Op 3 april 2016 11:52:06 schreef blackdog:
Even over de "sense" en de toepassing.
Iedere voeding heeft sense lijnen ook al zie je die niet.
Een uA7805 heeft ze, een LM317 heeft ze, en een spannings referentie zoals de LT1021 heeft ze ook.
Waarom, anders kan de schakeling niet werken, ze zijn een wezelijk onderdeel van de "loop control"
De gedachte dat sense draden er alleen zijn voor externe toepassingen is niet correct.
Tot zover met je eens, maar de interne al aanwezige sense aansluitingen zitten aan de uitgangsklemmen van de hoofdprint, het enige stukje wat je met de losse sensebedrading compenseerd zin de verbindingen tussen hoofdprint en uitgangsklemmen.
Naar mijn bescheiden mening vallen die onder verwaarloosbaar, zeker zoals ik ze gebruik, daar zal er per klem toch nog altijd 2x een halve meter meetsnoer aanhangen. De drop daarover is een orde van grootte hoger dan die 5cm intern.
Op 3 april 2016 13:46:14 schreef Jinny:
@Sine, ik soldeer de draden rechtstreeks op de banen...
Stukje schoonkrabben en smelten maar....
Hmm, een perfecte manier om sporen van de print te lichten. Het heeft ook geen zin, dan kun je beter een flinke printkroonsteen er op bakken en daar met je wat dikkere bedrading naartoen. Dikker dan 2.5mm2 heeft weinig zin in jouw geval. Maak je je toch nog druk over de spanningsval over die stukjes draad dan kun je de sense aansluitingen nog altijd gebruiken.
Op 4 april 2016 09:30:26 schreef Tidak Ada:
Ja, ik heb met CorelDraw zitten klooien (nieuwe versie = even wennen) heb alle symbolen zelf moeten tekenen. Ziende blind
H1er de correcte tekening:
[bijlage]
Nu dus suggesties voor de aansturing
Denk er aan dat die fets parasitaire diodes hebben, dit geeft volle sluiting in de enkelestand.
Daarnaast ben je nu heel veel moeite aan het doen voor een ampere extra, zonder iets te veranderen kun je met jouw trafo al gewoon 5A gebruiken in enkele stand en 3A in dubbele.