Hallo,

Ik ben op zoek naar het aansluitschema En documentatie van de m03 print, het hekwerk loopt niet meer automatisch dicht terwijl de leds uit zijn.

Kan iemand mij helpen daarin.

Groet sebastiaan

Op 13 mei 2020 08:28:35 schreef PatNijs:
panijs@xxxx.e4ward.xxx

Op 20 maart 2020 16:05:19 schreef wuister:

petxx.wuistxx@pxxxxoep.nl

2 "slimmerikken" die graag veel spam willen.
Haal het weg met de editknop

en zet het zichtbaar in je profiel, dat is een grafische weergave die niet is te vangen door spambots.

Hello , we buy a House in NL with a Heras Sliding gate
.
We have only one Remote Control " Aet RX 2/3 40 "

and i Want that we can Open / Close the Gate

with a Button in my House i can see through a windows the Gate.
the circuit board is the same like here posted. Heras M..

does any one have a Layout on which number i can Setup the "Button".

with the RC i can open and close the door.

when i make Contact on the AET circuit board i can only open the door. then i need 2 buttons one for open and one for close.

check de left black pcb connections, if there is a cable other looking then rest of the cables en you have that cable on the back of the switch in the house, thats the right one.

usually there a loose receiver in the electrical cabinet added, that receives the new remote's.

Goedemiddag,
kan iemand mij helpen aan een schema van een M96 print.

Op 25 augustus 2021 16:31:38 schreef DK1981:
Goedemiddag,
kan iemand mij helpen aan een schema van een M96 print.

Vragen horen thuis in de rubriek vraag & aanbod, niet in zomaar een ander zijn topic, waar al 8 maanden geen reaktie meer op is geweest.
In vraag en aanbod maak je veel meer kans. https://www.circuitsonline.net/aanbod

Op zondag 9 februari 2020 13:09:27 schreef Lakes:
Heb ik voor je Willian.
Wat is je mailadres?

Zou ook graag het schema van de M96 print ontvangen, iemand heeft de witte draad van de handzender ontvanger doorgeknipt en ik weet niet waar die op moet.

Gr.,

Matthijs

Een oud topic!

Als die draad doorgeknipt is heb je toch 2 eindjes?

Dat zou je wel denken, maar er is meer gewijzigd en degene die dat gedaan heeft weet niet meer hoe het zat, ik ben er bij gevraagd om even te kijken maar zonder schema kom je niet ver.
Via telefoon doet ie het wel en met de handzender klikt het relais ook wel maar de draden zijn los van de ontvanger, geen idee waar deze op moeten.Meet wel 24 V puls als handzender wordt bediend. Zou graag schema hebben.

Gr

Zou ook graag het schema van de M96 print ontvangen, iemand heeft de witte draad van de handzender ontvanger doorgeknipt en ik weet niet waar die op moet.

Volgens mij is daar geen gedetailleerd schema van de printplaat voor nodig, maar kunt u volstaan met een lijstje waarin de functie van elke schroefterminal aangeduid is.

Staat deze informatie niet gewoon in de installatiehandleiding of gebruikershandleiding? Heeft de eigenaar deze niet meer? Zo nee, dan zou ik contact opnemen met Heras, als de gebruikers/installatie-handeleidingen al niet direct downloadbaar zijn van hun website.

Een Klemmenstrook lijst met nummers en input / output functies is ook prima, stuur maar op.

een schema ga je toch niet vinden, print is 24 jaar oud en als heras komt word het al snel een nieuwe besturing. het contact van de telefoonkiezer kun je parallel schakelen aan de AB ontvanger relais uitgang. beiden zijn een NO contact potentiaalvrij doorgaans. heb deze sturing ook al vaker onder handen gehad, en met een bak meer draden eraan ook nog. maar met wat uitmeten toch gevonden wat de "open" puls ingang was.

ik zou eens checken wat die 2 rode draadjes met wago erop doen overigens, lijken los te hangen? die staan parallel met geel/groen wat ook een input kan zijn.

Op donderdag 18 juli 2019 21:03:34 schreef testman:
een foto van de aansluitingen op een M94 print heb ik wel

Da's niet misselijk, een print met 99 aansluitblokjes... ;)

Op zondag 13 april 2025 20:48:41 schreef Arco:
[...]
Da's niet misselijk, een print met 99 aansluitblokjes... ;)

gelukkig heb je het merendeel niet nodig. ken er waar n bult draad bij is gemaakt, dat er een extra kastje langs was gehangen, daar weer een stapel relais in ( potentiaal vrij schakelen ) en 3 stuks ontvangers voor een detectielus. ook een stuk of 3 8x0,8 kabels naar binnen toe welke waren afgeknipt tijdens de verbouwing, herstel dat maar even :P

nu ik dit topic teruglees en die vage "vanzelf" open sturingen zie bij deze M94-96-03 printen kan dat niet veel meer zijn als de uln2803. dat is de enige halfgeleider op die print meer als een diode zo onderhand. miss icm een instabiele voeding nog..

Valt mee, links is t/m klem 37, boven nog een paar en rechts is niet interessant.
Er is iemand op het forum die het schema heeft, staan alle klemmen gewoon op.

Het spontane openen of sluiten kan ook door vocht / water in de aansturingskabels van de ingangen op de print. door kleine lekstroompjes kunnen de inputs hoog of laag worden en dan gat de poort open of dicht.