04:16 schreef miedema:
Het grootste probleem is, dit topic doorlezend, dat velen iets anders willen bouwen dan waar de kit voor bedoeld is. Grotere stromen, hogere spanningen, toch weer modificeren ter verbetering...
Hmmm dat is ook niet gek op een (zelfbouw)elektronicaforum
Natuurlijk, het kan allemaal, maar dan is er opeens wèl heel veel meer kennis van zaken van de nabouwer verrijst!
In feite ben je niet meer braaf een kit aan het nabouwen, maar je bent je eigen voeding aan het ontwerpen, op basis van een kit.
En door die grotere stromen, hogere spanning en/of betere specs wordt dat ontwerp snel een stuk lastiger.....
Maar daar kom je eigenlijk alleen achter door te doen. Onze eerste bouwsel waren ook niet echt je van het, of wel soms? En we konden toen niet een spieken (of Bram's opbouwende kritiek lezen) op het internet.
Iets wat bij een volgend (nabouw project wellicht wat beter zou kunnen is het geven van wat meer informatie over de opbouw. Zoals bij een voeding de optimale plek van de onderdelen in de kast. Het blijkt maar weer dat het voor een ervaren ontwerper makkelijk is om te veel als algemeen bekend te beschouwen
Daar heb je een heel goed punt, wat voor de ene bouwers vanzelfsprekend is, is voor een ander totaal nieuw.
Ik ben er helemaal voor, dit is wel iets wat veel tijd kost, goede documentatie gaat niet zonder foto's, en (belangrijk heb ik gemerkt) een paar proefpersonen die helemaal van 0 af beginnen. Ik heb ze stuk zien lopen op hele kleine dingetjes.