Hi SparkyGSX,
Uhm,
Jouw manier is blijkbaar de enige correcte, het gouden pad van de koning, en al het andere is FOUT FOUT FOUT.
Ik hoop dat je begrijpt, dat het niet meer waar wordt, als je het harder of vaker zegt...
Gelukkig heb ik wat mensen in mijn omgeving gehad die mij ook regelmatig dingen vertelde waardoor ik zo nu en dan grote sprongen maakte in bouwen, inzichten of ontwerpen.
Jouw manier van bouwen fout? die van Richard fout? die van Els fout? Tja, dat mag iedereen zelf beslissen of hij of zij wil luisteren naar andere meningen.
Er is mij door een aantal collega's op gewezen (rond 1980) dat ik bij de uA7805 beter niet die tantaaltjes kan gebruiken, want die doen snel BOEM.
Een keer een genererende opamp gehad die een kabel aanstuurde, collega zij weer, weerstand aan de uitgang Bram! nooit meer vergeten.
Cmos IC die door vele meters kabel worden aangestuurd, altijd een weerstand aan de ingang Bram! het liefs een Schmitt Trigger ingang gebruiken!
Dit alles is mij maar 1x gezegt en ik laat dit soort dingen hier ook achter, omdat ik weet dat het handig is om te weten, erg he...
Ik heb heel veel energie gestoken om allerlij zaken uit te zoeken en deel dit graag en nogmaals, eenieder is vrij deze info te gebruiken als men het zinnig vind.
Maar ik gaf ook al aan, dat ik veel gedrag heel menselijk vind, ik ben er namelijk zelf ook een en bestudeer ook menselijk gedrag .
Maar als je maar leren wilt, kan dit met grote stappen zal gaan.
Ik had natuurlijk tegen mijn colega's kunnen zeggen, zeur niet, laat me het zelf uitzoeken.
Leuk op dat moment voor mijn ego, meestal niet goed voor de ontwikkeling van het brein, weggegooide productie tijd enz.
Ik geef b.v. aan waarom bedrading beter getwist kan worden en zeg niet "zo moet je het doen" en niet zeuren.
Ik ken ook het gedrag van enthousiasme, dat de bouwer enigsins blind maakt voor de info die er voor een project aanwezig is.
Het enthousiasme is dan een rem op de ontwikkeling en geeft vaak teleurstellingen en projecten komen niet af door onbegrepen gedrag van de schakeling.
Verder vind ik manier zoals jij mij hier neer, nogal negatief...
Is je nooit opgevallen hoe open ik ben in al mijn uitzoekwerk en ook de fouten kenbaar maak die ik maak?
Dat ik regelmatig vraag wat de mede gebruikers er van vinden, dat past volgens mij niet in jou omschrijving van Konings gedag?
Kom nou SparkyGSX,
"ik weet alles en jij, klein onbenul, weet helemaal niets" <dit is de rede dat ik zij, wil je er over praten?
Ik zal als het op een normaal niveau gaat, verder antwoord geven, zoniet, jammer dan.
Mooi, nu weer met voedingschakelingen gaan werken
Gegroet,
Bram