Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

Sine

Moderator

Post hier al je vragen over vreemde en onbekende onderdelen.

Voor de goede orde: Maak er geen zoekplaatje of quiz van, een duidelijke foto zegt vaak meer dan 1000 woorden.

Vorige delen :
1,2,3,4,5,6

Er staat geen link naar deel 7 aan het eind van deel 6 ;)

If you want to succeed, double your failure rate.

Wie weet wat voor een component het met C&Q 681A gemerkte component is?
Het zit in het uitgangsdeel van een draadloze FM microfoon.
Ik vermoed dat het een filter is maar ik kan er geen data van vinden.

Groeten, Ron.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Hallo allen,

een poosje terug heb ik een aantal nixie buisjes gevonden. Op de laatste buis staat informatie, maar dit is enkel de punt. Nu ben ik op zoek naar de type nummers van de andere twee buizen. Het lijkt op dezelfde serie, maar ik ben niet zeker. Het type nummer van de punt is Siemens ZM1243.
Al vast bedankt!

Hugo Welther

Moderator

De andere is de ZM1242. Dit is de ZM124x series. Begint met de ZM1240.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op vrijdag 30 december 2016 09:09:07 (51%)

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
High met Henk

Special Member

ik heb hier weer een HMI liggen, zoals ik er al eerder 1 hersteld heb. (https://www.circuitsonline.net/forum/view/126627/1/magelis)
Echter toen had ik een donor printje bestedl (die niet goed was) maar daar kon ik wel het defecte component vanaf halen...

Echter nu heb ik zijn broertje (zelfde klant, zelfde merk en type scherm)
Ik was voorbereid en had al backlights liggen en erin gezet, maar hier is OOK de driver defect en werderom hetzelfde component...

Echter... ik heb geen IDEE wat voor component het is...
ik vermoed een spoeltje... maar wat is dan de waarde?

foto'tje

Dat zwarte blokje met 20 erop
Ik weet zeker dat het defect is, want het meet geen capaciteit, geen diode en niets en bij de vorige als ik hem kortsloot deed het scherm het, daarom het vermoeden van een spoeltje!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
High met Henk

Special Member

top maar welke waarde? 2A?
en is hij ook bij farnell of RS te bestellen ik ken deze behuizing niet....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dank voor antwoorden, ik ga eens op zoek om er wat moois van te maken!

High met Henk

Special Member

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Arco

Special Member

Zou makkelijk moeten passen, de originele is 1210 (3225 metrisch).

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Je ruimt eens wat op en dan kom je wat tegen. Maar wat is het?

Ik ken wel die schroeven met alleen twee gaatjes, maar dit zijn streepjes. Waar wordt dit gebruikt?

maartenbakker

Golden Member

Voor schroeven met alleen 2 streepjes oftewel een pippeltje in het midden van de sleuf, lijkt me duidelijk toch ;-)

In dit geval gaat het gezien de afmetingen waarschijnlijk heel specifiek om afregelgereedschap voor VHS recorders. Het kleine ding voor de hoogte van guide posts die de band om de trommel trekken, het grote geval voor de horizontalen positie van de audio/synchronisatiekop.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dank Maarten, gezien de herkomst van deze dingen zou het inderdaad heel goed iets met videorecorders te maken kunnen hebben. Dan weet ik ook gelijk dat ik er zelf niet zo veel aan ga hebben... :-)

edit: en met die info kon ik plaatjes vinden waaruit ik inderdaad zie dat dit gaat passen

[Bericht gewijzigd door 6502 op maandag 16 januari 2017 15:44:41 (32%)

Arco

Special Member

Da's een 'slotted spanner screw', zie je veel in AC adapters... ;)
Deze speciaal lijkt me meer bedoeld voor 'slotted spanner nuts':

http://www.ekotherma.sk/de/spoj_mat/spoj_mat4/DIN546_v.jpg

[Bericht gewijzigd door Arco op maandag 16 januari 2017 15:53:54 (53%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Het is weer fraai. Nooit eerder zo'n schroef gezien en nu blijken ze ineens overal in te zitten als ik Google mag geloven. Denk dat Maarten wel de juiste toepassing heeft 'geraden' van dit tweetal.

Wie weet een datasheet van onderstaande te vinden.

2504 GEEO

Volgens mijn meter is het een 20- 23 Mohm NTC weerstand want verwarmen deed de weerstand verlagen tot onder 7Mohm.

Maar google geeft geen enkel hit

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten