Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

fatbeard

Honourable Member

De algemene naam is butt splice.
Deze dingen bestaan ook met soldeer erin: niet knijpen, alleen verhitten. Maar dan heten ze ineens in line splice...
http://nl.farnell.com/te-connectivity-raychem/d-110-0181/terminal-in-l…

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
RAAF12

Golden Member

@TA
Het krimpen was niet de bedoeling als ik de Duitse link mag geloven, löten is solderen. Een Youtuber geeft les 1 :-) https://www.youtube.com/watch?v=Arj34uQoLdM
edit fatbeard hierboven, dat is ook een mogelijkheid.

fatbeard

Honourable Member

Dan zou ik voor de NL benaming 'krimpsoldeerverbinder' of 'soldeerkrimpverbinder' gaan. :p
Al blijf je natuurlijk het risico lopen dat een ander nog steeds geen idee heeft waar je het over hebt...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 27 juni 2018 18:28:20 schreef hennep:
Ik vind een component in een bakje met 100nF condensatoren. De pennen zijn twee keer zolang, dat viel op.
Beide zijden zijn verschillend gemarkeerd.
Iemand een idee?

Een keramische resonator misschien.
https://sc02.alicdn.com/kf/HTB19IvnLpXXXXa1XFXXq6xXFXXX2/2-Pin-ZTA-Ceramic-Resonator.jpg_350x350.jpg

Werkzaam bij de voedselbank. http://www.static-repair-arnhem.nl
maartenbakker

Golden Member

Op 7 juli 2018 21:16:32 schreef GoldCaptain:
[...]

Een keramische resonator misschien.

Het opschrift 101 is typerend voor een condensator van 100p en door een meting ook bevestigd.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 7 juli 2018 22:53:13 (26%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 21 juni 2018 16:45:07 schreef Ruben_Lichtenvoorde:
Ik wil graag een Dell servervoeding aanpassen in de hoop dat ik de 12v naar 13,8 volt kan krijgen,

Sorry, erg laat antwoord. Maar hier knutselen ze aan een Compaq HP server voeding. Ik heb niet gekeken of de chips hetzelfde zijn als bij jou, maar het heeft me zo veel zoekwerk gekost om dit überhaupt ooit te vinden dat ik maar hoop dat je er iets aan hebt.
Dit gaat over dezelfde voeding maar daar hebben ze minder uitgevonden.

Hallo Allen,

Vorige week heb ik een bak vol componenten gekregen en na wat sorteren en datasheets via google verzamelen bleven een aantal dingen over die ik niet kon thuisbrengen, waaronder een aantal van de volgende ic's.

Kan iemand me helpen om te bepalen wat dit voor iets is, en of er datasheets van zijn?

Alvast dank!

MvG,
Rick

Sine

Moderator

Waarschijnlijk een fabrikant eigen code, ik denk niet dat je daar veel over gaat vinden.

kijk even met een multimeter. best kans dat het een weerstand array is.

RTFM, dan pas vragen...
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
RTFM, dan pas vragen...

Het getal 6907 betekent waarschijnlijk dat deze component in week 7 van 1969 is geproduceerd. Verder kan ik er niks van maken.

Ik heb dat soort nummers eens ergens eerder gezien, kan het me niet meer herinneren. Ik zal ven de week thuis eens kijken, kan goed zo'n zelfde soort IC hebben liggen (met die lange nummers).
Is het een ceramische behuizing? Waarschijnlijk is het dan een MIL spec IC.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 13 juli 2018 11:10:32 schreef KlaasZ:
Het getal 6907 betekent waarschijnlijk dat deze component in week 7 van 1969 is geproduceerd. Verder kan ik er niks van maken.

Dat leek mij ook. Behalve dan dat ik denk dat deze behuizing jonger is dan 1969. Ik zou de theorie "weerstandsarray" toch even checken met de multimeter. De gok voor de weerstands-waarde is 1M Ohm (105).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik zoek een component die losgekomen is van mijn Raspberry Pi 3B bordje.

Het is een SOT-23 met als opschrift V37eB
Het zit op positie U4 net naast de microUSB-stroomingang.

Iemand die weet welk component dit is?
Heb al gegoogled op V37eB maar zonder resultaat.

edit: Voor zover ik kan vinden zou het gaan om R1163N371B, maar ik kan dit component nergens vinden.

[Bericht gewijzigd door Luckyboy op vrijdag 13 juli 2018 11:57:15 (17%)

De schema's daarvan zijn toch openbaar? Ik neem aan dat het type in het schema staat.

[Bericht gewijzigd door henri62 op vrijdag 13 juli 2018 13:22:08 (37%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Ha Luckyboy,

Je heb je component wel gevonden zie datasheet

R1163N371B.pdf

Waar te koop? en ik weet niet of je SMD soldeer gereedschap heb :o

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

ik weet niet of je SMD soldeer gereedschap heb

Ehm, SOT23 kan toch gewoon met elke willekeurige bout?

If you want to succeed, double your failure rate.
The fastest way to succeed is to double your failure rate.

@Jochem ,

Elke willekeurige bout :+ SOT-23-5 (Super Mini-mold) moet ik in ieder geval de loep bij gebruiken :S

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Ok, ik las SOT23 in luckyboy z'n post en had de datasheet niet gezien dus ging uit van een driepoter. Met SOT23-5 heb je natuurlijk aan één kant een dichtere pinbezetting, maar met 1mm pitch nog steeds niet iets waar je bijzonder SMD-gereedschap voor nodig hebt.

Visuele hulpmiddelen verschillen per persoon (luckyboy is volgens mij ergens begin 20 jaar)...

If you want to succeed, double your failure rate.

Volgens het schema is U4 een APX803-46SAG.

Sine

Moderator

Op 13 juli 2018 11:37:56 schreef rew:
[...]
Dat leek mij ook. Behalve dan dat ik denk dat deze behuizing jonger is dan 1969.

Ik heb TTL Ic's ouder dan dat, dus dat bestond wel al.

Ha Luckyboy,

Dat kan je makkelijk zelf controleren welke de goede is de laatst genoemde heeft maar 3 pinnen.

@RickD007,

Dat IC is van fairchild in ceramische behuizing 11239050 NATO stock nummer.
Dat zijn IC voor de recycle bak ben ik bang in dat tijdsbeeld was er niet veel bijzonders.
Het kan DTL zijn op zich goed maar welke logische functie ?

Groet Henk.

[Bericht gewijzigd door electron920 op vrijdag 13 juli 2018 22:08:55 (49%)

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Dit topic is gesloten