Op 13 juli 2018 11:32:39 schreef henri62:
Ik heb dat soort nummers eens ergens eerder gezien, kan het me niet meer herinneren. Ik zal ven de week thuis eens kijken, kan goed zo'n zelfde soort IC hebben liggen (met die lange nummers).
Is het een ceramische behuizing? Waarschijnlijk is het dan een MIL spec IC.
Die nummers kwamen vooral voor in oude mainframe computers van diverse merken (IBM, Burroughs, DEC, Sperry etc.); ik haalde daar vroeger mijn onderdelen uit (sloopprinten van het Waterlooplein).
De behuizing is keramisch, om precies te zijn een glass sealed cerdip. Meer packages staan hier, voor de geïnteresseerden.
De nummers zijn computerfabrikant-eigen en hebben vaak weinig tot geen relatie met een eventuele serie, dat kan TTL, ECL, RDTL of zelfs ASIC zijn (CMOS werd niet gebruikt: te traag). MIL spec kan, maar is niet heel waarschijnlijk: te duur.
Het dwarsgedrukte nummer kán een locatie/positie nummer zijn wat er pas na fabricage en testen van de oorspronkelijke PCB werd opgedrukt.
Érgens in de zeven kubieke meter archief moet ik een 'vertaallijstje' hebben van wat ik kon terugvinden (soms werden reparaties uitgevoerd met 'normale' nummers omdat ze op een gegeven moment waren afgestapt van die custom-nummeringen), maar heel bijzonder zullen deze ICs niet zijn.