-gisteren honda novio gekocht die half verbouwd is naar camino voor 100€. ik begin al aardig in de buurt te komen van de 245€ dat zo een nieuwe chinese brommer koste...
@fCapri
Ubercool zijn die Chinese brommertjes he? Gaan echt als de brandweer. En zo simpel met een eenvoudige motor en een loodaccu. Weerstandje er tussen uit halen en die dingen rijden gewoon 70km/u Mag allemaal niet natuurlijk (volgens mij ook in China niet) ik weet het, maar ik vind die brommertjes gewoon cool.
Een kleine 3 a 400 euro en klaar. Ik heb gekeken naar de mogelijkheid om er 1 mee te nemen naar Nederland. Maar de transport kosten, invoerkosten, belastingen en weet ik wat waren was dermate hoog dat je net zo goed een Nederlandse electrieke fiets kunt kopen.
En als je hem in Nederland hebt moet je hem ook nog legaal de weg op zien te krijgen. Reserve onderdelen zijn hier natuurlijk een probleem. Dus alles bij elkaar toch maar niet gedaan.
In China kun je gewoon in de winkel ombouwsetjes kopen. Dan kun je je de benzine motor uit je brombakfiets slopen. E-motor en accu er in en karren maar. Ik weet het niet zeker maar ik vermoed dat dit heel erg vanuit de Chinese overheid word gepushed. Een tweetakt stink knorrepot zie je in grote steden als Beijing maar ook kleinere provincie hoofdsteden bijna niet meer. In kleinere dorpen (minder dan een miljoen mensen) als Wu'an zie je nog wel stink brommertjes maar ook niet erg veel.