Geschikte motor voor een elektrische brommer

-gisteren honda novio gekocht die half verbouwd is naar camino voor 100€. ik begin al aardig in de buurt te komen van de 245€ dat zo een nieuwe chinese brommer koste...

@fCapri

Ubercool zijn die Chinese brommertjes he? Gaan echt als de brandweer. En zo simpel met een eenvoudige motor en een loodaccu. Weerstandje er tussen uit halen en die dingen rijden gewoon 70km/u Mag allemaal niet natuurlijk (volgens mij ook in China niet) ik weet het, maar ik vind die brommertjes gewoon cool.

Een kleine 3 a 400 euro en klaar. Ik heb gekeken naar de mogelijkheid om er 1 mee te nemen naar Nederland. Maar de transport kosten, invoerkosten, belastingen en weet ik wat waren was dermate hoog dat je net zo goed een Nederlandse electrieke fiets kunt kopen.
En als je hem in Nederland hebt moet je hem ook nog legaal de weg op zien te krijgen. Reserve onderdelen zijn hier natuurlijk een probleem. Dus alles bij elkaar toch maar niet gedaan.

In China kun je gewoon in de winkel ombouwsetjes kopen. Dan kun je je de benzine motor uit je brombakfiets slopen. E-motor en accu er in en karren maar. Ik weet het niet zeker maar ik vermoed dat dit heel erg vanuit de Chinese overheid word gepushed. Een tweetakt stink knorrepot zie je in grote steden als Beijing maar ook kleinere provincie hoofdsteden bijna niet meer. In kleinere dorpen (minder dan een miljoen mensen) als Wu'an zie je nog wel stink brommertjes maar ook niet erg veel.

2takt wordt er allemaal verboden. ook oude wagens moet het centrum niet meer in. heb me jaar geleden zo mispakt.
was in zo een oude santana gestapt om naar het centrum terug te gaan, zegt die chauffeur doodleuk dat hij daar niet meer mag rijden.

ongelooflijk wat ik daar allemaal electrisch zag voorbij vlammen. van die kleine prutsdingen met 3 volwassenen op, hondje aan de voeten en een paar grote winkeltassen aan het stuur...
een 3wieler met laadbak achteraan met gschat 500-800kg beton...

en hier heb je schrik dat 500watt niet voldoende zal zijn voor een gewone fiets. vandaar ook de keuze om zo een kit aan te schaffen van zo een brombakfiets en mee te nemen op het vliegtuig (perfect gelukt trouwens)

de motor had ik voor 90€ gevonden in hongarije, en 35€ voor de controller. maar daar kwamen nog eens 70€ verzendkosten bij. zit ik vlot aan 250€ voor ik alle onderdelen heb, en ginder heb ik 57€ betaal.
zoveel mogelijkheden voor klein electrisch transport, en hier in europa lopen we 10tallen jaren achter op de chinezen. ik zou maar al te graag een import bedrijf starten voor die chineze brommerkes, maar vrees dat de wetgeving hier zwaar zou tegenwerken...

dan moet ik er zelf maar ene bouwen

[Bericht gewijzigd door fcapri op zondag 15 mei 2016 22:07:56 (14%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken