Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

evdweele

Overleden

Op 22 juli 2017 20:29:18 schreef High met Henk:
Deze rare europeaan heeft ook altijd ruzie met dat brandhout van ikea. [...]maar dat brandhout waar je iets van een meubel van zou moeten maken, vertrouw ik niet meer.

Off topic, want het gaat niet over Chinezen en ook niet over elektronica, maar mijn ervaring is totaal anders.
Ik heb 12 kasten, 2 bureaus en een bed van Ikea. Alles past perfect, tot op het laatste schroefje, moertje en beugeltje.

Misschien helpt het als je er de montagehandleiding bij gebruikt? :P

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
High met Henk

Special Member

de meubelen van leen bakker.kwantum enzo krijg ik wel in elkaar, maak zelf ook nog weleens wat, maaremm.. de ikea zooi nooit meer...

maar rare chinezen: mijn ervaring is over algemeen goed. heb nu weer een winchrelay uit china besteld, want de orignele amerikaanse relais zijn niet helemal goed waterbestendig en heb ik al een paar keer moeten vervangen...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Shiptronic

Overleden

En je ervaring met je Chinese (hufterproof) telefoon?

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zaterdag 22 juli 2017 22:27:26 (15%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
leime

Golden Member

Ook via sites als AliExpress zijn best wel goede laders (en kabels!) te bestellen. Je moet alleen bij sorteren niet voor de optie Hollands (lowest price first) kiezen. Beter is om number of orders te kiezen, en je daarnaast te baseren op de wat uitgebreidere reviews. Helaas zijn er ook heel erg veel nutteloze reviews door het systeem van AliExpress. Wil binnenkort eens een aantal verschillende bestellen, die wat uitgebreider testen, om vervolgens één type te kiezen dat ik vertrouw.

Tidak Ada

Golden Member

Op 22 juli 2017 21:30:42 schreef evdweele:
[...]Off topic, want het gaat niet over Chinezen en ook niet over elektronica, maar mijn ervaring is totaal anders.
Ik heb 12 kasten, 2 bureaus en een bed van Ikea. Alles past perfect, tot op het laatste schroefje, moertje en beugeltje.

Misschien helpt het als je er de montagehandleiding bij gebruikt? :P

Ik heb nog nooit een laatje van IKEA gehad waar je niet na zekere tijd het front in je handen houdt als je er iets uit wilt halen. De deuvels van onverlijmbaar plastic werken gewoon los :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Nee, je koopt voor Eur 2.26 twee USB interface kaartjes met losse pin header, zonder verzendkosten en ze doen het gewoon goed.
Willen ze echt ook nog weten of je tevreden bent! Kom daar maar eens voor bij een EU shop.

High met Henk

Special Member

Mijn overwoestbare chinees ging het touchscreen can haperen/weigeren. Die score vond ik zo slecht nog niet na de mishandelingen die het ding doorstaan heeft...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
evdweele

Overleden

Op 22 juli 2017 23:41:47 schreef Tidak Ada:
[...] Ik heb nog nooit een laatje van IKEA gehad waar je niet na zekere tijd het front in je handen houdt als je er iets uit wilt halen. De deuvels van onverlijmbaar plastic werken gewoon los :(

Ikea Utrecht verkoopt gewoon betere spullen dan de andere vestigingen in Nederland. Dat zal de oorzaak zijn....
Ikea bashen voor de meubelen en ophemelen voor de brakke elektronica. Wonderlijk...

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Op 23 juli 2017 00:39:39 schreef evdweele:
[...]Ikea Utrecht verkoopt gewoon betere spullen dan de andere vestigingen in Nederland. Dat zal de oorzaak zijn....
Ikea bashen voor de meubelen en ophemelen voor de brakke elektronica. Wonderlijk...

Ik heb laatst met iemand een complete Ikea keuken in elkaar gezet. Perfect aangeleverd in genummerde dozen, dito handleidingen. Zit beter in elkaar dan die shit van de keuekenconcurent.

Maar ontopic,
Ik koop ook wel eens zaken uit china telefoonhoesjes, IP camera's , ledstrips ledcontrollers. Met alle geen problemen gehad, wel een waarschijnlijk chinese shit 5V voeding geleverd bij de eerste RPI. Ik rook de lucht al bij thuiskomst. Ook in deze usb voeding minimale scheiding tussen de 230V en 5V zijde. Reden van roken was de 47uF/400V welke waarschijnlijk niet voor 400V was, kwa formaat eerder 100V.
De hele bouw kwaliteit van dat ding is beschamend en levensgevaarlijk.
Er moeten honderden mensen zijn die destijds dezelfde voeding hebben besteld bij de RPI

Mijn RPI hangt nu aan een 5V /5A voeding van een Siemens logo. (Voeding was verkeerd besteld door collega welke een 24V/5A logo voeding dacht te bestellen.)

Paar weken terug nog iemand gehad met een samsung S6, micro usb vast gesmolten in de telefoon, eerste vraag was hoe kan dat het is maar 5Volt. Toch kan een s6 met 2A laden en een slechte verbinding op een klein oppervlak geeft voldoende warmte om kunststoffen aan elkaar te smelten.
Was overigens wel een Samsung lader

[Bericht gewijzigd door Peter112 op zondag 23 juli 2017 08:36:36 (11%)

Op 23 juli 2017 08:31:26 schreef Peter112:
Was overigens wel een Samsung lader

Ja, DIE doen natuurlijk WEL echt 2A. (of iets meer trouwens. Als de specs zeggen 2A, hoort ie MINIMAAL 2A te kunnen leveren. Dus pas op 2A+marge mag ie uitvallen of wat dan ook.)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

en nog eentje in de trend van waar zit de fout

brains

Special Member

Ha, de bedrukking is verkeerd. Bij input staat plus en min en bij de output l en n. Dat moest natuurlijk omgedraaid zijn. Zolang dat intern niet omgedraaid is is het niet zo'n probleem. Anders is het Chinees vuurwerk ;-)

Evarist

Golden Member

Ik heb een elektrische brommer waarvan de voltmeter defect ik. Ik besloot hem te vervangen door een elektronische chinese van 5€.
Hij kwam met een gebruiksaanwijzing. Zie hier:

bediening Inleiding:
1. Power Op: volgens polariteit aansluiten rood zwarte draad met batterij positieve en negatieve dan de meter zal display real tijd voltage elektriciteit hoeveelheid en percentage elektriciteit hoeveelheid
2. Factory Standaard:
batterij Type: loodaccu; 60 V
Display: elektriciteit hoeveelheid spanning en percentage elektriciteit hoeveelheid cyclus display
3. Instelling Modus Voert:
In normale modus, lang op de toets enkele seconden zal aangaan instelling modus display: 1-U; everytime persen, zal het schakelaar om volgende modus
Sleutelschakelaar Sequency: 1-U__2-b _ _ 3-C__4-d
modus Inleiding: 1-U voltage trimmen; 2-b batterij type selectie; 3-C batterij hoeveelheid selectie; 4-d weergavemodus selectie
wanneer swtich om overeenkomstige batterij type, draai de sleutel tegelijk totdat screen flash. dan besparen de instelling en terug instelling modus
4. Voltage Trimmen:
onder instelling modus, druk de toets om naar display 1-U, lange druk de sleutel aangaan voltage kalibratie modus
deze tijd loosen de sleutel en dan lange druk het, spanning zal verhogen iets; loosen de sleutel en dan lange druk het, spanning zal verlagen iets; herhaaldelijk aanpassing om standaard waarde draai vervolgens de sleutel totdat de screen flash en bespaar de instelling terug instelling modus
5. Batterij Type Selectie:
onder instelling modus op de key schakelaar om display 2-b, lange druk de sleutel aangaan batterij type selectie modus
Everytime persen zal schakelaar batterij type, de sequency is 1.2V _ _ 2V__3.2V__3.7V__12V
1.2 V: NI-MH batterij, enkele accuspanning 1.2 V
2 V: loodaccu, enkele accuspanning 2 V
3.2 V: ijzerfosfaat lithium batterij, enkele accuspanning 3.2 V
3.7 V: lithium polymeer batterij, enkele batterij is 3.7 V
12 V: loodaccu, enkele accuspanning 12 V
wanneer schakelaar om overeenkomstige batterij type, draai de sleutel tegelijk totdat de screen flash en bespaar de instelling terug de instelling modus
6. Batterij Hoeveelheid Instelling:
onder instelling modus op de key schakelaar om display 3-C, lange druk de sleutel invoeren batterij hoeveelheid instelling modus
deze tijd loosen de sleutel en lange druk het, zal de waarde up hopping; als loosen de sleutel en dan lange druk het, de waarde zal down hopping; herhaaldelijk aanpassing bijbehorende batterij hoeveelheid
totdat de screen flash en bespaar de instelling dan terug de instelling modus
verschillende Types Batterij Verstelbare " Hoeveelheid " bereik als hieronder:
12 V loodaccu: 1-10 S
3.7 V lithium batterij: 3-28 S
3.2 V lithium-ion batterij: 2-32 S
2 V loodaccu: 3-60 S
1.2 V MH batterij: 10-70 S
7. Display Instelling:
onder instelling modus op de key schakelaar om display 4-d, lange druk de sleutel invoeren weergavemodus instelling
deze tijd loosen de sleutel, everytime persen switch weergavemodus: V-alleen display spanning; %-alleen display percentage elektriciteit hoeveelheid; V %-cyclus display
wanneer schakelaar om overeenkomstige weergavemodus, draai de sleutel tegelijk totdat screen flash en bespaar de instelling dan terug de instelling modus
elke aanpassing waarde instelling unitl de screen flash en automatisch besparen en terug, dan aangaan volgende bediening; of nieuwe aanpassing waarde niet opgeslagen

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Arco

Special Member

Ha, de bedrukking is verkeerd. Bij input staat plus en min en bij de output l en n.

Meeste Chinezen kennen geen Engels... (ze drukken er dus wat op zonder te weten wat er eigenlijk staat... :) )

[Bericht gewijzigd door Arco op maandag 11 september 2017 12:25:38 (31%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 11 september 2017 12:19:30 schreef brains:
Ha, de bedrukking is verkeerd. Bij input staat plus en min en bij de output l en n. Dat moest natuurlijk omgedraaid zijn. Zolang dat intern niet omgedraaid is is het niet zo'n probleem. Anders is het Chinees vuurwerk ;-)

niet helemaal juist .
de woorden input en output staan verkeerd , kijk maar naar de bedrading 8)7

brains

Special Member

Dat dacht ik ook in eerste instantie. Maar ik zie bij input toch een blauwe en bruine draad en dat is toch de kleurcodering voor hoogvoltage?

volgens mij werd de boel foutief op de behuizing bedrukt.
en ze hebben die chinees in de assemblage fabriek geleerd de tekst leesbaar te leggen en de lamp rechts aan te sluiten...

ik zou dat spul niet durven aansluiten nu.
die witte draden lijken ook dikker te zijn dan de blauw/bruine waardoor ik toch vermoed dat er daar meer stroom loopt

[Bericht gewijzigd door fcapri op maandag 11 september 2017 12:37:47 (21%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
brains

Special Member

Hmm, nu snap ik er niets meer van. Ik zou inderdaad erg goed oppassen met aansluiten. Ik zou hem eerst open maken. Doe ik zo ie zo bijna altijd met spullen die ik in China bestel ?

Niks mis mee, het is een lamp die teruglevert aan het net.:-)

De opdruk is correct. Het gaat hier om een Chinese versie van de dark sucker.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
dijkmane

Golden Member

klopt, heb dezelfde onder ogen gekregen.
binnenkant zit verkeerdom in behuizing geklikt.
als je toch aansluit ( en dan dus netspanning op de 12V output zet ) krijg je een elko die boem doet ;

In no Sense, Nonsense

Op 11 september 2017 13:51:42 schreef dijkmane:
klopt, heb dezelfde onder ogen gekregen.
binnenkant zit verkeerdom in behuizing geklikt.
als je toch aansluit ( en dan dus netspanning op de 12V output zet ) krijg je een elko die boem doet ;[bijlage]

bij die van mij staat de zwarte bedrukking goed alleen de input / output verkeert .
dat zou betekenen dat zowel de zwarte bedrukking verkeerd om staat ,en de print verkeerd om in de behuizing .
overigens komt de foto`s van marktplaats , ik zocht een paar led spotjes , maar deze laat ik voorbij gaan , heb geen zin in brand of andere problemen door onbetrouwbaar spul

Ik wil wat metingen via een coax kabeltje doen en zit te kijken naar verschillende coax kabel datasheets. Hier is het datasheet van 1 die voorbijkwam....

Daar lees ik:

Nominal Capacitance : 55 ±2pF/minute

[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 13 september 2017 18:14:37 (13%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

ohw, dat is inderdaad wel handig.
zo heb je ieder uur een andere meting ;)

RTFM, dan pas vragen...

fantastisch, die kabel hebben we nodig voor die audiofielen.
hoe langer je de kabel inspeelt, hoe beter die zal klinken

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Dit topic is gesloten